Gå til innhold

White lives matter - kva er galt med det?


Anbefalte innlegg

Etter at personen ble skutt i Portland, så kom en person med megafon og sa

"I am not sad that a f–king fascist died tonight,"
"He was a f–king Nazi. Our community held its own and took out the trash."

Og så jublet noen folk. De bryr seg sikkert litt om hvite venstrevridde liv, men konservative liv er verdt ingenting for de menneskene.

https://nypost.com/2020/08/30/blm-activists-celebrated-as-trump-supporter-killed-devine/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 minutes ago, Camlon said:

Etter at personen ble skutt i Portland, så kom en person med megafon og sa

"I am not sad that a f–king fascist died tonight,"
"He was a f–king Nazi. Our community held its own and took out the trash."

Og så jublet noen folk. De bryr seg sikkert litt om hvite venstrevridde liv, men konservative liv er verdt ingenting for de menneskene.

https://nypost.com/2020/08/30/blm-activists-celebrated-as-trump-supporter-killed-devine/

Jepp. Er ganske motbydelig.
Men kommer ikke akkurat som noen stor overraskelse. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, debattklovn said:

Jepp. Er ganske motbydelig.
Men kommer ikke akkurat som noen stor overraskelse.

Det er absolutt en overraskelse for de fleste nordmenn, fordi media har presentert disse menneskene som fredelige demonstranter som kjemper for svarte liv. I virkeligheten så er de voldelige anarkister som utnytter black lives matter, og media tør ikke å kritisere dem.

Fant noen videoer av hendelsen

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til oppstyr for å mildt reflektere argumentasjonen til hvordan folk har forsvar drapet på George Floyd, Arbery, og de andre seneste skytingene.

Men spørsmålet er genuint.
Mannen brukte bjørnespray mot folk -- så ble han skutt.

Hvem som snakket vites ikke.
Det kan være PP-folka som trakk fram bjørnesprayen sin.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Red Frostraven said:

Det var da voldsomt til oppstyr for å mildt reflektere argumentasjonen til hvordan folk har forsvar drapet på George Floyd, Arbery, og de andre seneste skytingene.

Det er ikke en spesielt god ide å synke seg ned på nivået til folk som forsvarer drapet på George Floyd.

Og ta en titt på videoen over, det hadde ingenting med selvforsvar å gjøre.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du siterte Andy Ngo, så vi begynte langt under nivået på høyreekstremistene på forumet her, allerede der.

Men jeg er seriøs; I motsetning til høyreekstreme som dreper folk øst og vest hele tiden, uten at noen leer et øyebryn på noen side av politikken -- så vil dette være første gang noen fra antifa dreper noen uprovosert på minst 25 år, så det er faktisk helt legitimt å stille spørsmål om omstendighetene, spesielt når den som ble drept faktisk var medlem av en terroristorganisasjon.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (7 minutter siden):

Men spørsmålet er genuint.
Mannen brukte bjørnespray mot folk -- så ble han skutt.

Her er det mange som burde argumentere for at hadde han ikke angrepet med sprayen først så hadde han ikke blitt skutt.

Det er jo litt betenkelig at det kun argumenteres slik når svarte blir drept....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
9 minutes ago, nirolo said:

Her er det mange som burde argumentere for at hadde han ikke angrepet med sprayen først så hadde han ikke blitt skutt.

Det er jo litt betenkelig at det kun argumenteres slik når svarte blir drept....

Jeg ser ingen bevis for at han angrep han med spray rett før de ble skutt. Det eneste jeg hører er dem si ""We got them right here. We got a couple right here.". Det tyder på at de oppsøkte dem, ikke motsatt.

Og jeg vet heller ikke om noen hendelser hvor en gruppe hvite menn gikk opp til en svart mann og skjøt han på åpen gate på grunn av pepperspray.

Og jeg ville under ingen omstendigheter forsvart en slik henselse, slik du og Red Frostraven gjør for mannen som ble drept i Portland.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet du sikkert hvem som sa det..?
Hvordan kunne de vite at han Trump-supporter / Patriot Prayer..?
Fordi han var overvektig..?

Det virker umiddelbart mer logisk at det var de med bjørnesprayen som identifiserte folk som protesterte -- da Patriot Prayer hadde drevet med drive-by bjørnespraying og paintball-skyting hele dagen.

Det finnes en annen video -- som sannsynligvis ikke høyreekstreme deler lengre -- hvor han som filmer området skytingen foregikk i reagerer på bjørnesprayen i luften.
Passer sikkert bedre med agendaen at han ikke brukte bjørnespray.


 

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Red Frostraven said:

Vet du sikkert hvem som sa det..?

Hva med å slutte å forsvare mordere bare fordi de er på din egen side?

Du hørte ikke engang at han brukte bjørnespray mot han, men det var du helt sikker på at han brukte. Men at det var morderene som sa "We got them right here. We got a couple right here.", nei det tror du ikke på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Camlon skrev (4 minutter siden):

Hva med å slutte å forsvare mordere bare fordi de er på din egen side?

Du hørte ikke engang at han brukte bjørnespray mot han, men det var du helt sikker på at han brukte. Men at det var morderene som sa "We got them right here. We got a couple right here.", nei det tror du ikke på.

...jeg stiller bokstavelig talt spørsmål, fordi Antifa har gått 25 år uten å drepe en eneste person.

Jeg trenger fakta i saken for å nå en konklusjon.
 

Sitat

"I heard like three seconds of yelling and saw a guy spray bear mace," Dunlap told CNN. "The victim sprayed mace and launched it right into the other guy."


https://edition.cnn.com/2020/08/30/us/portland-protest-fatal-shooting/index.html

Camlon skrev (30 minutter siden):

Jeg har ikke ord på hvor motbydelig innlegget ditt er.

Du hadde ihvertfall passet godt inn med gjengen i Portland.

Har du lest hva høyreekstreme og vanlige konservative sier ~ti millioner ganger daglig i kommentarfeltene på YouTube  og på twitter i tilfeller som er langt mer åpenbart feilet selvforsvar, altså drap av en som forsøkte å forsvare seg..?

Finn frem Tim Pool eller andre høyreekstreme som diskuterer slike drap som Arbery eller George Floyd, og les kommentarfeltene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Okay.

Jeg har lekt lenge nok.

Selvfølgelig fordømmer jeg det å bruke skytevåpen mot en person -- uavhengig av om han hadde en forsvarsspray eller ikke, og uavhengig av at han var høyreekstremist.
Og enhver som faktisk tror at jeg genuint forsvarte det er komplett idiot -- eller har ikke fulgt godt nok med på hva jeg står for.

Jeg er ikke komplett idiot, eller dobbeltmoralist.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
debattklovn skrev (8 minutter siden):

Hvis avdøde faktisk gikk rundt og uprovosert sprayet bjørnespray på folk, så kan det tyde på at det faktisk var legitimt selvforsvar. 
Jeg har imidlertid ikke sett noen bevis på at han gjorde det. 
Forøvrig er politiet interessert i å snakke med en ex-pro snowboarder i forbindelse med drapet. 
 

Unnskyld min ignorans; jeg har ikke helt fulgt med her. Er ikke terskelen for å kalle det selvforsvar å skyte noen, ganske høy? Uavhengig om han faktisk gikk rundt og sprayet ting på folk, kan det å skyte han virkelig kalles selvforsvar? Så vidt jeg forstår, var det mange flere som var imot han, enn med han. Da fins det vel andre måter å avvæpne han på? Det er nå vel bare selvforsvar kun så lenge det er den mildeste måten å forsvare seg på, og det fins et behov for å forsvare seg? Jeg forstår ikke helt hvordan skytevåpen kan regnes som selvforsvar, når motstanderen er betydelig mindre bevæpnet (medregner antall personer i hver gruppe). 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
1 minute ago, Memento scientiam said:

 Det er nå vel bare selvforsvar kun så lenge det er den mildeste måten å forsvare seg på, og det fins et behov for å forsvare seg?

I Norge, ja. Dessverre. 
I USA, nei. 
Lovverket gir mye mer rom for selvforsvar der enn det norske. 

Quote

Jeg forstår ikke helt hvordan skytevåpen kan regnes som selvforsvar, når motstanderen er betydelig mindre bevæpnet (medregner antall personer i hver gruppe). 

Det er for meg uklart hvor mange det var av hvem.
Og du bør uansett i alle tilfeller være ansvarlig for ditt eget selvforsvar, og ikke stole på at andre i nærheten eller "som du var med" griper inn og gjør det riktige. 
Bear spray er skikkelig ekle greier, som kan sette en ut av spill i over ti minutter uten å kunne se noe. 
Du vet ikke angriperens intensjoner. Hvorfor sprayer han deg? Vil han skade deg, rane deg, bortføre deg?
Har han andre våpen på seg som han vil drepe deg med? 
Vil han ta skytevåpenet ditt og skyte deg?
Hvis man tenker rasjonelt over situasjonen, ser man at det er gode argumenter for at å skyte er legitimt i en slik situasjon. 

Politiet har også skutt folk som angrep dem med pepperspray. Og det er forsvarlig, etter mitt syn. 

https://ktar.com/story/2524518/video-flagstaff-officer-shoots-man-in-neck-after-getting-pepper-sprayed/




 

Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke komplett idiot, eller dobbeltmoralist.

Nå har jeg det synet at det var en stolt antifa-gutt som i sine øyne tok ut 'fascist søpla', Basert på det jeg har sett.
Du må gjerne være den som kommer med motstridende bevis og argumenter, for en gangs skyld.

Endret av Alexander4840
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...