Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Benbjo skrev (Akkurat nå):

Det gir jo absolutt ingen mening. Med tiltak er det mange som får sterkt redusert inntenkt og dermed mindre å rutte med = mindre penger i omløp. 

Hvillket gir desto mer makt til de som sitter på pengene. 

Hva gir mest makt, å ha masse penger i et samfunn der de fleste klarer seg greit - eller å ha masse penger i et samfunn der de fleste er fattige og sliter med å få endene til å møtes? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Carltondance said:

Er man en anti-vaxxer dersom man ikke vil ta en hastevaksine med ukjente bivirkninger, mot en sykdom som er omtrent like farlig som en influensa? 

Nå er corona mye verre enn influensa, men vi trenger ikke diskutere det i detalj. Jeg vil si at man ikke nødvendigvis er anti-vaxxer om man ikke vil ta corona-vaksinen. Jeg vil si det kommer an på grunnen til at man ikke tar vaksinen. Om det er slik at man ønsker å avvente til det er mer informasjon om mulige bivirkninger, så er det stort sett greit nok. Men om man fortsatt ønsker mer informasjon, i f.eks 2025, så er man nok ganske sikkert en anti-vaxxer.

1 hour ago, Carltondance said:

Tar du selv influensa-vaksine hvert år? 

Jeg har ikke pleid å ta influensavaksine. Mest fordi jeg ikke får prioritert det i en travel hverdag. Men i år er det heller ikke noe aktuelt alternativ, ettersom de ikke har nok vaksiner til de som har mer behov for det.

En ting som er litt dumt med influensavaksinen er at den må tas hvert år, og den treffer ikke alltid veldig godt i forhold til den vanligste varianten av influensa det året. Altså det er mye mer jobb enn coronavaksinen, for dårligere virkning. (Man antar at coronavaksinene vil kunne ha god virkning i mange år. Corona ser ikke ut til å mutere like lett som influensa.)

Om det skulle komme en universell influensavaksine (altså en runde med vaksine betyr permanent beskyttelse mot ca alle varianter av influensa), så ville jeg ønske å ta den raskt. Og det er ikke sikkert vi er veldig mange år unna dette. Det jobbes med av mange forskjellige aktører.

Jeg ville elske å se en fremtid der influensa er utslettet blant mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (9 timer siden):

Jeg tror ikke det er veldig mange som bryr seg om at voksne anti-vaxxere dør av unngåelige sykdommer. De får nok ca samme sympati som innbitte røykere som dør av lungekreft.

Det er leit at noen dør, også når det skyldes dårlige personlige valg.

Sitat

Men det er noe annet når de forårsaker sine egne barns død eller smitteutbrudd som også påvirker folk som ikke kan ta vaksine.

Det er selvsagt noe helt annet når det er små uskyldige som må lide for mor og fars dårlige valg.

-k

Lenke til kommentar

Sånn relatert til vaksinasjon, så har Bærum bestemt at de ca 3000 gjenværende influensavaksinene brukes til øving på massevaksinasjon. Da var det å troppe opp i en gymsal, på med maske, skotrekk og sprite hender. Verifisere/registrere deg i kommunens helseregister, gå til et lite avlukke og få stikk i armen, vaksineinformasjon registreres i journalen din. Sprite hender på nytt og sette seg på tribunen og vente i 20 min i tilfelle reaksjoner på vaksinen.

Kommunen estimerer at de kan vaksinere rundt 1000 personer per dag per hall slik. Med fult påkjør og bruk av to idrettshaller slik de gjør nå så kan man vaksinere hele kommunen på to måneder omtrent

Lenke til kommentar
Gjest 779e8...62f
1 hour ago, koots said:

Kommunen estimerer at de kan vaksinere rundt 1000 personer per dag per hall slik. Med fult påkjør og bruk av to idrettshaller slik de gjør nå så kan man vaksinere hele kommunen på to måneder omtrent

Det er ingen sjanser for at det kommer så mye vaksine så fort. Det skulle forundre meg om mer enn 70% er dekket i løpet av 2021. Kanskje vi hadde vært i nærheten hvis vi hadde gjort som Storbritannia og sikret doser selv, men ikke når vi må vente på EU.

Anonymous poster hash: 779e8...62f

Lenke til kommentar

Skal bli rart å oppleve at menneskeheten splittes i to - de som tar vaksinen(e) som vil utvikles i retning transhumanisme, og de av oss som ikke skal ta vaksinen, som forblir et organisk menneske. Din egen frykt blir brukt til å manipulere deg til å ta vaksinen! Effekten vil ikke komme over natta, men om du ønsker deg barn, så bør du ha fått dem for lenge siden. Vi er nesten 8 milliarder mennesker på Jorda nå, og om 5-10 år fra nå er vi redusert til en brøkdel av dette. (klimaendringer spiller inn her også, spessielt med matproduksjonen som vil gå drastisk ned fra neste år og utover)

Lenke til kommentar
14 minutes ago, Betroz said:

Skal bli rart å oppleve at menneskeheten splittes i to - de som tar vaksinen(e) som vil utvikles i retning transhumanisme, og de av oss som ikke skal ta vaksinen, som forblir et organisk menneske. Din egen frykt blir brukt til å manipulere deg til å ta vaksinen! Effekten vil ikke komme over natta, men om du ønsker deg barn, så bør du ha fått dem for lenge siden. Vi er nesten 8 milliarder mennesker på Jorda nå, og om 5-10 år fra nå er vi redusert til en brøkdel av dette. (klimaendringer spiller inn her også, spessielt med matproduksjonen som vil gå drastisk ned fra neste år og utover)

Definer brøkdel. Hvordan tenker du at flere milliarder skal dø ila 10 år? 

Hva tenker du om 10 år, hvis det fremdeles er 8 milliarder mennesker (eller mer) - flytter du ta målet? Er det da om 20år? 30år? Eller innrømmer du at du tok feil. At mennesker ikke blir hemmelig injisert med microchipper via vaksiner. 

Endret av Benbjo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, Benbjo said:

At mennesker ikke blir hemmelig injisert med microchipper via vaksiner. 

De sprøyter inn microskopiske "roboter" (nanoteknologi) som kan gjennomføre mange ulike oppgaver. Det er ulike mål her, men ett av dem er å gjøre mennesker mer kompatible med kunstig intelligens. Vi blir vandrende antenner kan man si. Her kommer 5G nettet inn også som er nødvendig for at det skal funke. En annen ting er som sagt, befolkningskontroll. Noen sier at de skal kutte ned med ~1 til 2 milliard mennesker, andre sier mer. Hvor mange blir spekulasjon. Årstall som går igjen er 2025, 2030 og 2050.

 

Lenke til kommentar

Blir bekymret over at folk virkelig tror på slikt. Må jo være vondt å gå rundt å være så redd.

Det er nok ingen trøst å høre at dette er bullshit, heller. For jeg har jo ikke sett lyset .. 😶

Det jeg til gjengjeld har, er en utdannelse som bl.a. handlet om ulike trådløse nettverk, og som gir meg forståelse for hva WiFi, Bluetooth, 4G og 5G er for noe. 

For å si det slik, så ville en tenkt microchip fungert like gode over 4G som 5G. Det er ingenting revolusjonerende med disse to nettene i henhold til hvilke signaler de kan sende, hva slags antenner de kan trigge, etc. Så dersom chipen hadde fantes, ville den selvfølgelig ha tatt i mot 4G-signaler også. Eller kanskje 2G for bedre rekkevidde. Man kan også se for seg radioantenner (DAB/FM/AM m.fl) til å sende beskjeder, men dette er enveis-kommunikasjon uten mulighet for at chipen kan svare tilbake.

Anyhow ... Det er mange svakheter i teoriene. Fler enn punktet rundt 5G. Ikke at jeg egentlig tror konspirasjonen bryr seg så mye om fakta, da. 😑

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Betroz skrev (1 time siden):

De sprøyter inn microskopiske "roboter" (nanoteknologi) som kan gjennomføre mange ulike oppgaver. Det er ulike mål her, men ett av dem er å gjøre mennesker mer kompatible med kunstig intelligens. Vi blir vandrende antenner kan man si. Her kommer 5G nettet inn også som er nødvendig for at det skal funke. En annen ting er som sagt, befolkningskontroll. Noen sier at de skal kutte ned med ~1 til 2 milliard mennesker, andre sier mer. Hvor mange blir spekulasjon. Årstall som går igjen er 2025, 2030 og 2050.

 

Som sagt, månen er en gul ost. Man lurer litt på hvilken type, navn som går igjen er moden edamer, andre lurer på om det kanskje er en gouda.

Akkurat hva som er motivasjonen for å bruke så mye av verdens melkeproduksjon til dette er ukjent, men det er helt klart at Nasa har ført oss bak lyset og planlegger å lage en gigantisk ostefondue den 31. dagen i februar neste år.

Nå lurer du sikkert på hvordan jeg kan være så skråsikker på såpass kontroversielle teorier. Jeg kan avsløre med en gang at hemmeligheten er å se youtube-videoer baklengs. Etter 5-6 timer kommer det fram hemmelige meldinger som ikke er beregnet på mennesker men på spaghetti-monstre som bor på baksiden av månen mens de gomler ost og venter på menneskehetens undergang i et digert splash av gul klissen væske.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
12 minutes ago, qualbeen said:

Må jo være vondt å gå rundt å være så redd.

Jeg går ikke rundt å være redd for dette, men deler informasjon med folk slik folk kan ta andre valg, som f.eks å ikke ta covid vaskinen. Jeg er klar over at de fleste vil ta vaksinen uavhengig av hva jeg skriver om dette.

16 minutes ago, qualbeen said:

Så dersom chipen hadde fantes, ville den selvfølgelig ha tatt i mot 4G-signaler også.

Jeg sa ikke at 4G ikke vil funke, men 5G er nødvendig med tanke på båndbredde. Vi mennesker blir da en del av IOT. Førerløse biler, båter, fly osv skal også gå over det samme nettet (og mer). Tenk deg at du kan få tilgang til internett med tankene dine, for det er en av mange muligheter med nanoteknologi i kroppen (hjernen). En bakside verdt å nevne er mind control over massene, som en mulighet.

Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Jeg går ikke rundt å være redd for dette, men deler informasjon med folk slik folk kan ta andre valg, som f.eks å ikke ta covid vaskinen. Jeg er klar over at de fleste vil ta vaksinen uavhengig av hva jeg skriver om dette.

Jeg sa ikke at 4G ikke vil funke, men 5G er nødvendig med tanke på båndbredde. Vi mennesker blir da en del av IOT. Førerløse biler, båter, fly osv skal også gå over det samme nettet (og mer). Tenk deg at du kan få tilgang til internett med tankene dine, for det er en av mange muligheter med nanoteknologi i kroppen (hjernen). En bakside verdt å nevne er mind control over massene, som en mulighet.

Hold deg til konspirasjonsteori tråden. Dette er helt vilt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Betroz skrev (7 minutter siden):

Folk bør vite om visse muligheter rundt vaksinen som ikke staten eller media snakker om. Om du eller andre her finner informasjonen som bullshit, er selvsagt opp til hver enkelt.

Jeg har ikke fulgt med hele tråden men mener du at covid-19 er oppfunnet for at folk skal ta en vaksine som inneholder nanomaskiner som vil kontrollere oss med bruk av 5G?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Betroz skrev (15 minutter siden):

Folk bør vite om visse muligheter rundt vaksinen som ikke staten eller media snakker om. Om du eller andre her finner informasjonen som bullshit, er selvsagt opp til hver enkelt.

Når man er såpass feilkoblet i hjernen at man tror det er nanobots i vaksinen og at 5G har noe med det å gjøre vil jeg anbefale psykiatrisk avdeling. 

Edit og det mener jeg for din egen del. Det må være slitsomt å tro på noe så far-fetched. 

Endret av Kryptodebunker
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...