Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (12 timer siden):

Hvorfor det?

Hvorfor skal jeg justere PlayStation sine priser kun fordi xbox ikke gir deg et valg?

Ta med Xbox Series S da, til 2.639,- som faktisk er LAAANGT lettere å skaffe enn Playstation 5 uten disk.

(Stort sett de siste 2 -3 Mastercard hos Power-kampanjene har det vært fint mulig å kjøpe en Series S med 20% rabatt, uten problemer.)

Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (19 minutter siden):

Ta med Xbox Series S da, til 2.639,- som faktisk er LAAANGT lettere å skaffe enn Playstation 5 uten disk.

(Stort sett de siste 2 -3 Mastercard hos Power-kampanjene har det vært fint mulig å kjøpe en Series S med 20% rabatt, uten problemer.)

Slutt å forsøple tråden med XBOX. 🙄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Må si at jeg sitter litt i skvis om jeg skal ha Xbox Series X eller PS5 med optisk drev, eller begge. Har ingen av delene enda og satser mot nyåret en gang for valget. God jul til de som har greid å skrape i sammen penger og fått kjøpt seg noe nytt å spille på :xmas:

Har selv PC som er mer enn god nok til gaming som ikke brukes til gaming nå. Også PS4 som det games hyppig på for tiden.

Har hørt rykte om at Rockstar muligens åpner for character transfer fra PS4 til PS5 for spill som GTA online (GTO). Men også at de kanskje denne gang kryssåpner så man får kommet til Xbox series om man ønsker seg dit istedet. Men, sånt tar jeg med bøttevis av salt.

Endret av G
Lenke til kommentar
G skrev (2 timer siden):

Må si at jeg sitter litt i skvis om jeg skal ha Xbox Series X eller PS5 med optisk drev, eller begge. Har ingen av delene enda og satser mot nyåret en gang for valget. God jul til de som har greid å skrape i sammen penger og fått kjøpt seg noe nytt å spille på :xmas:

Har selv PC som er mer enn god nok til gaming som ikke brukes til gaming nå. Også PS4 som det games hyppig på for tiden.

Har hørt rykte om at Rockstar muligens åpner for character transfer fra PS4 til PS5 for spill som GTA online (GTO). Men også at de kanskje denne gang kryssåpner så man får kommet til Xbox series om man ønsker seg dit istedet. Men, sånt tar jeg med bøttevis av salt.

Jeg ville gått for PS5 i din situasjon, hvertfall først. Alt av spill til Xbox kan du få på PC-en din om det er viktig. Så kan du eventuelt kjøpe deg Xbox etterhvert om du føler du savner noe. PS5 vil få (og har jo egentlig allerede i litt mindre grad) et mye større bibliotek av eksklusive spill som ikke kommer på PC.

Lenke til kommentar

Jeg har begge og Xbox Series X med Gamepass er vesentlig snillere mot lommeboken enn PS5. Jeg satt opp PS5 først i noen måneder før jeg fikk gamepass og satt opp Xbox og noen av titlene jeg betalte 200+ for på PS5 får jeg gratis på Xbox Gamepass.

Jeg har PS5 i utgangspunktet kun for noen få av de titler man ikke vil få andre steder. Men langt i fra alle, kanskje 5-10% av dem.

Jeg har også en PC mer enn god nok for gaming. Men der spiller jeg typisk spill jeg enten ikke får på konsoll eller hvor jeg har lyst til å modde eller tyne ting lenger enn konsollene tillater.

EDIT
Hvis man skal velge, fremfor å bruke hver av de for sine styrker, så må man ta stilling til hvilken plattform som gir deg titlene du vil ha.

PS.
Ikke ment som en PS vs Box diskusjon. Har selv hatt PS siden 90 tallet.

Endret av Theo343
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Prismessig så er Xbox både med og uten disc drev billigere enn Playstation og personlig syntes jeg Gamepass er milevis foran Playstation+ og ja jeg har begge konsollene og er ikke en fanboy av noe slag med unntak om gode spill da og det er det flust med på begge konsollene.

Legger merke til att det er raskere å laste ned fra MSStore kontra PSStore eller er det bare noe jeg sliter med (Begge er koblet opp via Wifi men det var det samme når jeg prøvde kablet)

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
ballerusk skrev (14 timer siden):

Fikk en SN850 SSD til jul, men det fulgte ikke med kjøleribbe. Noen som har erfaring med en bra kjøleribbe/varmespreder og hvor en kan kjøpe det?

Selv kjøpte jeg denne fra EK (kvalitetsmerke innenfor vannkjøling). Billig og enkel å montere uten verktøy (monteres med klemmer). Jeg kjøpte min fra techbay:


https://www.techbay.no/product.html/ek-kjoleribbe-for-m2-nvme-disker-ek-m2-nvme-heatsink---black

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mladic skrev (47 minutter siden):

Noen som vet hvorfor mange ps5 spill plutselig doblet seg i pris? Kikket litt på Demon Souls i et par dager da de lå på overkant av 300 kr. Nå er de priset til 700 kr hos nesten alle butikkene.

Nesten tilbake til normal pris med andre ord. Er jo en del salg om dagen da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg lurer på en ting jeg ikke finner svaret på. Våre barn har delt bosted og en PS5 som vi drasser frem og tilbake. Jeg kunne tenkt meg og hatt en hos mor og en hos meg slik at jeg kan spille når ungene ikke er hos meg. Hvordan løser man dette med spillene? Både jeg og min sønn liker fifa. Må jeg kjøpe spillet to ganger eller kan jeg kjøpe på playstationsore og spille på begge konsollene om jeg er pålogget på begge to? Er det i det hele tatt mulig? Og i tilfelle hvordan?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...