Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

On 11/19/2021 at 12:15 PM, Simen1 said:

Vaksine er et frivillig tilbud. Hvor har du fått den feiloppfatningen fra?

Folk får høre om hvor fantastisk og nødvendig disse vaksinene skal være fra nesten alle hold i samfunnet, at mange sliter nok med å ta et selvstendig valg. Man blir i praksis presset til det. I flere land nå så fremmer dem forslaget om at koronasertifikatet skal brukes til mer enn utenlandsreiser, det skal brukes innenlands også. Dette kan dem utvide mer etterhvert for hva dette skal gjelde for, som f.eks at man må vise det for å komme på kino.

Men klart du som er vaksinert og frivillig sier ja til koronasertifikatet, så bryr du deg tydeligvis ikke noe om at samfunnet er i ferd med å segregeres! Snart blir vel vi som ikke ikke godtar vaksinen og koronasertifikatet nektet å ta buss, tog, trikk og slikt også. Nei, dette er ingen overdrivelse heller!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Simen1 said:

Press ≠ tvang

Akkurat som myndighetene presser på for å få folk til å gå, sykle eller ta kollektivt til jobben, så er det frivillig å følge presset eller stå i mot det.

Du kan tall og slikt Simen, men jeg er ikke så sikker på om du ser det menneskelige oppe i alt dette. Vi mennesker er individer, og ikke tall i et Excel regneark!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

FHI om coronapass: Hjelper lite mot smitte

Ønsker nå at vi har arrangementer og restauranter som de vaksinerte ikke får lov til å komme på uten en negativ test. Jeg finner meg ikke i å føle meg utrygg og at jeg risikerer å bli smittet og smitte mine nærmeste fordi de vaksinerte bringer smitte der jeg er. 

Jeg mener også at de vaksinerte burde låses inne i hjemmene sine og ikke få lov til å gå og handle i butikken, bruke kollektivtrafikk eller taxi der vi andre som er utsatt ferdes. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
hfthomas skrev (45 minutter siden):

FHI om coronapass: Hjelper lite mot smitte

Ønsker nå at vi har arrangementer og restauranter som de vaksinerte ikke får lov til å komme på uten en negativ test. Jeg finner meg ikke i å føle meg utrygg og at jeg risikerer å bli smittet og smitte mine nærmeste fordi de vaksinerte bringer smitte der jeg er. 

Jeg mener også at de vaksinerte burde låses inne i hjemmene sine og ikke få lov til å gå og handle i butikken, bruke kollektivtrafikk eller taxi der vi andre som er utsatt ferdes. 

Hvis du vaksinerer deg så slipper du å bekymre deg for at du skal bli alvorlig syk etter å ha blitt smittet av en vaksinert ... ;) 

Men, testing > koronasertifikat. Jeg ville mye heller hatt et regime der alle måtte teste seg inn på store arrangementer osv, uavhengig av vaksinestatus. Ser ikke at dette sertifikatet skal hjelpe for noe som helst egentlig, og når ikke FHI har troen heller så burde forslaget definitivt aldri forlatt idestadiet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke bekymret for hverken det eller vaksinen. Jeg bare snudde argumentene som har vært her inne den siste tiden mot "antivaxxere".
Skulle se hvordan de følte det selv. 

Jeg har tro på testing, og jeg har tro på vaksinene i fremtiden. Men, det må komme mer effektive vaksiner for at det skal "bli slutt".

 

Det viser seg at samtlige land i europa som har coronapass i deler eller hele samfunnet har økende smitte nå. På de jeg kikket på vaksinestatus viste det seg at jo tidligere toppen av vaksinering var nådd, desto mer spredning i smitte har de nå. Dette er steder hvor de nekter uvaksinert/utestet å komme inn på steder.

Intet nytt under solen forsåvidt. Vaksineeffekten avtar etter tid og coronapass har liten til ingen nytte.

Endret av hfthomas
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...