Gå til innhold

White lives matter - kva er galt med det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Delvis skrev (7 minutter siden):

Men at Islam jobber for å få sine verdier og kultur til å bli så rådende som mulig også her, hersker det neppe særlig tvil om. 

Hvem er denne «Islam»? Og hva slags «islamske verdier»?

Muslimer er ikke en homogen gruppe hvor alle mener det samme. Norske muslimer flest er ikke så mye mer religiøse enn norske kristne. Kun en liten prosentandel er medlem i et trossamfunn, for eksempel.

Med et slikt utsagn får du det til å høres ut som du tror alle muslimer i Norge ønsker en radikal endring av samfunnet de er en del av.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (4 minutter siden):

Hvem er denne «Islam»? Og hva slags «islamske verdier»?

Muslimer er ikke en homogen gruppe hvor alle mener det samme. Norske muslimer flest er ikke så mye mer religiøse enn norske kristne. Kun en liten prosentandel er medlem i et trossamfunn, for eksempel.


Ordkløveri. Skriver det sånn for enkelhets skyld. Du skjønner.

Ellers: Håper du har rett,  og at jeg tar feil i at utviklingen Islam har i vår verden ikke er lumskere og farligere enn du vil ha det til her. For all del, håper det.
Men er meget sterkt i tvil.   
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
26 minutes ago, Delvis said:


Det er vel bare noe opplagt som de fleste vet.  Men at Islam jobber for å få sine verdier og kultur til å bli så rådende som mulig også her, hersker det neppe særlig tvil om. Igjen: "Snikislamisering" er nok ikke et så helt dumt begrep. 

Det er vel strengt tatt en av hovedtrekkene med Islam - at den skal stå igjen som eneste religion. Der ligger også grunnlaget for å kalle Islam fredens religion, fordi det loves fred på jorden når alle er blitt omvendt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Divisions_of_the_world_in_Islam

Endret av InnoPerp
kilde
  • Liker 2
Lenke til kommentar
InnoPerp skrev (6 minutter siden):

Det er vel strengt tatt en av hovedtrekkene med Islam - at den skal stå igjen som eneste religion. Der ligger også grunnlaget for å kalle Islam fredens religion, fordi det loves fred på jorden når alle er blitt omvendt.

Utdrag fra den hellige bok:

"Gå ut og gjør alle folkeslag til mine disipler."
 

"Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.
Jeg er kommet for å sette skille:
Sønn står mot far,
datter mot mor,
svigerdatter mot svigermor,
og en manns husfolk er hans fiender.
Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verdig. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verdig. Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verdig. Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det."

---


Bibelen selvsagt.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Mer om Patriot Prayer aktivisten som ble drept:

Han var sammen med Chandler Pappas da han ble skutt -- som var bevæpnet med slagvåpen, kniv og paintballgevær -- mens den døde selv hadde forsvarsspray mot bjørn.

Bilen de kjørte var typisk patriot prayer / høyreekstrem anonym hvit pickup, som de tapet skiltene på før aksjonen deres.
Bilder fra et intervju, før aksjonen til Patriot Prayer:

Den drepte er mannen som ikke ønsket å bli intervjuet.

---

Mer om gjerningsmannen:

Timer etter skytingen skjøt ukjente gjerningsmenn inn i huset til den antatte gjerningsmannen, hvor han bodde, med to barn.

Han stolte ikke på rettferdig behandling fra politiet, men sørget for at barna var trygge, før han ble skutt og drept av politiet.

Sitat

Since the shooting, Reinoehl said he’s gone into hiding, and moved his children to a safe place after shots were fired into his house just hours after the incident. He had not turned himself in, he said, because he believed right-wing protesters were collaborating with police, who would not protect him or his family.


https://www.vice.com/en_us/article/dyz97a/antifa-activist-wanted-in-connection-to-portland-killing-has-reportedly-been-killed-by-police
 

...

Synspunktene hans reflekterer en viss 17-åring sine ganske eksakt: I følge ham selv var han der for å hjelpe folk, under en aksjon hvor Patriot Prayer kjørte rundt og skjøt folk i gatene med paintballgevær og sprayet dem med pepperspray fra biler, og til fots.

“I had no choice. I mean, I, I had a choice. I could have sat there and watched them kill a friend of mine of color. But I wasn't going to do that,”

“If the life of anybody I care about is in danger, and there's something I can do to prevent it … I think that any good human being would do the same thing,” he said.

---

Det er bare absurd hvordan høyresiden klarer å ha så stikk motsatte synspunkter på så like saker.

---

Etterforskere har ikke kunne bekrefte at Reinioehl hadde våpen på seg da fire politimenn skjøt mot bilen han satt i etter å ha observert at han forlot en leilighet og satte seg inn i bilen sin:

https://www.nytimes.com/2020/09/03/us/michael-reinoehl-arrest-portland-shooting.html

 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
17 minutes ago, Red Frostraven said:

Han stolte ikke på rettferdig behandling fra politiet, men sørget for at barna var trygge, før han ble skutt og drept av politiet.

Denne mannen kjørte i 180 km/t beruset med datteren i baksetet og med et ulovelig våpen og narkotika liggende i bilen.

Enhver person som hadde gjort det i Norge hadde mistet omsorgen for barna. Og dette er bare hva vi vet, foreldre som råkjører, har ulovelige våpen, rømmer fra politet og bruker narkotika rundt sine barn, driver også ofte med fysisk, psykisk og seksuelle overgrep.

Politet reddet barna fra faren. Vi får håpe at barna hans har ikke har blitt fullstendig ødelagt av faren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
34 minutes ago, Red Frostraven said:

Mer om Patriot Prayer aktivisten som ble drept:

Han var sammen med Chandler Pappas da han ble skutt -- som var bevæpnet med slagvåpen, kniv og paintballgevær -- mens den døde selv hadde forsvarsspray mot bjørn.

Bilen de kjørte var typisk patriot prayer / høyreekstrem anonym hvit pickup, som de tapet skiltene på før aksjonen deres.
Bilder fra et intervju, før aksjonen til Patriot Prayer:

Den drepte er mannen som ikke ønsket å bli intervjuet.

Timer etter skytingen skjøt ukjente gjerningsmenn inn i huset til den antatte gjerningsmannen, hvor han bodde, med to barn.

Han stolte ikke på rettferdig behandlig fra politiet, men sørget for at barna var trygge før han ble skutt og drept av politiet.
 


https://www.vice.com/en_us/article/dyz97a/antifa-activist-wanted-in-connection-to-portland-killing-has-reportedly-been-killed-by-police

...

Synspunktene hans reflekterer en viss 17-åring sine ganske eksakt: I følge ham selv var han der for å hjelpe folk, under en aksjon hvor Patriot Prayer kjørte rundt og skjøt folk i gatene med paintballgevær og sprayet dem med pepperspray fra biler, og til fots.

“I had no choice. I mean, I, I had a choice. I could have sat there and watched them kill a friend of mine of color. But I wasn't going to do that,” he said.

---

Etterforskere har ikke kunne bekrefte at Reinioehl hadde våpen på seg da fire politimenn skjøt mot bilen han satt i etter å ha observert at han forlot en leilighet og satte seg inn i bilen sin:

https://www.nytimes.com/2020/09/03/us/michael-reinoehl-arrest-portland-shooting.html

Det er bare absurd hvordan høyresiden klarer å ha så stikk motsatte synspunkter på så like saker.

Fyren var et drittmenneske og det er ikke snev av selvforsvar i det han gjorde og kan heller ikke sammenlignes med 17-åringen som skjøt 3 stk. 17-åringen meldte seg for politiet omgående.

Reinioehl stakk av og gjemte seg, og gjorde motstand når han ble forsøkt arrestert. Good.Damn.Riddance. Håper ungene hans er små nok til å glemme og gå videre.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...begge tar med seg våpen til en protest for å bidra til å hindre at mennesker blir skadet.
Begge blir angrepet og bruker våpen.

At politiet i Portland har et samarbeid med Patriot Prayer er et faktum.
Jeg tror på at han gjorde motstand eller hadde et våpen når det kommer videobevis av henrettelsen/"pågripelsen".

...

Han var ganske lik Petter Northug, ja, bare etter vintersport-karrieren var over.

---

Og noen kommentar til at høyreekstreme skjøt mot huset til gjerningsmannen og kunne drept barn..?

Tror dere noen kommer til å bli arrestert..?

Endret av Red Frostraven
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (9 timer siden):

Ha litt forståelse for at han ikke er like god til å formulere seg som politikere som er ammet med PR-melk da. :) 
De fleste normale skjelver litt foran Solvang.

Har full forståelse for at uærlige folk, sliter med formuleringen, og skjelver forran Solvang, når dei er kjemperedd for at andre mennesker skal gjennomskue rasismen deiras.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (5 minutter siden):

Har full forståelse for at uærlige folk, sliter med formuleringen, og skjelver forran Solvang, når dei er kjemperedd for at andre mennesker skal gjennomskue rasismen deiras.

Dersom du hører hele debatten, så er det ganske åpenlyst at FS er rimelig motvillig til å la sian forklare seg, ift de andre debattantene så blir han oftere avbrutt og vesentlig verre grillet. sian får ikke forklare sine meninger, mens de andre deltakerne får forklare seg i ro og fred.  Det synes jeg er litt dumt, det nører oppunder det sian mener fra før, at de ikke får slippe til i offentlige debatter og må ty til demonstrasjoner.  ,Nå kunne de latt han prate ut vissvasset sitt, og så hadde ting kanskje roet seg ned litt.  

Ellers, så synes jeg de andre debattantene fra begge sider, skapte en ok og ryddig debatt. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Red Frostraven said:

...begge tar med seg våpen til en protest for å bidra til å hindre at mennesker blir skadet.
Begge blir angrepet og bruker våpen.

At politiet i Portland har et samarbeid med Patriot Prayer er et faktum.
Jeg tror på at han gjorde motstand eller hadde et våpen når det kommer videobevis av henrettelsen/"pågripelsen".

...

Han var ganske lik Petter Northug, ja, bare etter vintersport-karrieren var over.

---

Og noen kommentar til at høyreekstreme skjøt mot huset til gjerningsmannen og kunne drept barn..?

Tror dere noen kommer til å bli arrestert..?

Likheten med Nothug må da være lidenskapen de delte for colombiansk marsjpulver.

Det med husskytingen har jeg ikke sett så mye info om annet enn fra Reinoehl sjøl så jeg tillater meg å tvile.

Lenke til kommentar

...det er fordi slikt er så normalt at det ikke er nyhetsverdig.
Trær vokser, gresset gror, høyreekstreme skyter mot mennesker, og utøver uprovosert vold mot uskyldige, biene surrer, og kuene gir melk.

...det er når en gris flyr, eller noen dreper noen blant de høyreekstreme, at det blir nyheter i USA.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Baranladion skrev (30 minutter siden):

sian får ikke forklare sine meninger

Kva meininger meiner du SIAN ikkje fekk forklare?

Baranladion skrev (31 minutter siden):

Det synes jeg er litt dumt, det nører oppunder det sian mener fra før, at de ikke får slippe til i offentlige debatter og må ty til demonstrasjoner. 

Er mange med meininger ute i landet som ikkje får slippe til i offentlige debatter og må ty til demonstrasjoner. Anser SIAN som heldige som får komme på NRK i det heiletatt. Eit privilegium, ikkje ein rett.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (24 minutter siden):

Kva meininger meiner du SIAN ikkje fekk forklare?

Er mange med meininger ute i landet som ikkje får slippe til i offentlige debatter og må ty til demonstrasjoner. Anser SIAN som heldige som får komme på NRK i det heiletatt. Eit privilegium, ikkje ein rett.

Han fikk ikke snakke ut poenget sitt, før FS avbrøt med en påstand. Altså, helt objektivt sett, så behandlet FS sian annerledes enn de andre debattantene, hva angår avbrytelser. Jeg kan forstå det, men samtidig så kan det tenkes at sian fortsatt da mener at de ikke får slippe til, og hele greia med å invitere han var bortkastet. 

Håpet mitt, med å la de slippe til nå, var at de kunne roet seg ned med disse idiotiske demoene. Hu gærne kjerringa brukte jo det som argument i demoen nå, at de aldri fikk slippe til og derfor måtte ty til slike demonstrasjoner. 

Om sian i det hele tatt skulle vært på debatten kan vi også diskutere, men når de engang først var der, så kunne de fått mer utav det. Jeg mener... hvor farlig er det, at han fremlegger sine klovnete påstander er vel noe samfunnet tåler eller? Eller er det bedre at det forblir underground og skaffer seg meningsfeller den veien? Det anser jeg for å være mye farligere

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (26 minutter siden):

Han fikk ikke snakke ut poenget sitt, før FS avbrøt med en påstand. Altså, helt objektivt sett, så behandlet FS sian annerledes enn de andre debattantene, hva angår avbrytelser. Jeg kan forstå det, men samtidig så kan det tenkes at sian fortsatt da mener at de ikke får slippe til, og hele greia med å invitere han var bortkastet. 

Håpet mitt, med å la de slippe til nå, var at de kunne roet seg ned med disse idiotiske demoene. Hu gærne kjerringa brukte jo det som argument i demoen nå, at de aldri fikk slippe til og derfor måtte ty til slike demonstrasjoner. 

Om sian i det hele tatt skulle vært på debatten kan vi også diskutere, men når de engang først var der, så kunne de fått mer utav det. Jeg mener... hvor farlig er det, at han fremlegger sine klovnete påstander er vel noe samfunnet tåler eller? Eller er det bedre at det forblir underground og skaffer seg meningsfeller den veien? Det anser jeg for å være mye farligere

Vi skal tåle meininger fra SIAN, forøvrig heilt einig, men du er veldig redd for at SIAN måtte meine at dei ikkje får slippe til og bruke det som argument?

At NRK ikkje er interessert til å gje SIAN ein plattform, stiller eg meg 100% bak. At Solvang nytta sjansen til å presse SIAN på eindel punkter, anser eg som god journalistikk.

At dette SIAN medlemmet ikkje klarte å framlegge sine poeng på ein god måte, var da vitterlig hans egen skuld. Når han kjem med lause påstander, han ikkje eingang kan definere, eller forklare.

Endret av Pallehysa
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ja, hvis du ser på folk som agerer voldelig fra ytre høyre, så har de ofte en formening om at de aldri får slippe til, og blir sensurert. Dette har gang på gang visst seg å være farlig, mye farligere enn når disse får luftet sine tanker og blir avkledd. Alle tilhengere av sian, tror jeg vil sitte igjen med en følelse av at han nok en gang ble sensurert og ikke fikk fullføre resonnementet sitt, noe som kan føre til ytterligere aggresjon/motivasjon fra den siden. 

Hvorfor er det god journalistikk? Det er ikke tilsvar eller argumenterer som stiller sian i ett dårlig lys fra FS sin side, men avbrytelser og annerledes oppførsel ovenfor dem, kontra de andre debattantene. 

Hadde han fått pratet ut, hadde de idiotiske meningene kommet helt frem, når han ikke gjør det, så er vi på stedet hvil. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, Red Frostraven said:

Han stolte ikke på rettferdig behandling fra politiet, men sørget for at barna var trygge, før han ble skutt og drept av politiet.

Reinoehl ble drept av FBI som forsvarte seg mot ham, da antifa-pøbelen trakk skytevåpen mot dem. 

Quote

Federal agents from the FBI and the U.S. Marshals Service had located Reinoehl on Thursday after a warrant was issued for his arrest. During the encounter, Reinoehl was shot by a law enforcement officer who was working on the federal task force, the official said. The official could not discuss the matter publicly and spoke to the AP on condition of anonymity.

The official said Reinoehl had pulled a gun during the encounter. A U.S. Marshals Service statement said “initial reports indicate the suspect produced a firearm, threatening the lives of law enforcement officers.”

At denne barnemishandleren brydde seg om sine barn er jo kjempebra, han gjorde ikke det før. 

Quote

Reinoehl also was wanted on a warrant out of Baker County in Eastern Oregon, where court records show he skipped a hearing related to a June case in which he has been charged with driving under the influence of controlled substances, reckless driving, reckless endangerment and unlawful possession of a firearm.

Police said he drove on an interstate at up to 111 mph (179 kph), with his daughter in the car, while racing his 17-year-old son, who was in a different vehicle.

Typisk kriminell, antifapøbel-atferd demonstrert av skyteren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...