Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Raul07 skrev (4 minutter siden):

Ganske sprøtt at man kan komme i den situasjonen der de levere raskere om man bestiller fra Nederland enn Elkjop i Norge. Husker jeg bestilte fra Microsoft store når Xbox One hadde release, de var sykt raske. Da tok det en dag fra den ble sendt fra Nederland til jeg hadde den utenfor døren. Så veldig fort at folk allerede før den på Mandag.

Flytransport går fort, spesielt når det kjøres ut varer direkte fra sentral på flyplassen. 😁

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen er vel at Elkjøp følger Micrsoft sine regler, mens Microsoft følger ingen(åpenbart). Elkjøp skal i teorien få smekk på pungen om de sender noe for tidlig, så de kommer til å være sånn veldig "vi følger reglene, fordi vi er ordentlig" holdning. 

De ønsker nok å garantere at folk får den før/på  launch, spesielt når det kommer direkte fra dem for det tar seg veldig mye bedre ut enn om de skulle levere sent. Om Elkjøp leverer sent så er det ikke Microsoft sin feil og de kommer ikke til å bli klandret for det sen levering. 

Men ja notert til neste gang at jeg skal kjøpe fra Microsoft direkte. Tenkte vel bare så at om det skulle være problemer med den så antar jeg det går raskere å stikke bort på Elkjøp 500m unna her å levere den inn enn å sende den inn til Microsoft. 

 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Ezio said:

Forskjellen er vel at Elkjøp følger Micrsoft sine regler, mens Microsoft følger ingen(åpenbart). Elkjøp skal i teorien få smekk på pungen om de sender noe for tidlig, så de kommer til å være sånn veldig "vi følger reglene, fordi vi er ordentlig" holdning. 

De ønsker nok å garantere at folk får den før/på  launch, spesielt når det kommer direkte fra dem for det tar seg veldig mye bedre ut enn om de skulle levere sent. Om Elkjøp leverer sent så er det ikke Microsoft sin feil og de kommer ikke til å bli klandret for det.

Men ja notert til neste gang at jeg skal kjøpe fra Microsoft direkte. 

 

Enklere med reklamasjon om det skulle være noe hos Elkjøp. De har alltid fikset ting når det har vært noe med laptop eller annet, bare levere fysisk i butikken.

Mer styr å måtte sende til Microsoft.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Raul07 said:

Ganske sprøtt at man kan komme i den situasjonen der de levere raskere om man bestiller fra Nederland enn Elkjop i Norge. Husker jeg bestilte fra Microsoft store når Xbox One hadde release, de var sykt raske. Da tok det en dag fra den ble sendt fra Nederland til jeg hadde den utenfor døren. Så veldig fort at folk allerede før den på Mandag.

Jeg handler en del motorsykkel artikler osv fra det store utland, som amerika, england, nederland og tyskland. Jeg har enda tilgode å få ting levert like raskt med norsk innenlands post. UPS og DHL er hysterisk effektiv (men dyr) Når jeg kjøpte ny drone, brukte denne over en uke fra Oslo til Bergen. 

Lenke til kommentar

Mulig dette er gammelt nytt, men om en går til Xbox Series X-produktsiden hos Elkjøp kan man teste ut hvordan konsollen ser ut hjemme hos seg via AR https://www.elkjop.no/product/gaming/spillkonsoll/xbox-konsoller/218667/xbox-series-x-1-tb-sort Til venstre ved siden av bildet av Xbox Series X er det en liten "point and place"-boks med en QR-kode som åpnes via kameraet på mobilen din.

Endret av ballerusk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg klarer bare ikke bestemme meg for hvilken maskin jeg skal få for. Toppmodell Xbox eller ps5. Nå begynner det å haste siden jeg har forhåndsbestilt begge to. Og nei jeg skal ikke ha begge. 
 

har ps4 nå. Det som er dumt med å ikke velge ps5 er jo at jeg må kjøpe de spillene jeg ønsker på nytt. Det er jo passelig dumt.  Det er også noen veldig få spill som ikke kommer til Xbox-en. 
 

Arg ... vet det er et luksusproblem ... men jeg synes det er vanskelig uansett.
 

Microsoft sin maskin er jo like god som ps5. Men virker som ps5 er litt mer framtidsrettet med tanke på nye funksjoner på håndkontrollen som et eksempel ... 

 

i og med at jeg er voksen ... er det slik som før at det er flere voksne som har ps5 ? Og flere barn og unge som spiller på Microsoft sin ? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå når den nye konsollen kommer på døra om ett par dager skal den gamle selges. Ettersom jeg har en 1TB Seagate SSD i den hadde tenkt å sette tilbake den gamle før salg siden den harddisken alene er verdt nesten like mye som selve konsollen 😀 og skal brukes som ekstern disk til Xbox Series X.

Når jeg oppgraderte var det en del stress med å opprette partisjoner osv. Kan jeg nå bare sette inn den gamle disken og la den oppdatere seg, eller må denne også sette opp som ny?

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (5 timer siden):

Jeg klarer bare ikke bestemme meg for hvilken maskin jeg skal få for. Toppmodell Xbox eller ps5. Nå begynner det å haste siden jeg har forhåndsbestilt begge to. Og nei jeg skal ikke ha begge. 
 

har ps4 nå. Det som er dumt med å ikke velge ps5 er jo at jeg må kjøpe de spillene jeg ønsker på nytt. Det er jo passelig dumt.  Det er også noen veldig få spill som ikke kommer til Xbox-en. 
 

Arg ... vet det er et luksusproblem ... men jeg synes det er vanskelig uansett.
 

Microsoft sin maskin er jo like god som ps5. Men virker som ps5 er litt mer framtidsrettet med tanke på nye funksjoner på håndkontrollen som et eksempel ... 

 

i og med at jeg er voksen ... er det slik som før at det er flere voksne som har ps5 ? Og flere barn og unge som spiller på Microsoft sin ? 

Tenk på spillene! Hva liker du? Days gone, ghost of tsushima, god of war, demons souls, gran turismo eller spider man etc? Eller bethesda, obsidian, halo, gears, forza, etc? Jeg tror at elder scrolls 6 får en slags eksklusivitet men en vet aldri

Game pass? Spiller du et eller to spill i årevis? Eller.liker du å prøve mange?Liker du ikke ps ekslusiver så godt er gamepass en helt sykt bra deal mener jeg. Du får tilgang til et helt sykt stort bibliotek av spill, inkludert fra EA, med microsoft studio spill som slippes dag 1 på gamepass, og 2 år kosta 50lapp mer enn demons souls....

Skal ha begge. Men kommer nok til å.kjøre multiplatform på series X. Men syns det til slutt må tenkes på hva du får av spill, det er jo tross alt det du skal bruke den til!!

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (6 timer siden):

Jeg klarer bare ikke bestemme meg for hvilken maskin jeg skal få for. Toppmodell Xbox eller ps5. Nå begynner det å haste siden jeg har forhåndsbestilt begge to. Og nei jeg skal ikke ha begge. 
 

har ps4 nå. Det som er dumt med å ikke velge ps5 er jo at jeg må kjøpe de spillene jeg ønsker på nytt. Det er jo passelig dumt.  Det er også noen veldig få spill som ikke kommer til Xbox-en. 
 

Arg ... vet det er et luksusproblem ... men jeg synes det er vanskelig uansett.
 

Microsoft sin maskin er jo like god som ps5. Men virker som ps5 er litt mer framtidsrettet med tanke på nye funksjoner på håndkontrollen som et eksempel ... 

 

i og med at jeg er voksen ... er det slik som før at det er flere voksne som har ps5 ? Og flere barn og unge som spiller på Microsoft sin ? 

For min del hadde ps5 exclusives "her og nå" og kontrollen vært det som veier for, det virker veldig spennende d de har fått til med haptic feedback som kan gjøre en mer immersed. Mens hvis en tenker langsiktig så velger jeg xbox pga overall litt sterkere maskin, virker som at vi kan "holde på 4k"/fps i mer robust grad enn ps5 (dog d vil nok utjevne seg ettersom utviklere på begge konsoll lager mer optimaliserte spill) + xbox har dolby vision på spill fra 2021 som ikke ps5 foreløpig har. I årene framover vil selskapene ms har og vil kjøpe opp produsere gode spill. For min del er jeg en som spiller få spill, så cyberpunk med dlcs og online, halo, battlefield 6, elder scrolls 6.. xbox er mer enn bra nok. Og Game pass er en helt unik service med masse value for pengene, særlig hvis sony ikke endrer sin strategi, som også kan skje langsiktig hvis de lærer av konkurrenten. 

🤷

Endret av nacario
Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (6 timer siden):

Jeg klarer bare ikke bestemme meg for hvilken maskin jeg skal få for. Toppmodell Xbox eller ps5. Nå begynner det å haste siden jeg har forhåndsbestilt begge to. Og nei jeg skal ikke ha begge. 
 

har ps4 nå. Det som er dumt med å ikke velge ps5 er jo at jeg må kjøpe de spillene jeg ønsker på nytt. Det er jo passelig dumt.  Det er også noen veldig få spill som ikke kommer til Xbox-en. 
 

Arg ... vet det er et luksusproblem ... men jeg synes det er vanskelig uansett.
 

Microsoft sin maskin er jo like god som ps5. Men virker som ps5 er litt mer framtidsrettet med tanke på nye funksjoner på håndkontrollen som et eksempel ... 

 

i og med at jeg er voksen ... er det slik som før at det er flere voksne som har ps5 ? Og flere barn og unge som spiller på Microsoft sin ? 

Det er nok flest barn og unge som spiller på PlayStation.

Artig å se det er flere enn meg som er så ubestemmelig hehe.

Nå satser Microsoft hard på gamepass, med oppkjøp av bethesda for 7.5 billioner viser det jo at dem seriøst satser på xbox, når dem får lansert titlene sine neste år blir det mye verdi å hente ut på gamepass, eller lettere sagt det er mye verdi allerede på gamepass. Du vil ha flere spill i verdi enn hva maskinen kostet :) 

Det best av alt dem lanseres på gamepass på lanseringsdagen. Blir som Netflix for gaming. Kjøper du kun maskinen har du tilgang til et lass med spill for kun 10kr den første mnd, og deretter 99kr mnd/125 hvis du vil ha live gold inkludert. Det er veldig mye for pengene. Fra 10 november blir det EAplay inkludert også. Xbox gamepass er helt klart det som gir mest for lite penger.

Har lyst på ps5 selv, men har spilt exclusive spillene allerede, nå er det kun det nye spiderman som lokker, og tror det blir å kjøpe ps5 om et par år samtidig som jeg plukker opp flere exclusive titler på 50% salg.


Et godt svar er at hvis du ikke har spilt store spill som the last of us 2, god of war og dem andre gode titlene kun for PlayStation så ville jeg ikke vært foruten dem. Vanskelig å velge mellom to fine konsoller. Alt kommer vel an på hva du ønsker å spille eller hva du allerede har spilt.

 

Endret av raym123
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (11 timer siden):

Enklere med reklamasjon om det skulle være noe hos Elkjøp. De har alltid fikset ting når det har vært noe med laptop eller annet, bare levere fysisk i butikken.

Mer styr å måtte sende til Microsoft.

Min erfaring også.

Måtte levere One X til rep for ca 1 år siden og klart minst styr og bare levere på elkjøp

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (7 timer siden):

Jeg klarer bare ikke bestemme meg for hvilken maskin jeg skal få for. Toppmodell Xbox eller ps5. Nå begynner det å haste siden jeg har forhåndsbestilt begge to. Og nei jeg skal ikke ha begge. 
 

har ps4 nå. Det som er dumt med å ikke velge ps5 er jo at jeg må kjøpe de spillene jeg ønsker på nytt. Det er jo passelig dumt.  Det er også noen veldig få spill som ikke kommer til Xbox-en. 
 

Arg ... vet det er et luksusproblem ... men jeg synes det er vanskelig uansett.
 

Microsoft sin maskin er jo like god som ps5. Men virker som ps5 er litt mer framtidsrettet med tanke på nye funksjoner på håndkontrollen som et eksempel ... 

 

i og med at jeg er voksen ... er det slik som før at det er flere voksne som har ps5 ? Og flere barn og unge som spiller på Microsoft sin ? 

Jeg var lenge i samme posisjon som deg. Voksen mann som kjøpte PS4 på release, mest fordi det var det kompisene gjorde. Etter noen år solgte jeg konsollen og gikk over til Xbox One X da den kom ut pga. bedre hardwaren. Og jeg ble ikke skuffet.

Jeg digger begge systemene, men denne gangen ser det ut til at historien gjentar seg. PS5 har litt mer innovasjon som gjør meg nysgjerrig og enkelt og greit bedre spill ved release. Så det var den som ble forhåndsbestilt på Elkjøp.

På sikt blir det sannsynligvis en XSX da jeg liker å ha det "beste", spesielt grafikkmessig. Spiller mye tredjepart som COD, AC, GTA osv.

Hvilken konsoll som egner seg best for voksne vet jeg ikke. De har jo 90% av de samme spillene sett borti i fra mindre eksklusive titler som noen "få" hyller.

Endret av Marcuzani
Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (6 timer siden):

Jeg klarer bare ikke bestemme meg for hvilken maskin jeg skal få for. Toppmodell Xbox eller ps5. Nå begynner det å haste siden jeg har forhåndsbestilt begge to. Og nei jeg skal ikke ha begge.

har ps4 nå. Det som er dumt med å ikke velge ps5 er jo at jeg må kjøpe de spillene jeg ønsker på nytt. Det er jo passelig dumt.  Det er også noen veldig få spill som ikke kommer til Xbox-en. 

Arg ... vet det er et luksusproblem ... men jeg synes det er vanskelig uansett.

Microsoft sin maskin er jo like god som ps5. Men virker som ps5 er litt mer framtidsrettet med tanke på nye funksjoner på håndkontrollen som et eksempel ... 

i og med at jeg er voksen ... er det slik som før at det er flere voksne som har ps5 ? Og flere barn og unge som spiller på Microsoft sin ? 

Kjøp xbox så kjøper jeg din preordra ps5 :)

Men hvis ikke playstation exclusive spill er viktig for deg så bør du tenke på hvilken konsoll eventuell venner spiller på...selv om crossplay kommer mer og mer.

Selv er jeg litt  gamlis så ikke så mange av mine jevn aldrende venner som spiller...

Jeg spiller mest på xbox men det er en smaks sak.

Lenke til kommentar
MacBain skrev (6 timer siden):

Nå når den nye konsollen kommer på døra om ett par dager skal den gamle selges. Ettersom jeg har en 1TB Seagate SSD i den hadde tenkt å sette tilbake den gamle før salg siden den harddisken alene er verdt nesten like mye som selve konsollen 😀 og skal brukes som ekstern disk til Xbox Series X.

Når jeg oppgraderte var det en del stress med å opprette partisjoner osv. Kan jeg nå bare sette inn den gamle disken og la den oppdatere seg, eller må denne også sette opp som ny?

Så lenge du ikke har brukt disken til noe annet (som om man vil bruke verdens tregeste 1TB til noe) burde det bare være å plugge i og kjøre oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...