Gå til innhold

Xbox Series X|S - Generell diskusjon


Skal du kjøpe Series X?  

325 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe Series X?

    • Ja, på lanseringsdagen
      107
    • Ja, men ikke på lanseringsdagen
      88
    • Nei
      81
    • Vet ikke
      49


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mala skrev (40 minutter siden):

Ingen tvil om det, og Game pass er jo en braksuksess uten like :)

Hadde kjørt på med PC også, hadde det ikke vært for at jeg er kontroller gamer på tv. Jeg solgte ps4en min i oktober og overclocka cpuen min, og kjørte destiny 2 som hovedspillet mitt. Spilte med kontroller på PC mot mouse/keyboard i pvp og gikk greit. Men cheating i pvp spill på PC er så utbredt at jeg klarer ikke mer. Rainbow6, destiny etc. Nå som konsoll får FOV justering og 60+fps, tror jeg competitive pvp blir mye bedre på konsoll, og jeg trur f. Eks trials of osiris blir mye sunnere enn på pc. Tror faktisk streamerne kommer dit og. 

Så det er mye av grunnen min for å ha xbox

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (34 minutter siden):

Kan man deaktivere disse for å spare batteri?

Med tanke på at man ikke kan bruke PS4 kontrollere på PS5 spill så vil jeg gå og ta en wild guess på at man ikke bare kan slå av funksjonene nei. Hadde det vært så lett(noe det burde være) så kunne man bare brukt PS4 kontrollere på PS5 spill. Men dette er altså ikke mulig i følge Sony pga måten de har lagt opp spillene.

De forsøker å tvinge deg over på gimmick fordi det skal være så "revolusjonerende" og en game changer. Aka de er ute etter å tjene penger på kontrollerne, som er greit nok. Men la det være en mulighet, fremfor "tvang". En mulighet er f.eks Elite kontrolleren på Xbox. Du er ikke tvunget til å bruke den, men de som vil gå den ekstra milen for noen ekstra funksjoner kan gjøre det. 

Personlig setter jeg mye heller pris på en helt vanlig kontroller som "gjør jobben".  Det tror jeg PC folket også er enig i fordi de har hatt mus og tastatur i en god stund uten at det akkurat har forandret seg så voldsomt. Jeg hører ikke akkurat at de er ute etter touch keyboards eller muser som de kan kjøre rundt i lufta når de gamer. Gaming skal være i mange tilfeller avslappende(hvert fall inntil VR tar skikkelig av i verden). Selv det for mange vil være mer styr.

Det viktigste av alt er at de ikke blir tvunget over på noe og at man har muligheten. Nå har kontrolleren heldigvis utviklet seg til nærmest perfeksjon fra tiden med N64 og OG Xbox kontrollere og jeg kan ikke se for meg at det er noe "sinnsykt" om 10 år heller. Jeg kommer fortsatt til å være fornøyd med en klassisk kontroller, mus/tastatur om 10 år. Når du skal begynne å slenge kontrolleren rundt, blåse inn i den, riste, vippe den eller hva det enn måtte være så blir det mer styr. Jeg har egentlig aldri hørt noen som har sagt at dette er noe vi må ha på kontrollere eller på PC for den sak skyld. Det er rett og slett funksjoner ment for å selge en kontroller på samme måte som Nintendo Switch kontrollere. 

For å ikke snakke om at det er veldig mye mer miljøvennlig med gjenbruk. Men sånt bryr vel ikke folk seg om uansett. Nå har man kommet på det stadiet at det er minimalistisk forandring på kontrollere at gjenbruk burde være en greie i 2020.

Endret av Ezio
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BakaBerg skrev (35 minutter siden):

Hadde kjørt på med PC også, hadde det ikke vært for at jeg er kontroller gamer på tv. Jeg solgte ps4en min i oktober og overclocka cpuen min, og kjørte destiny 2 som hovedspillet mitt. Spilte med kontroller på PC mot mouse/keyboard i pvp og gikk greit. Men cheating i pvp spill på PC er så utbredt at jeg klarer ikke mer. Rainbow6, destiny etc. Nå som konsoll får FOV justering og 60+fps, tror jeg competitive pvp blir mye bedre på konsoll, og jeg trur f. Eks trials of osiris blir mye sunnere enn på pc. Tror faktisk streamerne kommer dit og. 

Så det er mye av grunnen min for å ha xbox

Jeg bruker min OLED som skjerm nummer 3 i PC-oppsettet. Har koblet Xbox One kontrollen til PC  via Microsoft sitt trådløse adapter + eget dedikert trådløst mus og tastatur til TV-sessions via PC :) Helt nydelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (31 minutter siden):

Med tanke på at man ikke kan bruke PS4 kontrollere på PS5 spill så vil jeg gå og ta en wild guess på at man ikke bare kan slå av funksjonene nei. Hadde det vært så lett(noe det burde være) så kunne man bare brukt PS4 kontrollere på PS5 spill. Men dette er altså ikke mulig i følge Sony pga måten de har lagt opp spillene.

De forsøker å tvinge deg over på gimmick fordi det skal være så "revolusjonerende" og en game changer. Aka de er ute etter å tjene penger på kontrollerne, som er greit nok. Men la det være en mulighet, fremfor "tvang". En mulighet er f.eks Elite kontrolleren på Xbox. Du er ikke tvunget til å bruke den, men de som vil gå den ekstra milen for noen ekstra funksjoner kan gjøre det. 

Lukter ganske mye misunnelse av deg nå Ezio ;)

For å svare på spørsmålet; både Haptic Feedback og Adaptive Feedback kan slås av gjennom innstillingene på PS5.

https://www.eurogamer.net/articles/2020-10-30-you-can-turn-off-the-ps5-dualsense-haptic-feedback-and-adaptive-triggers

  • Liker 4
Lenke til kommentar
SverreLøk skrev (35 minutter siden):

Lukter ganske mye misunnelse av deg nå Ezio ;)

For å svare på spørsmålet; både Haptic Feedback og Adaptive Feedback kan slås av gjennom innstillingene på PS5.

https://www.eurogamer.net/articles/2020-10-30-you-can-turn-off-the-ps5-dualsense-haptic-feedback-and-adaptive-triggers

Men du trenger fortsatt altså fortsatt en PS5 kontroller for å spille PS5 spill fordi Sony selv du trenger de nye funksjonene. Om du kan slå de av så trenger man altså ikke de nye funksjonene, som de altså hevder at du trenger på PS5 spill. 

Brukerfiendtligheten når nye høyder når selskapet juger når de begrunner hvorfor man ikke kan bruke en PS4 altså og legger det bak ting som "new capabilities og features" også trenger man ikke det allikevel? 
Så om funksjonene kan slås av så lett. Hvorfor skulle man ikke kunne bruke PS4 kontroller på PS5 spill da om de kan i følge deg bare slå av funksjonen? Forklar meg den. Da burde det ligge støtte for PS4 kontrolleren, men den støtten har de tydeligvis fjernet og begrunnet det med at features som altså kan slås av. Det betyr at de på dette stadiet har absolutt null grunn for å ikke støtte PS4 kontrollere. Det er jo noe de aller fleste hadde satt pris på, spesielt med tanke på hvor lett kontrollere fort kan bryte sammen eller om man har venner på besøk.

Misunnelse fordi jeg ikke trenger de funksjonene eller mye heller hadde satt pris om man kunne bruke hva som allerede eksisterer og funker ved behov? Du tror oppriktig at alle som ikke liker et produkt,  ikke liker det pga av misunnelse og ikke en faktisk grunn så må du komme deg ut av gutterommet.


Den eneste grunnen for at den kontrolleren eksisterer er først og fremst pga penger. Det at PS4 ikke støttes er pga penger. Det er rett og slett brukerfiendtlighet på sitt beste. 
Selv om selskaper åpenbart er ute etter å tjene penger, så handler det ikke alltid om å loppe folk for hundrelapper hver gang man får sjansen. Noe Sony tydeligvis har null problem med å gjøre. 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (5 minutter siden):

Virker som Elkjøp sine sider mangler litt info. Bestilte Xbox x på første mulig dag og tidspunkt. Står reservert. Men ikke noe forventet dato noe sted? Trykker jeg på varen og kommer inn i butikken så er datoen ut i desember. Men det ser ut til å gjelde dem som kjøper i dag. 
 

er det ikke mer info noe sted?

Nei. Sånn det står. Om du går litt tilbake i tråden ser du at de som har tatt kontakt med kundeservice har fått litt forskjellige svar på når den blir sendt. Alt fra i morgen 09.11 til onsdag 11.11

Lenke til kommentar
Smultring77 skrev (6 minutter siden):

Ahh betyr det at jeg har en maskin klar hos dem ?

Ja, så sant de ikke har gjort noe feil skal du være godt innenfor. De hadde langt flere xbox enn ps5, så det tok mange dager før de gikk tom.

 

Man ser jo også at de har sendt melding til de som hadde bestilt ps4 digital som ikke får til launch, så må jo regne med at det samme vil være tilfelle om man ikke skulle stå klar for å få xbox ihht hva de opplyste ved salgstidspunkt

Endret av Måsadåtten
Lenke til kommentar
37 minutes ago, Smultring77 said:

Virker som Elkjøp sine sider mangler litt info. Bestilte Xbox x på første mulig dag og tidspunkt. Står reservert. Men ikke noe forventet dato noe sted? Trykker jeg på varen og kommer inn i butikken så er datoen ut i desember. Men det ser ut til å gjelde dem som kjøper i dag. 
 

er det ikke mer info noe sted?

Ser ikke sånn ut. Har en del gamle bestillinger på mine sider hos Elkjøp og ser mange av dem med feil status, f.eks. reservert selv om jeg har hentet i butikk for lenge siden. Tror ikke du skal stole alt for mye på statusen på den nettsiden.

I eposten jeg fikk som bestillingskvitering står det lagerdato 3.11.2020. Satser på å få sendingsvarsling som sms eller e-post i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...