Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Linken funker her og den starter helt greit de første 7 minuttene med ustabiliteten i finansverden og "behovet" for en stor finanskrise. Så langt helt greit så vidt jeg kan se, men jeg bare venter på at de begynner å sette ulike teorier i system.

Den økonomiske biten er forsåvidt godt kjent, men de to "programlederne" er ikke de beste jeg har hørt om temaet. Hellas sin tidligere finansminister Yanis Varoufakis er en bedre pedagog og underholder som også treffer bedre.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Simen1 said:

Linken funker her og den starter helt greit de første 7 minuttene med ustabiliteten i finansverden og "behovet" for en stor finanskrise. Så langt helt greit så vidt jeg kan se, men jeg bare venter på at de begynner å sette ulike teorier i system.

Eh....det er mye mer der inne enn det du ser på forsiden :wee:

Edit https://www.corbettreport.com/tag/coronavirus/

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (2 minutter siden):

Linken funker hos meg. 

Funket her også nå. Men du fremdeles komme me *noe*. Du kan ikke bare linke til en side og si "vær så god, les". Du er nødt til å komme med argumenter og deretter backe de opp med kilder og data. Jeg gidder ikke å sitte i timesvis å finne frem ting du mener, det må du komme med selv 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
49 minutes ago, Simen1 said:

Jeg tenker at det aldri har vært viktigere enn nå å innføre et fag i barne og ungdomskolen som tar for seg kildekritikk, sunn skepsis, faktasøking, metoder for å avsløre juks, manipulering, hersketeknikker, svindel, falske nyheter, internett-svindler, pyramidespill, overtro, kvakksalveri, troverdighet, etterprøving av påstander, blindforsøk o.l.

Faget burde ha minimum 2 uketimer hvert av de 10 årene og jeg tror det er en god investering selv om det fortrenger uketimer fra andre fag, fordi det skaper et solid rammeverk for å skaffe seg kunnskap i de fagene som får svekket timetallene.

Jeg har aldri vært mer enig med deg enn nå, og jeg tar deg generelt for å være en svært oppegående fyr. Om ikke noe sånt kommer på banen er jeg redd samfunnet kollapser innen et par generasjoner.

-------

Jeg tar vaksinen når det offentlige tilbyr meg den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Betroz skrev (8 minutter siden):

Eh....det er mye mer der inne enn det du ser på forsiden :wee:

Edit https://www.corbettreport.com/tag/coronavirus/

Når du finner sånne som han her, som på utrolig vis klarer å grave frem utrolig mange "sannheter" (konspirasjonsteorier som er rent oppspinn), har du ikke noen kritiske fiber som lurer på hvordan det er mulig? Hvordan klarer de å avdekke alle de skjulte hemmelighetene, enten det er covid 19, månelandingen, global oppvarming, 11.september, vaksiner osv? Hvorfor får de holde på fritt med å dele den informasjonen videre til sånne som deg som jo sprer disse superhemmelige konspirasjonene fritt videre? Er det ikke paradoksalt at denne verdensordenen lykkes så til de grader med alle sine vanvittige konspirasjoner og lykkes med å styre hele verden tilsynelatende uten å bli avslørt, og så finnes det sånne som han du linker til så klarer å avsløre alt dem gjør, men de klarer ikke å styre/tie/kvitte seg med han? 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (4 timer siden):

De gangene jeg har linket til folk som kan det, så har det blitt avfeid blankt. F.eks til corbettreport.com for å ta ett eksempel.

@Simen1 James Corbett fra linken jeg gav over her kan gi deg et kildekritisk arbeide.

Du linker til et nettsted som publiserer uvanlige tolkninger av alle mulige spørsmål. Kan du henvise til en konkret artikkel som du mener støtter dine påstander i denne tråden?

-k
 

Lenke til kommentar
knipsolini skrev (4 timer siden):

Når du finner sånne som han her, som på utrolig vis klarer å grave frem utrolig mange "sannheter" (konspirasjonsteorier som er rent oppspinn), har du ikke noen kritiske fiber som lurer på hvordan det er mulig? Hvordan klarer de å avdekke alle de skjulte hemmelighetene, enten det er covid 19, månelandingen, global oppvarming, 11.september, vaksiner osv? Hvorfor får de holde på fritt med å dele den informasjonen videre til sånne som deg som jo sprer disse superhemmelige konspirasjonene fritt videre? Er det ikke paradoksalt at denne verdensordenen lykkes så til de grader med alle sine vanvittige konspirasjoner og lykkes med å styre hele verden tilsynelatende uten å bli avslørt, og så finnes det sånne som han du linker til så klarer å avsløre alt dem gjør, men de klarer ikke å styre/tie/kvitte seg med han? 

Det kan være bra å ha et åpent sinn. Men når det blir gjennomtrekk så har det gått for langt.

Still gjerne spørsmål ved det de politiske lederne, legene, lærebøkene og majoriteten holder for sant. Spør «hvorfor det?». «Hvem tjener på dette?». «Hva er datagrunnlaget?». «Hvilke andre forklaringsmodeller kunne ha gitt oss samme målinger?».

Men ikke fall i fella og glem å benytte de samme spørsmålene ovenfor en som hevder å ha funnet de «egentlige» sannhetene - stikk i strid med alle andre.

»It is not so much that I have confidence in scientists being right, but that I have so much in nonscientists being wrong»

-k

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Vil vaksinere seg på direkten:

De tidligere presidentene Barack Obama, George W. Bush og Bill Clinton har meldt seg frivillig til å motta en coronavaksine på direktesendt fjernsyn.

Det gjøres for å skape tillit i befolkningen om at vaksinen er trygg så snart det amerikanske legemiddelverket FDA har godkjent en, skriver CNN.

De tre forhenværende presidentene håper en holdningskampanje vil sende et viktige budskap samtidig som amerikanske helsemyndigheter prøver å overbevise folk om at de bør ta vaksinen når den er tilgjengelig.

Bush har henvendt seg til USAs ledende smittevernrådgivere Anthony Fauci og Deborah Birx for å høre om det er noe han kan bidra med, bekrefter hans talsperson.

Clintons pressesekretær sier til CNN at han også er villig til å ta vaksinen i en offentlig setting for å hjelpe å fremme den.

Obama sier i et intervju at han stoler fullt og helt på Anthony Fauci «som jeg kjenner og har jobbet sammen med».

– Så om Anthony Fauci sier til meg at vaksinen er trygg, og at den kan hindre at du får covid, så tar jeg den absolutt, sier Obama, som legger til at han lover å ta den når den er tilgjengelig for folk som ikke er i risikogruppen.

– Jeg ender kanskje opp på TV, eller det blir filmet, slik at folk kan se at jeg stoler på vitenskapen, sier Obama.

 

Lenke til kommentar
thyes skrev (12 timer siden):

Ja, jeg skal ta vaksinen når den kommer, om den er testet tilstrekkelig og bivirkningene er såpass milde som det sies at de er per dags dato. Jeg vil beskytte både meg selv og de jeg er glad i. Kanskje du ikke er i risikogruppen selv, men oddsene er store for at noen du bryr deg om er det. For at en vaksine skal være effektiv, så må vel 50% av befolkningen vaksineres, mener jeg å ha hørt. 

Da blir sånne individer som han over her farlige. 

Hva mener du med milde bivirkninger. Jeg er nå vaksinert for en masse i tillegg tok jeg svineinfluensa når den pågikk. Har aldri hatt noen bivirkninger jeg, men føler vel at mange omtrent venter på bivirkninger. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Pc Lynet said:

De tidligere presidentene Barack Obama, George W. Bush og Bill Clinton har meldt seg frivillig til å motta en coronavaksine på direktesendt fjernsyn.

Det gjøres for å skape tillit i befolkningen om at vaksinen er trygg så snart det amerikanske legemiddelverket FDA har godkjent en, skriver CNN.

Saltvann i sprøyta? :p

Lenke til kommentar
1 hour ago, alperose said:

Hva mener du med milde bivirkninger. Jeg er nå vaksinert for en masse i tillegg tok jeg svineinfluensa når den pågikk. Har aldri hatt noen bivirkninger jeg, men føler vel at mange omtrent venter på bivirkninger. 

De bivirkningene som har blitt rapportert om går f.eks på at man kan bli ganske rød og hoven ved injeksjonsstedet. Jeg vil regne det som milde bivirkninger.

Lenke til kommentar
  • Så dere stoler mer på de som lager vaksinen, enn kroppens eget immunforsvar som har utviklet seg over mange tusen år?
  • Hvordan vet dere at vaksinen er effektiv mot et virus som har mutert og forandret sin genetiske kode allerede, og vil også endre seg over tid?
  • Skal vi måtte ta en eller to vaksiner hvert eneste år resten av livet?
  • Hva om et nytt virus kommer ut? Ny runde med lockdown, restriksjoner og vaksine?
  • Så etter x antall vaksiner, hvordan kan dere være så sikre på at det er bra for kroppen vår?
  • Hva om det jeg har sagt om at de ønsker å endre vårt DNA er sant, og en dag om noen år så kan legemiddelselskapene si at de har patenter på vårt DNA? At de faktisk juridisk kan kreve eierskap over oss. Ja, jeg vet at det høres helt sci-fi ut .

Bare noen spørsmål...dere vet slike som meg som svever rundt i konspirasjonståka lurer på så mangt. Liksom tenk å begå DEN synden å faktisk tvile på det expertene sier...jeg mener det må være kjetteri mot Covid sekta det :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...