Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

MacBain skrev (19 timer siden):

Nå når den nye konsollen kommer på døra om ett par dager skal den gamle selges. Ettersom jeg har en 1TB Seagate SSD i den hadde tenkt å sette tilbake den gamle før salg siden den harddisken alene er verdt nesten like mye som selve konsollen 😀 og skal brukes som ekstern disk til Xbox Series X.

Når jeg oppgraderte var det en del stress med å opprette partisjoner osv. Kan jeg nå bare sette inn den gamle disken og la den oppdatere seg, eller må denne også sette opp som ny?

Jeg gjorde det samme som deg, skrudde opp hele maskinen og satt inn en Samsung SSD, min Xbox One X er ikke mer enn et par år gammel, men når jeg gjorde det røk jo all garanti. 

Så jeg kommer ikke til å orke denne skru jobben igjen, haha. 

Jeg selger den as is og opplyser om at jeg har skrudd den fra hverandre i annonsen. 

Etter hva jeg har skjønt skal det bare være å sette i den gamle hardisken du tok ut og oppdatere. 

 

Edit: så nå at du skrev manuell offline update 

Endret av luly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raul07 skrev (2 timer siden):

Skjønner ikke helt hvorfor det skal lages sp mye styr over en kontroll :p Virker veldig bra PS5 kontrollen men velger ikke konsoll utifra en kontroll. Spesielt ikke når jeg har 270k gamerscore og 300 Xbox One spill. Da blir valget veldig enkelt. Akkurat like enkelt om jeg hadde hatt like mange trophies eller PS4 spill. 

Gamescore betyr ingen ting ... 😉 for de fleste

05B538A7-EC27-4AAB-A7DF-45E7EF8489D4.png

Endret av samco
Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor noen digitale spill med Series X / S-støtte bare kan kjøpes på Microsoft Store og ikke finnes noe sted i Xbox-appen? Kjøpte 4-5 gamle spill på Store mens jeg venter på at konsollen skal dukke opp, og forventet at de skulle dukke opp som eide titler i appen, men den gang ei. De finnes heller ikke som kjøpbare i appen. Er det normalt eller har jeg føkka opp noe? Min første Xbox så beklager hvis det er et noob spørsmål 😅

Lenke til kommentar
XE800 skrev (2 minutter siden):

Noen som vet hvorfor noen digitale spill med Series X / S-støtte bare kan kjøpes på Microsoft Store og ikke finnes noe sted i Xbox-appen? Kjøpte 4-5 gamle spill på Store mens jeg venter på at konsollen skal dukke opp, og forventet at de skulle dukke opp som eide titler i appen, men den gang ei. De finnes heller ikke som kjøpbare i appen. Er det normalt eller har jeg føkka opp noe? Min første Xbox så beklager hvis det er et noob spørsmål 😅

Ligger uansett i historikken på profilen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, luly said:

Jeg gjorde det samme som deg, skrudde opp hele maskinen og satt inn en Samsung SSD, min Xbox One X er ikke mer enn et par år gammel, men når jeg gjorde det røk jo all garanti. 

Garantien ryker ikke i Norge selv om du åpner opp konsollen. Skulle det du derimot sende inn en konsoll til reparasjon for noe du har ødelagt selv så gjelder ikke garantien . Er i hvert fall slik jeg har forstått det.
Hadde selv en Samsung 860 EVO 1TB SSD installert og denne koster jo alene ca 1800,- så lønte seg å ta ut den når det ser ut som om Xbox One X vil ligge brukt på ca. 2000,-. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat nytt, men allikevel en god teardown, er imponert og byggekvaliteten som Microsoft viser her.
Er jo smart at både den interne SSD'en har kjølepads i tillegg til porten du plugger den eksterne inn i, tror og håper dette vil bli an stabil konsoll. Lurer på hvor lang tid det tar før noen lodder på en grønn led stips til front usb'en så det vil lyse grønt ut av toppen😀.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (1 time siden):

Lett å si slikt uten behov for å backe opp det. Folk flest vil ikke erkjenne noe som setter de selv i dårlig lys og da spesielt ikke på nettet. 

Slik som når du bare stikker fra samtaler straks folk finner ut at du lyger?

Ezio skrev (1 time siden):

Miljøsvin er det jo ingen som er tydeligvis i dette landet og alle er flnke til å vaske hendene. 

Du legger her frem en graf fra 2016 som viser at norske innbyggere genererer 28,5 kg elektrisk søppel i året.

Det du glemmer er at det ikke er snakk om innbyggere, men hele landet sitt søppel, hvilket inkluderer fabrikker, etc.

Vi er også bare 5,4 millioner mennesker, så alt det søppelet fra fabrikkene osv fordeles på langt mindre befolkning.

Til sammen utgjør dette altså 154.000 tonn søppel.

Sammenlign dette med for eksempel Tyskland på 1,9 millioner tonn.

Eller Kina på 7,2 millioner tonn.

Hvor mye utgjør da en 210 gram kontroller?

 

Ezio skrev (1 time siden):

Du sa uansett at du ikke hadde brukt PS4 kontrolleren om du HADDE HATT MULIGHETEN. 

Nå når du får en Xbox series X kommer du da til å levere kontrolleren til noen som trenger den, siden du da får en ekstra? Du har vel tatt vare på dem du hadde på Xbox one?

Eller kommer du til å ta i bruk den nye kontrolleren?

Ezio skrev (1 time siden):

Fra selskapene sin side, så tror jeg ikke de bryr seg nevneverdig hvem som selger færrest/flest. Dette er jo noe fanboys stort sett bryr seg om.

Det er rart du bryr deg så fryktelig mye om antall salg på enkelte spill, men straks det kommer til konsollen selv så er det ikke så viktig lengre...

 

David_1214 skrev (3 timer siden):

Kan dere ta det her i ps5 va series x? Hvor er moderatorene?

Om du skal få moderatorene til å gripe inn må du nok rapportere, og selv da vil de bare reagere om det viser seg å være trolling eller slikt.

I dette tilfellet går det vel greit under generell diskusjon, selv om det er en avsporing?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Håpet at noe skulle skje i helga, men på en annen side så skjønte jeg vel at ikke noe kom til å skje..

Sitter med en "reservert" bestilling, både hos Elkjøp og hos Komplett.

Bestilte først hos Komplett, tidlig i mai, samtidig som PS5. Men, da alt det gikk til helv.. så besilte jeg Series X på Elkjøp også, for å håpe at det ikke samme skjedde med Series X som med PS5-bestillingen, og jeg ikke skulle få noen konsoller i år.

Står kun reservert på Elkjøp sine sider, men revservert og på lager hos Komplett, så ikke sikkert at Elkjøp har til meg i dag.

Må jo avbestille en av dem / sende tilbake, men håpet at jeg kunne avbesteille før begge ble sendt ut, og at det skjedde i helga. Forhåpentligvis sendes begge ut i dag, men ikke vet jeg.. hmm.. 

Men ja, nysgjerrig på når det blir sendt ut. Bor rett sør for Oslo.

Lenke til kommentar
17 minutes ago, Bone said:

Håpet at noe skulle skje i helga, men på en annen side så skjønte jeg vel at ikke noe kom til å skje..

Sitter med en "reservert" bestilling, både hos Elkjøp og hos Komplett.

Bestilte først hos Komplett, tidlig i mai, samtidig som PS5. Men, da alt det gikk til helv.. så besilte jeg Series X på Elkjøp også, for å håpe at det ikke samme skjedde med Series X som med PS5-bestillingen, og jeg ikke skulle få noen konsoller i år.

Står kun reservert på Elkjøp sine sider, men revservert og på lager hos Komplett, så ikke sikkert at Elkjøp har til meg i dag.

Må jo avbestille en av dem / sende tilbake, men håpet at jeg kunne avbesteille før begge ble sendt ut, og at det skjedde i helga. Forhåpentligvis sendes begge ut i dag, men ikke vet jeg.. hmm.. 

Men ja, nysgjerrig på når det blir sendt ut. Bor rett sør for Oslo.

Bestilte min nøyaktig 2min etter at det var mulig og bestille,fikk da bekreftelse på epost med 3.11 som lager dato.

Men fortsatt bare reservert på Elkjøp sine sider.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...