Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Megaoctane skrev (10 minutter siden):

Barna til kameraten har et rart problem. 
når det ene barnet spiller, uansett spill, så slår PS5 seg av etter 15 min. 
Det andre barnet kan spille uten at det slår seg av. 
Hva kan årsaken være?

Du har ikke satt på restriksjoner i innstillingene? Kan sette spilletid i parental control settings.

Lenke til kommentar

Demoen er et fint innblikk i hva UE5 og next gen vil by på. For de som «Åh lite dårlig, bare 30 fos osv blah bla bla..» de har ikke skjønt greia.

Dette som presenteres her er ikke noe vi trenger, men det for et bilde av det som kjører i bakgrunnen. Med kjente grep kan man manipulere både innhold og tegneavstand slik at det du faktisk ser blir enda bedre. PCen min er langt bedre, men det er fordi jeg har et grafikkort alene som koster like mye som 3,5 PS5’er så la oss ikke gå der. I det hele tatt!

There are 1,248 simulated intersections, 45,073 parked cars (of which 38,146 are drivable), over 260 km of roads, and 512 km of sidewalk.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Nei, jeg synes ikke det er å ta i.

 

Da har vi ganske forskjellig mening om hva det vil si at et spill eller demo “kjører fint”. 30FPS med framedrops ned til 20FPS vil jeg ikke si er å kjøre fint. DF snakker jo også om dette problemet i videoen du linket til.

Jeg argumenterer ikke for at UE5 med nanite og lumen ikke kan kjøre stabilt i 30FPS på PS5 eller XBS, noe den helt sikkert kan, men denne demo’en, slik den er nå, kjører etter min mening ikke fint.

Personlig vil jeg ikke si at selv helt stabil 30FPS kjører fint (noe avhengig av spillet), men her er det større uenighet.

Lenke til kommentar
MistaPi skrev (2 timer siden):

Da har vi ganske forskjellig mening om hva det vil si at et spill eller demo “kjører fint”.

Jeg vil påstå at om en tech demo, laget i full hast, som ikke er optimalisert, klarer stabile 30 fps så er det å kjøre fint.

At den har enkelte drops utenfor gameplay delen, altså i open world, hvor dem ikke har implementert ting korrekt (altså ikke et ytelsedproblem) synes jeg ikke gjør noe.

Hadde det vært snakk om et ferdig spill så ville jeg reagert mere på implementeringen.

 

Stabile 30 fps i et spill er fint.

Stabile 60 er utmerket.

Noe over det kan man ikke forvente av konsoller, selv om de da klarer å kjøre enkelte spill i ~120 fps, men da med langt lavere kvalitet. 

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Jeg vil påstå at om en tech demo, laget i full hast, som ikke er optimalisert, klarer stabile 30 fps så er det å kjøre fint.

At den har enkelte drops utenfor gameplay delen, altså i open world, hvor dem ikke har implementert ting korrekt (altså ikke et ytelsedproblem) synes jeg ikke gjør noe.

Hadde det vært snakk om et ferdig spill så ville jeg reagert mere på implementeringen.

Det spørs jo hva man driver med i demoen, men det er åpenbart ikke stabil 30FPS med enkelte drops under 30FPS når man kjører rundt i en bil eller bruker free flight i høy hastighet. Det var sjelden frameraten lå på 30FPS under bilkjøring i den DF videoen og jeg har også testet den demoen selv. Jeg mener ihvertfall det blir feil å stå stille å se opp i himmelen for å kunne hevde det er stabil framerate, for å sette det på spissen.

Jeg ser heller ikke på det som problematisk for denne tech demoen mtp utviklingstid, mangel på optimalisering også mtp på upolert/uferdig UE5. Men jeg mener at det ikke kjører fint pga dette og ikke at det kjører fint mtp dette.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MistaPi skrev (14 timer siden):

Det spørs jo hva man driver med i demoen, men det er åpenbart ikke stabil 30FPS med enkelte drops under 30FPS når man kjører rundt i en bil eller bruker free flight i høy hastighet.

Igjen. De droppene var ikke pga ytelse men heller måten biler og ai var implementerte i demoen.

Vi ser at selve gameplay delen, hvor man kjører i bilen, ikke har noen problemer med framerate.

Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Igjen. De droppene var ikke pga ytelse men heller måten biler og ai var implementerte i demoen.

Vi ser at selve gameplay delen, hvor man kjører i bilen, ikke har noen problemer med framerate.

Ja “asset initialization issues and CPU related things” som Alex beskriver det. Men jeg har da allerede nevnt problemer med optimalisering og at jeg ikke argumenterer for at UE5 med lumen ikke kan kjøres i stabil 30FPS på konsollene. Igjen, poenget mitt er at selve demoen uansett har et ytelse problem når ting går litt kjapt (i åpen verden delen). 

Gameplay delen kjører med ganske stabil framerate, men det er ikke helt 100% der heller.

Lenke til kommentar

Etter å ha prøvd demoen selv på både PS5 og XSX har jeg samme inntrykket som før. Ekstremt imponerende på alt som har med nanites å gjøre og i cutscenes med sømløse overganger. Animasjonene var ikke bra når man beveger seg.

Jeg så også noen pops på tak og bygninger når rman fløy fra gatenivå og opp til himmels, med høyeste hastighet, så langt man kom. 

selv om dette så fantastisk realistisk ut må jeg si at jeg håper vi heller får mer stylistisk grafikk fremover. Dette ble så realistisk at det nesten ble litt grått og livløst. Jeg ønsker ikke at spill skal se ut som hverdagen, men være et eventyr. Aka. film kontra tv-film.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
GnilreG skrev (4 timer siden):

Fikk TLOU 2 til under 100 lappen på black friday. Har vært litt lunken pga en del kritikk, men ser ut som dette kommer til å overgå TLOU. Nå har jeg bare spillt i 7-8 timer da, men lovende så langt. 

Kritikken var veldig rar, og mye kom fra folk som ikke hadde spilt spillet.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-9JVihvHL
Nimrad skrev (45 minutter siden):

Kritikken var veldig rar, og mye kom fra folk som ikke hadde spilt spillet.

Jeg har fullført spillet og kritikken er helt innafor. Det er for langt og ganske kjedelig men jeg synes det var verdt en gjennomspilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...