Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Rutinemessig ransakelse på coop


nirolo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (3 timer siden):

Det kan være mange problemer med det, for eksempel da jeg hadde dårlig tid og ble plukket ut til tilfeldig kontroll. Jeg så rundt meg og ingen ansatte synlig. Jeg bare lot varene ligge der de lå, og så gikk jeg. Jeg hadde ikke tid til å vente.

En annen gang ble jeg plukket ut til tilfeldig kontroll på to butikker i samme kjede to dager og to ganger på rad.

Når det er sagt, skjønner jeg at det kan være nødvendig med slike kontroller for man overlater jo mye til kunden og må kunne stole på at kunden ikke jukser.

 

???

det er vel nettopp fordi man ikke stoler på kundene at man har slike kontroller?

 

Lenke til kommentar
archongamer skrev (21 minutter siden):

Hvordan går det å handle i betjente kasser og ditt kontrollbehov da? Krever du å få scanne varene selv så den ansatte ikke får tatt på varene dine? 

Når jeg scanner varene selv så plasserer jeg de fint i posen
Skal de sjekke alt så blir det bare rot og da kan jeg likeså handle på nytt

Har sluttet å handle på Rema da de ikke har selvbetjente kasser
På Meny handler jeg kun brød

Lenke til kommentar
Gjest 4c293...ab1
aklla skrev (2 timer siden):

Har egentlig coop slike sjekker?

Har handlet en hel del der, aldri blitt stoppet i kontroll eller sett noen bli stoppet..

På coop obs blir jeg sjekket ca hver tredje gang. Mulig jeg bare har uflaks eller de har høyere frekvens om man handler for høyt beløp? De har jo forsåvidt dedikert person eller to til det området så det kan hende de bare har høyere frekvens på sjekk. Når det er sjekk så merker jeg at de ofte tar ut flere samtidig. 

Anonymous poster hash: 4c293...ab1

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Hva er egentlig problemet. Så lenge du er på Coop sin eiendom så kan du egentlig ikke klage. Liker du det ikke så foreslår jeg at du sier fra til butikken om at du misliker det, og at du vil benytte en annen butikk om de ikke endrer praksis.

Lenke til kommentar
Grimnir skrev (Akkurat nå):

Hva er egentlig problemet. Så lenge du er på Coop sin eiendom så kan du egentlig ikke klage. Liker du det ikke så foreslår jeg at du sier fra til butikken om at du misliker det, og at du vil benytte en annen butikk om de ikke endrer praksis.

Det er det du gjør om du går fra varene når de vil se igjennom varene

Lenke til kommentar

Har blitt stoppet to ganger på selvbetjening, hvorpå jeg begge gangene handlet for veldig små beløp.

Den ene gangen var det på hele 4kr (kupong på en vare og stor rabatt på en annen)

Mulig systemet trigges om det tror det blir lurt.

Men er man en lovlydig person ser jeg ikke noe problemer med dette. 

På Coop kommer kontrollen før man har betalt, og på Eurospar kommer den etter.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Dubious skrev (8 minutter siden):

Så på Spar er det bare å nekte og si at de skal ringe politiet, som aldri kommer

Hvorfor det? Hvorfor skal du bruke selvbetjent kasse hvor du vet det kan bli kontroll, men så lage kvalm hvis det blir kontroll? 

Hvorfor ikke bare bruke betjent kasse hvis du ikke godtar eventuell kontroll? 

Selvbetjent kasse er et ekstratilbud, som medfører mulig kontroll. Hvorfor skal man gå inn for å ødelegge dette i stedet for å bare la være å bruke det hvis man ikke liker det? 

Endret av theNiceOne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
jon67 skrev (18 minutter siden):

Betjeningen kan gjerne komme å se på mens jeg scanner hvis de ønsker. Hvis de kommer i etterkant og vil ta på varene må de belage seg på å sette dem tilbake i hyllene. Helt greit at butikkene vil spare penger, men de får ikke i pose og sekk.

Tror du ikke at noen allerede har tatt på varene før du plukka dem fra hylla?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tenker at selv med disse tilfeldige kontrollene må det bli mye "svinn" på selvbetjente kasser. Det sier seg selv at de ikke kan bruke mye ressurser på å kontrollere for ellers forsvinner den økonomiske gevinsten med selvbetjening, men hvis det er lite kontroller så betyr det at det ikke vil lønne seg å skanne alle varene fordi risiko vs. belønning-vurderingen går i favør av å ta risikoen.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (48 minutter siden):

På Spar må du godta en beskjed om at du kan bli kontrollert før du får bruke selvbetjeningen.

Er bare å bruke en vanlig kasse om du ikke liker det.

Har man betalt så er varene dine og Spar har ingen rettigheter
Skal de se igjennom posen din da så må de ringe politiet

Lenke til kommentar
jon67 skrev (48 minutter siden):

Betjeningen kan gjerne komme å se på mens jeg scanner hvis de ønsker. Hvis de kommer i etterkant og vil ta på varene må de belage seg på å sette dem tilbake i hyllene. Helt greit at butikkene vil spare penger, men de får ikke i pose og sekk.

Hvorfor skal du få i pose og sekk da? Først benytte selvbetjening hvor du må godta at du kan bli utsatt for kontroll, og så nekte kontrollen du har godtatt? 

Dubious skrev (20 minutter siden):

Har man betalt så er varene dine og Spar har ingen rettigheter
Skal de se igjennom posen din da så må de ringe politiet

Du har trykket OK på en avtale om at du godtar kontroll. Så Spar har rettigheter i henhold til den inngåtte avtalen, og du tar feil.

 

... Hva er det egentlig med personer som dere to? Hvis dere ikke liker slik ekstratilbudet selvbetjent kasse er, hvorfor kan dere ikke bare la være å benytte den, i stedet for å skulle lage kvalm og problemer? 

Kan ikke dere to bare gå i betjent kasse som før, og la de selvbetjente være i fred? 

Endret av theNiceOne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Dubious said:

Har man betalt så er varene dine og Spar har ingen rettigheter
Skal de se igjennom posen din da så må de ringe politiet

Kansje litt vanskelig å se på bildet men du må godta at du kan bli kontrollert for å kunne bruke kassen.

Da må heller du la være å bruke kassen om du ikke godtar dette.

eurospar-selvbetjening.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...