Gå til innhold

Flyttehjelp


Anbefalte innlegg

Heisann! 
Jeg skal flytte fra Telemark til Nordland, og har noen eiendeler jeg gjerne skulle hatt med meg. Jeg har sendt flere forespørsler til forskjellige flytte-firmaer; men saken er at jeg har ingen møbler eller store, tunge ting. Jeg har kun 4-5 søppelsekker med klær, 4-5 små esker med diverse og en trillekoffert i normal størrelse. Dette er egentlig et flyttelass det er enkelt å bare pakke i en bil, men jeg har dessverre ikke sertifikat.

Jeg har lest litt og ser at det kan forekomme ganske stive priser når det er snakk om den type avstand. Derfor kommer jeg hit nå og spør rett ut; er det noen med plass i bil, som skal nordover - som kanskje kunne tenkt seg å hatt med seg flyttelasset mitt, og muligens meg nordover? Mot betaling selvsagt! Om det kun er til Trondheim hjelper det meg i massevis :-) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, Taurean said:

Kanskje spørre politiet om en midlertidig kjøretillatelse for denne éne turen? Eller med retur for å levere bil.

Hæ? Nei nei.. politiet hverken kan eller vil gi deg midlertidig lappen..

 

om du absolutt vil kjøre selv så lei bil og en passasjer.. så kan du fint øvelseskjøre så langt du vil.. om du er +16 da..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
scuderia skrev (1 minutt siden):

Hæ? Nei nei.. politiet hverken kan eller vil gi deg midlertidig lappen..

 

om du absolutt vil kjøre selv så lei bil og en passasjer.. så kan du fint øvelseskjøre så langt du vil.. om du er +16 da..

Så det har aldri skjedd før i nytidens menneskehets historie?

Kan man øvelseskjøre selv om man har blitt dømt for å kjøre ned noen i fylla og høy på syre samtidig? ^^

Lenke til kommentar
Taurean skrev (14 timer siden):

Så det har aldri skjedd før i nytidens menneskehets historie?

Kan man øvelseskjøre selv om man har blitt dømt for å kjøre ned noen i fylla og høy på syre samtidig? ^^

Nei - det har ikke skjedd at politiet har gitt noen som ikke har sertifikat midlertidig kjøretillatelse for å frakte et flyttelass. Og om det skulle ha skjedd så vil både fører av bil(uten førerkort) og polititjenestemannen som har sagt dette være på SVÆRT tynn is dersom det skjer noe eller det blir oppdaget.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Taurean skrev (15 timer siden):

Så det har aldri skjedd før i nytidens menneskehets historie?

Kan man øvelseskjøre selv om man har blitt dømt for å kjøre ned noen i fylla og høy på syre samtidig? ^^

Nei, man får ikke øvelseskjøring bevis. Da man ofte blir fradømt retten til å føre motorisert kjøretøy i X antall år.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Sjansen for å bli stoppet av politiet er ekstremt liten, men om du kjører uten førerkort så er sjansen ekstremt stor
Akkurat som om de har en egen sans for sånt

De sjekker skiltnummer og eierskap til bilen. Og eier du bilen da så skjønner dem det.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Treng du å ha med alt samtidig? 

Dersom du reiser med buss så kan du betale ekstra for å ta med fleire kolli. 

Som nemnt så eg nok posten eller å legge jobben ut som anbud som er beste rådert.

Dersom du legg jobben ut på anbud så er det ikkje avstanden som er fordyrande, det som kan gjere det dyrt er at det ikkje er like mange som køyrer akkurat denne distansen. Det kan være ein idé å mellomlagre i Trondheim slik at du får ein sjåfør til å køyre til Trondheim og ein anna som køyrer til Bodø, men då blir det også meir organisering. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...