Gå til innhold

Skoda Enyaq lansert: Koster fra 350.000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TU har vært flinke til å kommentere på hva startprisen gir deg, men skuffer litt med overskriften. Jeg er lite fan av å flakse rundt med de rimelige startprisene, da det bare er et salgstriks for å få deg til å bite på med "hvor rimelig den er", så koster den plutselig 408520kr når du er ferdig snøret inn av selger.

Stålfelger og ekstrautstyr anno 2010 er ikke hva jeg kaller en innstegsmodell, men hva jeg kaller for et salgstriks.

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
gamlefar skrev (10 minutter siden):

Modellen med 4 hjulsdrift koster 70k mindre enn Model Y og Skoda kan bygge biler. Tesla skal slite.

Vi får se.

Det kommer nok en justering av Tesla's priser etterhvert med tanke på valuta. Kronen har styrket seg en hel del mot dollaren etter de satt opp prisen sist. Jeg tror nok at Model Y vil gå ned med minst 30-40k. Da er prisforskjellen "bare" 30-40k.

Uavhengig av det er Skoda Enyaq en interessant bil. Synes dog det er litt dårlig med alle opsjonene, spesielt når det kommer til lading. Man ser at de virkelig har ønsket lav pris når man kjøper innstegsmodellen og kun får 50kw hurtiglading. Hvem gjør det i 2020? Joda, jeg kan se for meg at enkelte kun lader hjemme osv, men om man noen gang har tenkt å selge bilen igjen er det idioti å ikke kjøpe opsjonen som gir deg 100kw.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bojangles skrev (8 timer siden):

Ble jo ikke helt gærn't dette her. Selve konseptbilen var jo klart sprekere design, men dermed forventet man jo at ting skulle tones godt ned på produksjonsmodellen. Tror det kan bli en vanlig bil å se om Skoda klarer å levere biler nok.

Konseptbilen var vel en coupe? Blir spennede å se designet når den kommer! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
simen929 skrev (55 minutter siden):

Vi får se.

Det kommer nok en justering av Tesla's priser etterhvert med tanke på valuta. Kronen har styrket seg en hel del mot dollaren etter de satt opp prisen sist. Jeg tror nok at Model Y vil gå ned med minst 30-40k. Da er prisforskjellen "bare" 30-40k.

Uavhengig av det er Skoda Enyaq en interessant bil. Synes dog det er litt dårlig med alle opsjonene, spesielt når det kommer til lading. Man ser at de virkelig har ønsket lav pris når man kjøper innstegsmodellen og kun får 50kw hurtiglading. Hvem gjør det i 2020? Joda, jeg kan se for meg at enkelte kun lader hjemme osv, men om man noen gang har tenkt å selge bilen igjen er det idioti å ikke kjøpe opsjonen som gir deg 100kw.

Det kan hende. Samtidig har Skoda rimeligere utgaver som tilfredsstiller mange. De fleste klarer seg fint uten firehjulsdrift og mange lever nok fint med lavere rekkevidde og akselerasjon også. Per dags dato har ikke Tesla noe å tilby her.

Det har jo også Musk skjønt er et stort problem. At de droppet den planlagte rimelige Model Y skyldtes selvsagt at de ikke klarte å få til tilstrekkelig fortjeneste på den. Unnskyldningen om for lav rekkevidde (400 km) var åpenbart sprøyt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, gamlefar said:

Det kan hende. Samtidig har Skoda rimeligere utgaver som tilfredsstiller mange. De fleste klarer seg fint uten firehjulsdrift og mange lever nok fint med lavere rekkevidde og akselerasjon også. Per dags dato har ikke Tesla noe å tilby her.

Det er ikke sånn at Tesla forsøker konkurrere mot Skoda. De er i forskjellige segmenter.

1 hour ago, gamlefar said:

Det har jo også Musk skjønt er et stort problem. At de droppet den planlagte rimelige Model Y skyldtes selvsagt at de ikke klarte å få til tilstrekkelig fortjeneste på den. Unnskyldningen om for lav rekkevidde (400 km) var åpenbart sprøyt.

Tesla klarer ikke å produsere nok biler. Mest sannsynlig vil vi ikke se Model Y i Norge før produksjonen er i gang i Berlin, og da kan man forvente både prisjusteringer og justeringer på versjoner/utstyr.

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (33 minutter siden):

Det er ikke sånn at Tesla forsøker konkurrere mot Skoda. De er i forskjellige segmenter.

Ja, med tanke på at Skoda vil være mye mer luksuriøs, ha en størrelsesorden bedre byggekvalitet og mer funksjonelt utstyr tilgjengelig, så har du helt rett.

image.png.6e960afdc56e45cac3bbd076cb36dc27.png

Endret av uname -l
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (1 minutt siden):

Jeg tenkte mer på at Tesla opererer i premium-segmentet mens Skoda er et billig-merke. Men godt forsøk.

Det er ikke noe premium med en Model Y hvor det knapt er utlevert et eksemplar uten store skavanker. Selv indremisjonen på Teslamotorsklubb har begynt å innse realitetene.

Be aware! Tie Rod safety: Life and Death issue

Og om Dacia tredobler prisen på Sandero så blir det ikke en premium-bil.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
uname -l skrev (12 minutter siden):

Ja, med tanke på at Skoda vil være mye mer luksuriøs, ha en størrelsesorden bedre byggekvalitet og mer funksjonelt utstyr tilgjengelig, så har du helt rett.

image.png.6e960afdc56e45cac3bbd076cb36dc27.png

Langt mer luksuriøs/premium enn Tesla det der. Legg til bedre byggekvalitet, skikkelig lakkering osv. så blir det komisk å hevde at Model Y opererer i premium klassen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...