Gå til innhold

Rasisme i Norge?


Gjest

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (38 minutter siden):

Dette.

For alle som har et snev av kunnskap om norsk historie så bør nazister som bokstavelig talt marsjerer ned Karl Johan være noe inn i helvete mer provoserende og trigge helt andre reflekser enn whataboutisme om «pøbelvenstre».

Jeg blir mer betrygget av dette, man er avhengig at en gjeng svensker møtte opp for i det hele tatt å få til en demo. Miljøet er nærmest ikke-eksisterende i Norge.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
34 minutes ago, DukeNukem3d said:

Jeg blir mer betrygget av dette, man er avhengig at en gjeng svensker møtte opp for i det hele tatt å få til en demo. Miljøet er nærmest ikke-eksisterende i Norge.

I motsetning til pøblene på venstresiden som ved nesten hver Sian-demonstrasjon møter opp i hundretalls for å slåss mot dem, politiet og vandalisere. Det er ikke sammenlignbart engang. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (33 minutter siden):

Vel, hvordan skal man håndheve disse reglene deres om hvem som kan få kle seg ut og ikke? Synes det er helt håpløst å følge debatten deres i det hele tatt. Folk må i stor grad få kle seg slik som de vil.

Alle får kle seg som de vill, jeg er enig. Noe annet har jeg aldri sagt.  Det endrer ikke faktumet at det er bedre for samfunnet hvis kulturelle appropriering unngås 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
9 minutes ago, fivebigcities said:

Ingenting imaginært over hverken pøbelvenstre eller konfrontasjonene deres med politiet.

Imaginært som í å dikte opp folk som ikke var der, og hva disse skulle ønske de hadde gjort.

Hvis dette såkalte pøbelvenstre hadde så stort behov for å steine politiet skulle vel det gjenspeilet seg i hyppigere politisteining..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (46 minutter siden):

Alle får kle seg som de vill, jeg er enig. Noe annet har jeg aldri sagt.  Det endrer ikke faktumet at det er bedre for samfunnet hvis kulturelle appropriering unngås 

Hva mener du her?

Jeg får kle meg ut som indianer men det er best om jeg ikke gjør det?

En Japaner som tilhører en rase (vil du kalle dem «gulinger»?) som tok lyse (som meg og deg - vil du kalle oss «hvitinger»?) til fange og hadde som mål å underlegge oss kolonialt styre under ww2 bør unngå å appropriere julenissen?

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
fivebigcities skrev (2 timer siden):

Tøvebegrep og importert fra USA? Ja. Nytt? Nei. Kulturell appropriasjon er det den progressive klovnebrigaden kaller kulturutveksling når behovet for å ha noen å hate blir for stort.

Eller noe folk dør delvis pga stereotyping den promoterer.

 

Bare en liten sak, vet du!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...