Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Mumriken skrev (4 minutter siden):

Her tar du det du får. Ingenting å lure på 😝 

Tja har allerede et kort som er bedre/dyrere enn TUF. Jeg er egentlig ikke interessert i å bli tilbudt et Phoenix, Gaming OC, Ventus el. da de ikke er i nærheten av like bra som TUF (cooling, noise, power stages, etc.).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
18 minutes ago, Rochondil said:

Tja har allerede et kort som er bedre/dyrere enn TUF. Jeg er egentlig ikke interessert i å bli tilbudt et Phoenix, Gaming OC, Ventus el. da de ikke er i nærheten av like bra som TUF (cooling, noise, power stages, etc.).

Det har vel ingenting å si om du får et 3080 til 8k ish, men jeg kan kjøpe det av deg 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (31 minutter siden):

De 3070ti-ene til 6500 kan du nok bare drømme om. 3070ti er dog et dårlig kjøp da ytelsa er omtrent lik 3070, men med 70W høyere strømforbruk og dermed mer varme/støy. Flere butikker har solgt både 3060ti og 3070 til 'greie' priser i det siste, eks for 2 dager siden hadde deal.no mange 3060ti ventus x3 til 7200, proshop asus 3060ti dual oc til 7400 forrige uke, netonnet hadde nylig 3070 tuf til 8500. Følg med jevnlig så dukker det snart opp noe :)

Betaler du samme pris for 3070Ti som 3070 og skal game, så hadde jeg nok tatt 3070Ti. Iom at det ikke rett fram og skaffe seg kort, så hadde jeg bare slått til på det som faktisk er tilgjengelig. Bedre å ha kort enn å ikke ha kort :p

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (25 minutter siden):

Betaler du samme pris for 3070Ti som 3070 og skal game, så hadde jeg nok tatt 3070Ti. Iom at det ikke rett fram og skaffe seg kort, så hadde jeg bare slått til på det som faktisk er tilgjengelig. Bedre å ha kort enn å ikke ha kort :p

Joda, men i praksis er de billigste 3070ti som faktisk var mulig å kjøpe 500-1000 dyrere enn 3070 og da hadde jeg valgt 3070 da ytelsa er 5% lavere, men støy og varme er mye bedre. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, MrMarbles said:

Betaler du samme pris for 3070Ti som 3070 og skal game, så hadde jeg nok tatt 3070Ti. Iom at det ikke rett fram og skaffe seg kort, så hadde jeg bare slått til på det som faktisk er tilgjengelig. Bedre å ha kort enn å ikke ha kort :p

3070 er et bedre valg da det har G6 og ikke "varmeapparatet" G6X.

Lenke til kommentar
Cowboystrekk skrev (1 time siden):

Joda, men i praksis er de billigste 3070ti som faktisk var mulig å kjøpe 500-1000 dyrere enn 3070 og da hadde jeg valgt 3070 da ytelsa er 5% lavere, men støy og varme er mye bedre. 

Ser ofte de samme prisene faktisk. Ser Elkjøp selger game pro til 10k for 3070Ti. Jeg heller ville ikke betalt mer, men jeg hadde glatt tatt ett 3070Ti om jeg ikke hadde kort😅

Lenke til kommentar
7 minutes ago, MrMarbles said:

Hvordan er stemninga for den varslingstråden egentlig? Er det litt care care? :) Eller vil folk gjerne få varsel om kort som er tilgjengelig. Er forøvrig en god del 3090/3080Ti hos Komplett. Litt forskjellig hos NetOnNet (3080, 3090, 3080Ti, 3060, 3070).

Kjør på! Du er veldig flink, og jeg synes det er helt topp. Har hjulpet flere jeg kjenner med å få kort :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
54 minutes ago, FuzzyLogic said:

Fikk epost fra Komplett om at leverandøren ikke kan levere Asus TUF Gaming 3080 kort :( så ordren ble kansellert.

 

Skulle få en mail ila dagen i dag med tilbud om å kjøpe et annet merke for samme pris. Men har ikke fått noe tilbud enda

 

Ser dårlig ut

Jeg fikk samme melding i går. Fikk tilbud kl. 1600 i dag om å kjøpe Gainward GeForce RTX 3080 Phantom til samme pris (8000).

Lenke til kommentar
anon1408 skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk samme melding i går. Fikk tilbud kl. 1600 i dag om å kjøpe Gainward GeForce RTX 3080 Phantom til samme pris (8000).

Hmm, jeg har enda ikke fått noe tilbud. Vet ikke hva som har skjedd. Kundeservice-chatten på Komplett visste ikke noe om saken ettersom det visstnok er en separat avdeling som behandler dette....

 

Lenke til kommentar

Dårlig å lage nye modeller enn å levere. Hvis man ikke greier levere førstedagsordrer etter snart étt år er noe alvorlig galt. ASUS, lever eller avvikle driften.

I følge forbrukerrådet er butikker pliktig til å levere til avtalt dato. Dustin Home så sitt snitt i å fjerne datoen fra ordren. (28.02.2021) . Slik jeg ser det koster det 20k å skaffe tilsvarende eller bedre produkt (3080 Ti) og 5-6 måneder er over rimelig tid til å levere. Jeg vurderer å fremme 9k i krav per kort som ble bestilt.

Elkjøp er også skyldig 11500 kr til 1000+ kunder for kansellert 3080. Synd at de snor seg unna. Advokat og rettshonorare er lavere enn de drøyt 10M de skylder.

Endret av BadCat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rochondil skrev (9 timer siden):

Tja har allerede et kort som er bedre/dyrere enn TUF. Jeg er egentlig ikke interessert i å bli tilbudt et Phoenix, Gaming OC, Ventus el. da de ikke er i nærheten av like bra som TUF (cooling, noise, power stages, etc.).

https://www.techpowerup.com/review/palit-geforce-rtx-3080-gaming-pro-oc/31.html dette kortet er likt Phoenix og yter da ikke så dårlig, det slår nok ventus x3 lett. TUF yter marginalt under Strix. Største forskjellen er at TUF har silentbios. 

Lenke til kommentar

 

TUF er ikke bra med unntak av 3060 Ti, altså middelmådig. TUF 3060 TI er bra fordi det leverer god ytelse ved 208 W, tilstrekkelig kjøling, kun 1x8-pin PCIe og akseptabel støy. Ventus-kortene har fått så dårlig omtale at de burde vært trukket fra markedet. Greit at Gaming X og Suprim X er i toppen, men når Ventus er helt i bunnen er det til skade for MSI.

 

Endret av BadCat
Lenke til kommentar
BadCat skrev (1 time siden):

 

TUF er ikke bra med unntak av 3060 Ti, altså middelmådig. TUF 3060 TI er bra fordi det leverer god ytelse ved 208 W, tilstrekkelig kjøling, kun 1x8-pin PCIe og akseptabel støy. Ventus-kortene har fått så dårlig omtale at de burde vært trukket fra markedet. Greit at Gaming X og Suprim X er i toppen, men når Ventus er helt i bunnen er det til skade for MSI.

 

3070 tuf er bra det og, eksepsjonelt bra støynivå og temp, for mining er det kanskje ikke perfekt, men det kjøler vram klart bedre enn f.eks Trio X. For gaming som det er tiltengt er det et av de beste 3070-korta. 3060 tuf er og bra, svært få har bedre kjøling. For 3070ti og oppover ville jeg valgt Strix, Suprim etc om budsjett ikke er et tema. 

Endret av Cowboystrekk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
anon1408 skrev (2 timer siden):

Jeg fikk samme melding i går. Fikk tilbud kl. 1600 i dag om å kjøpe Gainward GeForce RTX 3080 Phantom til samme pris (8000).

Samme her, var på et Asus TUF 3080 non oc.

En kompis fikk tilbud om et 3080 strix White ed.

Jeg er mildt sagt skeptisk til Gainward etter jeg hadde et 1070 fra de. Hadde bare problemer med det kortet.

Lenke til kommentar
18 hours ago, Nizzen said:

Ja, var jo planen det, men jeg venter at de setter seg på bakbeina. Er jo tross alt Multicom det er snakk om.

Dessuten har jeg i mellomtiden kjøpt et Strix 3090 OC, så 3090 Xtreme er ikke sååå interesant lenger. Men jeg kan kanskje kjøpe det og selge til en liten profitt, men fremdeles billigere enn i butikken. Risk å ta, though.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Krisollie. said:

Samme her, var på et Asus TUF 3080 non oc.

En kompis fikk tilbud om et 3080 strix White ed.

Jeg er mildt sagt skeptisk til Gainward etter jeg hadde et 1070 fra de. Hadde bare problemer med det kortet.

Jeg er i tvil om hva jeg skal gjøre, jeg har jo bestilt det for det er fortsatt ett 3080 kort til 8000kr.

Usikker på om dette er noe man kan klage over, dette kortet er jo ikke akkurat tilsvarende Asus sin TUF versjon.

Jeg la jo også inn denne fordømte orderen for snart et år siden (september i fjor). 

Endret av anon1408
Lenke til kommentar

Altså, hvis ikke dere kjøper et 3080 til 8k, så er dere blåst. Uansett type/merke. For det første er det en kjempedeal. Hvis du ikke ønsker, det så kan du enten selge det for 8k til noen her eller andre steder hvis du er guds gave til menneskeheten, eller selge det for dagens markedspris eller mer og tjene en del penger. Hvis du ikke velger å kjøpe kortet er det eneste det medfører at komplett selv legger ut kortene til 13-14k og prøver å selge dem til noen andre, evt reserverer det til selvbyggingspcer og de råtner på et lager en plass.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...