Jump to content
Morromann

Skal dere ta vaksinen?

Recommended Posts

DaniNichi skrev (6 minutter siden):

Hvilken vaksine har folk her inne mest tiltro til ? 

Moderna !

Samtidig er det umulig å vite hvem av de som er "best".
Hvilken som helst av disse vaksinene kan i ettertid vise seg å ha bivirkninger de andre ikke har, så det er nok hipp som happ.

Jeg har derfor mest tro på den som har vist best effektivitet så langt, samtidig som jeg har fulgt mest med på Moderna og deres arbeid fra starten av, og anser de for å være svært kompetente.

Det er dog like sannsynlig at Moderna sin vaksine har en eller annen negativ effekt, som for de andre kandidatene.

Edited by 0laf

Så det du egentlig sier er at de som har ekstrem vitaminmangel kan ha ett mer alvorlig sykdomsbilde enn noen som ikke har vitaminmangel?

Det vil jeg nå anta stemmer uavhengig av sykdom..

• Like 3

4 minutes ago, 0laf said:

Moderna !

Hvilken som helst av disse vaksinene kan i ettertid vise seg å ha bivirkninger de andre ikke har, så det er nok hipp som happ.

Jeg har derfor mest tro på den som har vist best effektivitet så langt, samtidig som jeg har fulgt mest med på Moderna og deres arbeid fra starten av, og anser de for å være svært kompetente.

Det er dog like sannsynlig at Moderna sin vaksine har en eller annen negativ effekt, som for de andre kandidatene.

En av fordelene med Moderna i forhold til Pfizer er at den kan lagres ved -20C i stedet for -70C.

Så ja, Modernas vaksine er kanskje den som er mest lovende.

• Like 1

DaniNichi skrev (20 minutter siden):

Når det kommer til fordelene med spise økologisk er det for min del ikke noe poeng debattere og det er helt OT for tråden.

Helt enig. Den eneste grunnen til at jeg omtalte det var at du introduserte oss for kontroversielle påstander om økologisk og biodynamisk mat:

Sitat

...

Maten i butikker idag inneholder maks 50% av næringene av mat kontra 60-70år siden, det gjelder også mye av det økologiske, kun biodynamisk nærmer seg samme innhold.

Edited by knutinh

2 hours ago, Espen Hugaas Andersen said:

En av fordelene med Moderna i forhold til Pfizer er at den kan lagres ved -20C i stedet for -70C.

Så ja, Modernas vaksine er kanskje den som er mest lovende.

Moderna har vel aldri tidligere fått godkjent en vaksine tror jeg. En gang må vel være den første... 

Moderna har vel ingen avtale for distribusjon i EU? Eller var det Pfizer?

0laf skrev (3 timer siden):

Moderna !

For min del heller jeg mot BioNtech/ Pfizer , men dette har med at jeg kjenner til BioNtech fra før vet at de er solide og etiske folk som står bak.

0laf skrev (På 23.11.2020 den 11.46):

Det finnes ingenting sikkert i dag som tyder på at det å ta vitamin D har noen som helst effekt på risikoen for å bli smittet eller alvorlig syk, og inntil det foreligger sikre data, så forholder jeg meg til virkeligheten, ikke regnbuer og kombaja !

Det samme gjelder for øvrig ansiktsmasker. 

Men noe sier meg at du ikke har samme holdning til dem 😉

(Beklager å måtte dra opp igjen denne, men jeg har bare et fåtall innlegg per dag). 

Carltondance skrev (34 minutter siden):

Det samme gjelder for øvrig ansiktsmasker. 

Men noe sier meg at du ikke har samme holdning til dem 😉

(Beklager å måtte dra opp igjen denne, men jeg har bare et fåtall innlegg per dag). 

De fleste avgjørelsene vi tar i løpet av en dag er tatt på dårlig grunnlag.

Det at man forventer at medisinsk behandling skal ha et forhold til statistikk og usikkerhet og placebo er på mange måter en sær greie.

-k