Gå til innhold

Skoda Enyaq lansert: Koster fra 350.000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oophus3do skrev (24 minutter siden):

Du avslører jo litt hva kilden har kikket på i påstanden din, så jeg trenger i grunnen ikke motbevise så mye forutenom det jeg allerede har sagt. 

Påstanden min handler ikke om slikt lavmål som det du kommer med her, den får du beholde selv. 

Ja den legger ved kilder til påstandene sine, i motsetning til deg. Men det har ingenting å si for meg, det var du som ønsket å diskutere lønningene til skoda kjørere. Ikke meg. Jeg liker bare å legge ved kilder til ting, så jeg hjalp deg litt på vei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Trestein skrev (19 timer siden):

Det betyr Ca 100 000 billigere enn bmw ix3 ?

Aner ikke om den er større eller mindre

 

bzzlink skrev (5 timer siden):

Synes denne var skikkelig fin.

For de som ikke skal kjøre fort eller langt så ser dette ut til å være innertier. Synd det tar så lang tid før 4x4 versjonen kommer.

Og ja dette ser skikkelig premium ut ift. Tesla Y.

 

Gavekort skrev (18 timer siden):

TU har vært flinke til å kommentere på hva startprisen gir deg, men skuffer litt med overskriften. Jeg er lite fan av å flakse rundt med de rimelige startprisene, da det bare er et salgstriks for å få deg til å bite på med "hvor rimelig den er", så koster den plutselig 408520kr når du er ferdig snøret inn av selger.

Stålfelger og ekstrautstyr anno 2010 er ikke hva jeg kaller en innstegsmodell, men hva jeg kaller for et salgstriks.

Alt for dyr med 4 hjuls trekk og utstyr. Helt utrolig priset. Hvis man sammenligner med en Tesla Y eller Volvo XC40 recharge, med ca. samme utstyr, så er begge disse billigere og med mye større motor. Konfigurerte en Skoda med ca. samme utstyr. Den kom på 590.000, og har over 100 hk mindre enn de to andre. Skoda har tydeligvis begynt å prise ekstrautstyr(som IKKE burde være ekstra) på samme måte som BMW og Audi.

I tillegg er det nesten svindel. Reserverte en i Juni i fjor. Få tidligst en med 4 hjuls trekk i September neste år. Godt over 2 år senere.

Lenke til kommentar
bzzlink skrev (21 minutter siden):

Gleder meg til å se rekkevidden på Enyaq’en i 120km/t testen til Bjørn Nyland. 

Virker som om MEB platformen gjør det greit så langt. Det er 7 ID.3 biler som ble kjørt fra Oslo til Bodø og Tromsø nå, og de viste et forbruk på ca 12kWh/100. Så rundt 480 km rekkevidde på sånn typisk E6 veier. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (12 minutter siden):

Ja den legger ved kilder til påstandene sine, i motsetning til deg. Men det har ingenting å si for meg, det var du som ønsket å diskutere lønningene til skoda kjørere. Ikke meg. Jeg liker bare å legge ved kilder til ting, så jeg hjalp deg litt på vei. 

Jeg spurte deg om kilden du brukte, siden du åpenbart har høy interesse av å vise til at Skoda eiere er fattige, uten at du kom med noen kilde. Det er som sagt rimelig stor forskjell på Skoda for 15 år siden, og Skoda idag nå som de har brukt god tid på å rebrande seg selv. 

Det er du som kommer her og skal "bevise" at Skoda eiere er fattige, ikke meg. Så den tåpelige argument-rekken der får du ta på din egen kappe. 

Lenke til kommentar
Helt uenig skrev (1 time siden):

Alt for dyr med 4 hjuls trekk og utstyr. Helt utrolig priset. Hvis man sammenligner med en Tesla Y eller Volvo XC40 recharge, med ca. samme utstyr, så er begge disse billigere og med mye større motor. Konfigurerte en Skoda med ca. samme utstyr. Den kom på 590.000, og har over 100 hk mindre enn de to andre. Skoda har tydeligvis begynt å prise ekstrautstyr(som IKKE burde være ekstra) på samme måte som BMW og Audi.

I tillegg er det nesten svindel. Reserverte en i Juni i fjor. Få tidligst en med 4 hjuls trekk i September neste år. Godt over 2 år senere.

Xc40 kan jo ikkje sammenlignes? Betydelig mindre bagasjerom feks. 

Og hva er "ca samme utstyr"?? 

 

Og hvordan kan du ha reservert en i fjor når modellen blei lansert igår? 

Hva er det du griner på nesen for? 

Lenke til kommentar
3 hours ago, oophus3do said:

Virker som om MEB platformen gjør det greit så langt. Det er 7 ID.3 biler som ble kjørt fra Oslo til Bodø og Tromsø nå, og de viste et forbruk på ca 12kWh/100. Så rundt 480 km rekkevidde på sånn typisk E6 veier. 

Snittfart på den strekningen der er vel ca. 60 og noe km i timen.... Da gjør de fleste det bra. Vet det er det som er typiske veier, men ikke her jeg bor.

Så håper Enyaq i hvertfall er på model X nivå i 120km/t altså rundt 230 wh km.

Hvis batteriet er 77kWh, så bør den klare rundt 24 mil fra 80%-10% batteri. På motorvei, det er akseptabelt, men bare såvidt.... 

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (19 timer siden):

Er det virkelig noen som tror de får det brune skinninteriøret til 350k hos Skoda? Aldri i livet, det blir plast helsikken på lik linje med ID3. Betaler en(sannsynligvis en formue) får en vell det som er standard vare hos andre(rygge kamera?) samt skinn interiør. Men, det ser dog veldig pent ut! 

Skiltgjenkjenning er standard på Enyaq i likhet med de fleste andre biler som selges nå. På Tesla så må man betale 60 000 for FSD får å få det. Og skal man gå etter resten av det som tilbys i FSD-pakka så er det et åpent spørsmål om det vil virke.

Endret av uname -l
Lenke til kommentar
28 minutes ago, uname -l said:

Skiltgjenkjenning er standard på Enyaq i likhet med de fleste andre biler som selges nå. På Tesla så må man betale 60 000 for FSD får å få det. Og skal man gå etter resten av det som tilbys i FSD-pakka så er det et åpent spørsmål om det vil virke.

Hvorfor skulle man måtte betale for FSD for å få det? Skiltgjenkjenning krever i første omgang bare HW3.0 som f.eks min bil har - selv om jeg ikke har FSD. Det kommer nok snart til HW.2.5 også.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (2 minutter siden):

Hvorfor skulle man måtte betale for FSD for å få det? Skiltgjenkjenning krever i første omgang bare HW3.0 som f.eks min bil har - selv om jeg ikke har FSD. Det kommer nok snart til HW.2.5 også.

Det er det som står på Tesla sine sider. Gjenkjenning av stoppskilt og kommende fartsavlesning(som kanskje vil virke) er avhengig av FSD til 60 000.

Jeg er enig i at det er en dårlig deal.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, uname -l said:

Det er det som står på Tesla sine sider. Gjenkjenning av stoppskilt og kommende fartsavlesning(som kanskje vil virke) er avhengig av FSD til 60 000.

Jeg er enig i at det er en dårlig deal.

Det som står på Tesla sine sider er sjelden oppdatert. Står enda at Model 3 har 910kg hengervekt når den har hatt 1000kg i over ett år nå.

Changeloggen gjelder for alle biler med HW3.0 så er nok at man har det.

https://teslascope.com/teslapedia/software/2020.36

Bilene har jo lest skilt i en årekke men ikke kunne bruke den datan pga. Mobileye patenter.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...