Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Morromann skrev (1 minutt siden):

Norge har vel ganske strene etiske standarder og prosedyrer for godkjennelse av legemidler og jeg stoler på at de har det når det gjelder coronavaksinen også.

Vaksiner er et mirakel nesten, de fornekterne er bare i født i en tid der de slapp polio, kusma, osv osv.

Men at noen er skeptiske må vi bare godta, det må man ha lov til og det er forståelig at ikke alle ønsker tilføre kroppen noe de personlig anser de ikke trenger som eks infulensa vaksine, eller denne for covid-19.

Å tro at etiske standaren er god nok i Norge så trenger vi bare se på at voltaren med mange flere medisiner, stole på myndigheter blindt er ekstremt farlig.

Holdt meg unna voltaren, ibux osv siden tidlig 2000tallet( har rygg skade) og folk mente jeg tok feil om det prøvde hele tiden gi meg slike medisiner, så 15år etterpå er det allment kunnskap at det er langt mer farlig en eks Paracet.

 

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Benbjo skrev (1 time siden):

Det finnes en hel nettside til det første du spør om: https://nextstrain.org/ncov/

Det andre du spør om er ikke bare etisk forkastelig, men også umulig. 

Kromosom 8 er forøvrig en del av DNAet vårt, mens Sars-CoV-2 er et RNA-virus. Det er 2 helt forskjellige ting. 

Avkteftelse av punkt 3: https://www.poynter.org/?ifcn_misinformation=the-rt-pcr-test-for-the-virus-that-causes-covid-19-detects-human-dna-on-chromosome-8-therefore-all-tests-will-give-a-positive-result

Spørs om noen gidder å bruke så mye tid på å svare, da fakta i 2020 er subjektivt og trosbasert. Man kan velge å tro eller ikke. Sannsynligheten for at du flytter målstengene, ignorerer svarene eller ikke godtar kildene er svært stor.

Min erfaring tilsier at når folk først har fått en overbevisning er det umulig å vende dem. Uansett hvor mye fakta som kommer på bordet 

Der tok Benbjo KO på deg!

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
0laf skrev (12 minutter siden):


Da burde jo regjeringen sende ut gratis D-vitamin til hele folket, det ville spart milliarder for sykehusene?

Dersom man leser "alternative medier" (les: blogginnlegg fra trim-Kari) så er det kanskje "bevist" at D-vitamin hjelper, for alle oss andre, så er det foreløpig noe tynt med forskning, med noen rapporter som hevder at de har sett en effekt av D-vitamin, men det er fremdeles svært svært usikkert.

Velg hva du ønsker tro, overbevise folk som mener kosttilskud er noe man pisser ut er like vanskelig som å overbevise anti vaxxere at vaksiner er bra for verden.

Hvorfor tror du såpass mange mørkhudede vs lyshudet blant unge legges inn i alle deler av verden de ikke får særlig sterkt sollys , men tilfeldigvis i alle land solen står sterkt året rundt ser man ikke noe slik på statistikken i det hele tatt.

Og forske på innvirking av ting som zinc mangler, d vitamin mangler skaper utrolig mye variabler så er ikke lett forske på heller.

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
57 minutes ago, DaniNichi said:

Der tok Benbjo KO på deg!

43 minutes ago, Evil-Duck said:

Det der var et ganske så konklusivt svar ja. Spent på å se hva @Betroz har å komme tilbake med her :)

Les posten min til Simen en gang til :

Quote

Gi oss linker til god og vertifiserbar dokumentasjon på :

  • at Corona viruset (SARS-Cov2) finnes, jeg vil ha den komplette genetiske koden
  • at de har tatt dette viruset ut av syke mennesker, renset og isolert det, for så å satt det inn i helt friske mennesker, der de friske menneskene blir syke på samme måte, og der de kan igjen ta ut det samme viruset.
  • Avkreft også teorien som sier at den påståtte genetiske sekvensen de påstår er SARS-Cov2, ikke er kromosom 8 i det menneskelige DNA - at den genetiske materialen som PCR testen finner, ikke er genetisk materiale som er laget i vår egen kropp, og ikke noe fremmed "virus".

Burde være lett for deg dette Simen, du som kjenner fakta?

Hva er det med oss mennesker som gjør at vi liker å putte andre folk i båser? Han er en konspirasjonsteoretiker, han er en vaksinemotstander og ditt og datt. Føles godt for egoet kanskje? "Yes, jeg vant diskusjonen"... :roll:

 

Lenke til kommentar
Betroz skrev (3 minutter siden):

Les posten min til Simen en gang til :

Hva er det med oss mennesker som gjør at vi liker å putte andre folk i båser? Han er en konspirasjonsteoretiker, han er en vaksinemotstander og ditt og datt. Føles godt for egoet kanskje? "Yes, jeg vant diskusjonen"... :roll:

 

Hvis du kjenner litt til hva jeg poster her inne så kan jeg anses som rimelig nøytral og jeg har vært kritisk til benbjo ofte.

Men han tok deg der, greit vedgå tap i blant eller innrømme man tar feil..

Selv velger jeg tro på hva 99% av forskere verden rundt mener om dette viruset.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, DaniNichi said:

Selv velger jeg tro på hva 99% av forskere verden rundt mener om dette viruset.

Hvordan vet du at 99% av alle forskere er enige om dette viruset? Fordi FHI, WHO, CDC og slike sier det?

La oss anta da at :

  • Viruset finnes
  • Viruset er smittsomt
  • Viruset har gitt mange mennesker senskader og skader på organer
  • De som har dødd av det, har lidd en smertefull død

Det betyr ikke automatisk at viruset er farlig for alle, eller at alle vil bli syke av det. Det betyr heller ikke at en vaksine er nødvendig for alle. Du kan ikke si at alle forskere i verden er enige at vaksinen er ufarlig, da det er altfor tidlig å si per i dag.

Sorry, men denne "alle er enige" tankegangen kan du dra lenger ut på landet med (det gjelder dere andre også). Om du ønsker å ta vaksinen, så kan hverken jeg eller noen andre her inne stoppe deg fra å gjøre det :)

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Betroz said:

Hvordan vet du at 99% av alle forskere er enige om dette viruset? Fordi FHI, WHO, CDC og slike sier det?

La oss anta da at :

  • Viruset finnes
  • Viruset er smittsomt
  • Viruset har gitt mange mennesker senskader og skader på organer
  • De som har dødd av det, har lidd en smertefull død

Det betyr ikke automatisk at viruset er farlig for alle, eller at alle vil bli syke av det. Det betyr heller ikke at en vaksine er nødvendig for alle. Du kan ikke si at alle forskere i verden er enige at vaksinen er ufarlig, da det er altfor tidlig å si per i dag.

Sorry, men denne "alle er enige" tankegangen kan du dra lenger ut på landet med (det gjelder dere andre også). Om du ønsker å ta vaksinen, så kan hverken jeg eller noen andre her inne stoppe deg fra å gjøre det :)

 

Virker ikke helt som du skjønner hensikten med vaksiner 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Benbjo said:

Virker ikke helt som du skjønner hensikten med vaksiner 

Man har en liten del av viruset i vaksinen slik at kroppen kan skape antistoffer mot det, sånn enkelt forklart. Tanken er god den, om det er så enkelt som det. Folk har testet diverse vaksiner og har funnet andre ting i dem også. Mye her går på tillit, noe jeg trodde du skjønte at jeg mente - ikke nødvendigvis at selve teknologien er feil.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Betroz skrev (15 minutter siden):

Det betyr ikke automatisk at viruset er farlig for alle, eller at alle vil bli syke av det. Det betyr heller ikke at en vaksine er nødvendig for alle. Du kan ikke si at alle forskere i verden er enige at vaksinen er ufarlig, da det er altfor tidlig å si per i dag.

En logisk brist og en felle som jeg kan forstå er lett å gå i for noen som ikke har satt seg inn i hensikten med vaksiner. At en ung frisk person i tenn eller 20 årene får en vaksine er ikke for å beskytte seg selv men for å beskytte andre. Tar ikke en stor nok andel vaksinen får vi ikke stoppet viruset, det vil da fortsette å finne verter som det kan formere seg i og spre seg videre i og mutere, worst case får vi en mutasjon  som gjør at den immuniteten de som har tatt vaksinen ikke lenger funker og vi er tilbake på square one . Derfor er det viktig at så mange som mulig tar vaksine, også de viruset ikke nødvedigvis utgjør en stor trussel for. Det har med medmenneskelighet å gjøre.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Faren med en "medisinsk cocktail" er vel at en mister oversikten over pasientens tilstand. Medisinene kan påvirke hverandre, og påvirke bivirkningene. Kort sagt, en cocktail av bivirkninger. 

Litt merkelig at vaksineskeptikere kalles for kandidater til Darwin Awards, siden det å la naturen gå sin gang nettopp burde vært i den darwinistiske ånd. Det er neppe darwinistisk å forsøke og detaljstyre både dyr og mennesker slik det gjøres. 

En av de få gangene jeg skrur på tv'n, var det et naturprogram om en forsker som gikk oppe på fjellet. Han satte opp et nett, for å fange en fugl som ville pare seg. Han klarte å fange fuglen i nettet, tok den i hånda og med et rør tok han en sædprøve fra fuglen. Ja, jeg må si at det er syke tendenser når alt og alle skal detaljstyres og registreres på denne måten. Vil tro at en stor del av "ville" dyr har ring rundt foten, krage fra forskerne, eller jevnlig avgir fruktbarhetsprøve til disse steingalne vitenskapsfolkene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Evil-Duck said:

En logisk brist og en felle som jeg kan forstå er lett å gå i for noen som ikke har satt seg inn i hensikten med vaksiner. At en ung frisk person i tenn eller 20 årene får en vaksine er ikke for å beskytte seg selv men for å beskytte andre. Tar ikke en stor nok andel vaksinen får vi ikke stoppet viruset, det vil da fortsette å finne verter som det kan formere seg i og spre seg videre i og mutere, worst case får vi en mutasjon  som gjør at den immuniteten de som har tatt vaksinen ikke lenger funker og vi er tilbake på square one . Derfor er det viktig at så mange som mulig tar vaksine, også de viruset ikke nødvedigvis utgjør en stor trussel for. Det har med medmenneskelighet å gjøre.  

Tro det eller ei, men jeg skjønner faktisk det der...

Basert på både informasjon fra "godtjente kilder", og alternative kilder der ute så ser jeg ikke på Covid-19 som noe mer spektakulært og farlig enn andre virus vi har vært i gjennom tidligere år. Jeg tror de jukser med tallene og testingen. Derfor. Ja, jeg vet du og andre her er uenig med meg. Basert på dette, er jeg imot denne vaksinen.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Betroz said:

Man har en liten del av viruset i vaksinen slik at kroppen kan skape antistoffer mot det, sånn enkelt forklart. Tanken er god den, om det er så enkelt som det. Folk har testet diverse vaksiner og har funnet andre ting i dem også. Mye her går på tillit, noe jeg trodde du skjønte at jeg mente - ikke nødvendigvis at selve teknologien er feil.

Ah, men her tar du feil. Hverken Pfizer, Moderna eller Oxford sine covid-19 vaksiner er av typen inaktiverte virus. 

For de to førstnevnte benyttes ikke engang adjuvantene som vakdinemotstandere er så opptatt av at inneholder kvikksølv og annet. 

Denne holdningen om at man ikke tror på hva forskerne og utviklerne sier er litt merkelig. Kjøper de heller ikke mat på butikken? Hvordan vet de at maten inneholder det som står på pakken? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Benbjo said:

Denne holdningen om at man ikke tror på hva forskerne og utviklerne sier er litt merkelig. Kjøper de heller ikke mat på butikken? Hvordan vet de at maten inneholder det som står på pakken? 

Godt poeng der! Jeg kunne skrive om hvorfor denne Covid-19 vaksinen er annerledes enn tidligere vaksiner, men da kommer jeg farlig inn på konspirasjoner, som igjen tar oss off topic og at mine innlegg blir flyttet på ;)

 

Lenke til kommentar
Morromann skrev (På 11.9.2020 den 13.06):

For mitt vedkommende er svaret ja, med forbehold om at:

-den er gått igjennom alle nødvendige testrutiner og ikke kan vise til utbredte alvorlige bivirkninger

-at det er klart at det ikke er noe annet enn antistoffer mot covid-19 som skal sprøytes inn med vaskinen. Noen snakker om lagring av digital informasjon i vaksinen og det vil være helt uaktuelt for mitt vedkommende.

Du er en ordentlig skøyer du Morromann. Tro meg, vaksinen blir ganske analog, men hvis du er en normal sunn person, så blir det nok neppe før i 3. Kvart 2021. Du får god tid til å lese alle konspirasjonsteorier.

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (1 time siden):

Hva har dette med fase 3 studiene av covid-19-vaksinene å gjøre? 

Greit å redegjøre for poenget sitt med litt mer enn bare "lol" 

Leste du abstraken til artikkelen? Dette er ikke konspirasjon teori, det er sånn de lager vaksiner i vesten. Det å si "fase 3, fase 3!" er heller ingen argument. Det er faktisk helt ubetydelig. "Fase 3" sier overhode ingenting om langvarig effekter av den, men sett vekk i fra det, så er det kanskje den mest akselererte vaksinen i moderne tid. Hvorfor tror de de gir den "midlertidig godkjennelse", tror du at den gies "midlertidig" betyr at den har gått gjennom alle nødvendige tester for å anse noe som trygt som ting som blir godkjent, men ikke midlertidig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...