Jump to content

Softis12

Medlemmer
  • Content Count

    296
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Softis12 last won the day on November 21 2019

Softis12 had the most liked content!

Community Reputation

308 :)

Recent Profile Visitors

1240 profile views
  1. og kjøper kan ikke bare la motoren stå hos selger på ubestemt tid uten avtale. Hvis den skal lagres lenger så får kjøper si ifra om det.
  2. Derfor man kobler rett i recieveren/soundbaren så får man Atmos støtten
  3. Da får de bare fortsette med Apple Sertifiserte verksteder, så får forbrukere velge om man vil bruke de eller "off brand" verksteder. Samme som om man ville valgt merkeverksted vs Mekonomen på en bil. Lurer litt på hvordan EU ønsker å gå fram for å unngå at deler blir for dyre, men de har vel muligens en plan får vi håpe
  4. Hjelper jo ikke det når man uansett begrenses på mengde data. Da vil makshastigheten være urelevant for min del ivertfall. Vet ikke hvordan TS stiller seg til det
  5. Nå har vel masse av disse 4G/5G pakkene en maks datapakke før hastigheten strupes. 2 Terrabyte tror jeg elns? Sånt får du ikke på fiber. Samt alle de andre fordelene med lavere ping, mer stabilt, større kapasitet i linjen etc
  6. Få en kneskade eller liknende. Fikk det selv i fotballkamp, meldte det inn og fikk svar dagen etterpå at jeg var fritatt.
  7. Vil tro du får et krav fra Skatteetaten eller lignende på tilbakebetaling av skattefordelen.
  8. Jeg har selv en pakke på vei fra Aliexpress nå, virker som det ikke er noe problem men er dog lav verdi. VOEC-ordningen er jo kun for ordrer under 3000kr pluss at de ikke havner i særkategori. Kanskje et tips å skrive på request to seller at de skal dobbeltsjekke VOEC nummeret eller lignende?
  9. Eneste forskjellen er hvor de ansvarlige sitter. Selve tjenesten som ytes vil ikke endres nevneverdig. All kommersiell flytrafikk i Norge har personer som passer på gjennom hele reisen.
  10. Nå må jo ikke all lønnsøkning føre til at billettprisene blir dyrere. Det får evt fylkeskommunen bestemme om hvor mye de ønsker å bidra med av skattepenger.
  11. Sykepleiere har i gjennomsnitt 510 000 i lønn. 410 000 som nyutdannet. Det vil si omtrent 60 000 over bussjåførene.
  12. Selvfølgelig, men hvorfor skal akkurat dette gjøre at sjåfører må ta en 4 timers avbrekk bare fordi det er mer økonomisk for selskapene? Vi er mennesker ikke maskiner. 4 timers pause vil fort føles meningsløst. Man går 06-10. Pause 10-14 før man går 14-18. I den "pausen" så får man ikke sett familien mest sannsynlig, ikke gjort noe spesielt fordi man ikke har tiden til å fullføre. Kanskje går 1 time vekk i pendling fram og tilbake fra arbeidsplassen. Man har arbeidsdag i 12 timer føles det som men får betalt for 8.
  13. Det ser vi jo nå, for det er jo absolutt ingen som klager når bussene ikke går, flyene etc. Dette er samfunnsfunksjoner som mange folk faktisk tar og stoler på for at de skal kunne komme frem. Når gjennomsnittslønna er 550 000 i Norge så begynner vi å snakke en liten forskjell hvor de seiler akterut.
  14. Stort fokus på elbusser i tidene som kommer så akkurat dieselproblematikken vil nok forsvinne etterhvert. Busser går etter tidetabeller fordi noen kanskje har behov for en buss midt på dagen. Ikke fordi det er et ekstremt behov akkurat da, men fordi det er et transporttilbud folk kan benytte seg av og kan stole på at går. Skulle alt samferdsel her i landet vært basert på en modell der det kun går når det er ekstremt behov for det så hadde det jaggu ikke vært mye igjen. Sånt er det bare.
  15. https://e24.no/norsk-oekonomi/i/0nkdaJ/kollektivtransporten-i-storbyene-stoettes-med-milliarder Kjapt google søk så får du svaret: 43 prosent for Ruter (Oslo og Akershus) 54 prosent for Skyss (Bergen/Hordaland) 57 prosent for AtB (Trondheim/Trøndelag) 60 prosent for Kolumbus (Stavanger/Rogaland) Er offtentlige tilskudd. 20% lønnsøkning i et oppgjør er ikke realistisk for noen. Det kommer ikke til å skje. Det de faktisk kjemper for er bedre arbeidstider. De ønsker ikke den pausen midt på dagen i det hele tatt. Heller ha en hel arbeidsdag som normale arbeidstakere. At passasjerer blir lidende er bare et godt eksempel på hvor viktig denne næringen er for folk, og hvis man da ikke kan prioritere at også bussjåførene skal ha et levelig liv så viser det bare at noe er alvorlig galt.
×
×
  • Create New...