Gå til innhold

Rasisme i Norge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Subara skrev (45 minutter siden):

Det at Atle Antonsen er en drittsekk mot andre kjendiser er ikke noe nytt, i hverfall ikke i fylla. Er en litt grovere sak enn sunnmøringen som kalte en araber for neger. Er ikke noe fan av Sumya Ali, men her gikk han over streken, om det var straffbart over streken er jeg usikker på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, han har vært idiot før, men dette er ekstra trist og utrolig skuffende fra en jeg har et godt forhold til. Det er forskjell på å være rasshøl og på dette. Ut fra Ali og vitnenes foreløpige beskrivelser også svært grovt og dehumaniserende.

Ingen vits i å forsøke å spille dette ned. Det er grov rasisme slik situasjonen blir beskrevet og må ha vært forferdelig ubehagelig for Ali å være i den situasjonen.

Dessverre fortsetter det bare og blir enda verre for henne når hun snakker ut og anmelder. Kommentarfeltene kryr av hets og bare enda mer rasisme mot henne nå. Norge er fremdeles et rasisthøl av et land, og det er på tide at alle begynner å anerkjenne problemet i stedet for å underspille, og jobbe enda hardere for å motvirke det.

Endret av Snikpellik
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (42 minutter siden):

Det at Atle Antonsen er en drittsekk mot andre kjendiser er ikke noe nytt, i hverfall ikke i fylla. Er en litt grovere sak enn sunnmøringen som kalte en araber for neger. Er ikke noe fan av Sumya Ali, men her gikk han over streken, om det var straffbart over streken er jeg usikker på. 

Krysser fingrene for at det er straffbart over streken. Får være grenser for idiotfakter. Og så i kjølvannet av Hulsker. Nesten ikke til å tro. Det holder ikke med en sorry, not sorry etterpå. Tøft av hun som ble utsatt for idioten å si klart fra og ikke la det passere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Mr.Duklain skrev (1 time siden):

om det var straffbart over streken er jeg usikker på. 

Det er ikke jeg, så lenge det som har blitt fortalt faktisk stemmer. Det får da være grenser for hva vi med feil farge skal måtte finne oss i! Åpenbart at mange ikke liker oss, men dette blir for drøyt! 

Endret av ITtraktor
  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (3 minutter siden):

Leste Facebookinnlegget til Ali. Skuffende at så mange som var i situasjonen forholdt seg passive og lot Antonsen holde på. 

Leste et sted at en kom bort etterpå å beklaget oppførselen hans, men ja enig noen burde ha roet han ned, men har hørt fra folk i Oslo at det er en by der folk passer sine egne saker, og helst unngår blikkontakt med fremmede. 

Jeg tror faktisk ikke at Atle Antonsen er rasist, men har ingen problem med å tro at han er en drittsekk. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (51 minutter siden):

Ingen vits i å forsøke å spille dette ned.

Nei! Det at han føler seg komfortabel med å oppføre seg sånn mot andre mennesker, kan åpne dører for at andre kan oppføre seg kjipt ovenfor andre type mennesker, og så får vi en snøballeffekt der den ene egalitære verdien etter den andre blir angrepet...

Har selv ingen forhold til Atle, men er alltids kjipt når en personlighet som har blitt et household name i underholdningsindustrien viser seg å ligge bak når det gjelder medmenneskelighet...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (10 minutter siden):

Så du tror ikke på påstandene mot han? Eller synes du ikke den påståtte oppførselen hans var rasistisk? 

Å si noe rasistisk i fylla gjør deg ikke automatisk til rasist. Å kalle en kvinne hore i fylla gjør ikke at man er kvinnehater. Jeg vil si at man på et utested roper at noen ikke hører til der fordi de er svarte er rasistisk. Har faktisk skiftet mening, og mener ja han bør få bot for dette.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Regenburg skrev (1 time siden):

De tror de kan gjøre hva de vil fordi de er på norsk venstreside og medias yndlinger. Herlig av Ali å nagle denne satanen.

Hvor har du dette fra? Jeg har jobbet med mannen tidligere og vet at Antonsen ikke stemte på et parti på venstresiden i norsk politikk på den tiden, i hvert fall ikke ut fra hva han ga uttrykk for selv. Kan være han har endret ståsted de siste årene. Vi har også hemmelige valg i Norge.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Eg kan ikkje forstå anna enn at Antonsen må ha vore til dei grader dritings. Det er heilt uforståeleg at han ikkje ser korleis dette blir oppfatta, men berre held fram på same måten. "Alle" kan gjere noko dumt ein eller annan gong, men det er uansett også merkeleg at han brukar fleire dagar på å beklage, samt at han ikkje legg seg paddeflat og seier rett ut at oppførselen var heilt uakseptabel. Då blir det også vanskeleg å få noko slags tilgjeving.

Eller kanskje det er slik at han verkeleg er rasist, i motsetnad til å ha oppført seg rasistisk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (6 minutter siden):

Eller kanskje det er slik at han verkeleg er rasist, i motsetnad til å ha oppført seg rasistisk?

Jeg ser ærlig talt ikke forskjellen. Selv om mange ser ut til å mene at det ikke er det samme. Bare en dårlig unnskyldning for å snike seg unna. Dersom man ikke er rasist, så oppfører man seg ikke rasistisk. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 5
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (9 minutter siden):

Eg kan ikkje forstå anna enn at Antonsen må ha vore til dei grader dritings. Det er heilt uforståeleg at han ikkje ser korleis dette blir oppfatta, men berre held fram på same måten. "Alle" kan gjere noko dumt ein eller annan gong, men det er uansett også merkeleg at han brukar fleire dagar på å beklage, samt at han ikkje legg seg paddeflat og seier rett ut at oppførselen var heilt uakseptabel. Då blir det også vanskeleg å få noko slags tilgjeving.

Eller kanskje det er slik at han verkeleg er rasist, i motsetnad til å ha oppført seg rasistisk?

Nå står det vel i artikkelen i VG at han tok kontakt og beklaget det som skjedde, så det du skriver her er ikke riktig.

Endret av Andre1980
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...