Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Sfinxer skrev (5 minutter siden):

PS Plus ja, det var jo veldig interessant. Er jo nesten meningsløst å kjøpe disc hvis man ikke har liggende. 85kr mnd er jo en bra pris for tilgang på mange spill!

Kan man laste ned spillene da til konsollen eller må man spille over nett? Jeg har ikke verdens beste internettlinje (10gb).

Jeg ville aldri ha låst meg til PS Store med en digital utgave av PS5, men det er nå meg.  Du laster ned spillene ja :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sfinxer skrev (1 time siden):

PS Plus ja, det var jo veldig interessant. Er jo nesten meningsløst å kjøpe disc hvis man ikke har liggende. 
 

 

Sfinxer skrev (14 minutter siden):

Hva mener du med å låse seg til PS Store? Kun ved digital versjon? Jeg har kjøpt med Disc. 

Du gir inntrykk av at det er meningsløst å kjøpe PS5 disc-edition. 
Bare disc-er har spart inn igjjen mer enn mellomlegget for digital og disc-versjon for meg.
Returnal på Elkjøp-kampanje sparte jeg 350,- på. Koster vel 859,-
Miles Morales kostet 249,- på disc hos Elkjøp i black week. Koster vel 599,- på digital.
Ratchet & Clank 379,- på disc vs 799,- på Digitalt

Bare på de tre titlene er det spart godt over 1.000,- Og en har mulighet for å videreselge en disc hvis spillet ikke falt i smak, eller en ser seg helt ferdig med tittelen.

Lenke til kommentar
Sfinxer skrev (1 time siden):

Hva mener du med å låse seg til PS Store? Kun ved digital versjon? Jeg har kjøpt med Disc. 

PS+ spillene har du kun tilgang på så lenge du er abonnent. 85 kroner mnd må du altså betale til evig tid uten at du eier noen av spillene. Det billigste er nok å kjøpe disc-spill og selge de når du ikke vil ha de lenger, men å ha PS+-medlemsskap er helt topp for en periode for å spille de spillene i samlingen som du har lyst å prøve. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

Jeg har låst meg til store siden jeg ikke vil ha spill på disk. Likevel fornuftig :D

Jeg også :) min menig er at de som tror de må ha disk handler feil. 

Det er ikke Psstore mot verden, det er kun en butikk i mengden. Du kutter ikke Komplett for at Dustin har salg.

PS+ søk oppretter man i prisjakt og handler den dagen det er på salg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (15 minutter siden):

Jeg også :) min menig er at de som tror de må ha disk handler feil. 

Alle må ikke ha disk, men det er mye billigere å ha mulighet til begge deler over tid. Hvertfall for oss som sjeldent handler spill på release. Jeg har etter ett år allerede spart inn tusenlappen det kostet ekstra for disk-versjonen, og jeg har bare kjøpt 4 spill på disk.

leifeinar skrev (15 minutter siden):

Det er ikke Psstore mot verden, det er kun en butikk i mengden. 

Du kutter ikke Komplett for at Dustin har salg.

Ehm, kjøper du fra samme butikk uansett pris..? Skjønner ikke helt hva du mener, men jeg kjøper LETT fra billigste sted. Ingen butikker har min lojalitet, selv om jeg har mine favoritter dersom prisene er noenlunde like.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Sitat

Ehm, kjøper du fra samme butikk uansett pris..? Skjønner ikke helt hva du mener, men jeg kjøper LETT fra billigste sted. Ingen butikker har min lojalitet, selv om jeg har mine favoritter dersom prisene er noenlunde like.

Poenget som ikke kom frem :) at psstore er bare en helt vanlig butikk, på lik linje med andre. de har ting på salg når andre ikke har og motsatt. Og handler man på fullpris er det helt frivillig. men syns ikke  salg på psstore står noe tilbake for andre butikker.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (15 minutter siden):

men syns ikke  salg på psstore står noe tilbake for andre butikker.

Det er ofte gode tilbud på PS Store. Der de ikke er like gode som vanlige butikker er på eldre spill. Så med mindre man følger med og kjøper når de er på tilbud så kan man ende opp med å betale blodpris. For halvannet-to år siden fikk jeg det for meg at jeg skulle spille CoD-serien. Da hadde PS Store fullpris på mange flere år gamle spill, mens jeg kunne plukke de opp til en hundrelapp på FINN.no. Nå var det riktignok på PS4, men etter den opplevelsen var jeg ikke i tvil om at jeg personlig ville ha muligheten for å kjøpe på disk hvertfall :)

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (1 time siden):

Nesten alle spill jeg har kjøpt til ps5 på store har hatt en godt redusert pris.

Er spillet dyrt avventer jeg. Har nok spill å0 ymse plattformer.

Jadda, har handla på gode tilbud selv. It Takes Two var billigere på PS Store forrige uke enn fysisk. Men det siste jeg tenkte å kjøpe var Spider-Man Miles Morales Ultimate (altså Miles Morales og originalen i samme pakke). 499,- på CDON; 799,- på PS Store.

Lenke til kommentar
15 hours ago, Nimrad said:

Jadda, har handla på gode tilbud selv. It Takes Two var billigere på PS Store forrige uke enn fysisk. Men det siste jeg tenkte å kjøpe var Spider-Man Miles Morales Ultimate (altså Miles Morales og originalen i samme pakke). 499,- på CDON; 799,- på PS Store.

De har jo alle muligheter til å justere ned prisen på PSN-tittler, så fatter ikke at fysisk fremdeles kan være så kraftig nedsatt i pris.

Lenke til kommentar
vidor skrev (46 minutter siden):

De har jo alle muligheter til å justere ned prisen på PSN-tittler, så fatter ikke at fysisk fremdeles kan være så kraftig nedsatt i pris.

Poenget er vel at disk-butikker er i konkurranse, mens PSN er kun en online butikk som ikke konkurrerer med noen.
Dermed kan de ta betalt hva de vil for digitale titler, da ingen andre kan levere varen de har. Altså har de ingen konkurranse.

Lenke til kommentar
vidor skrev (56 minutter siden):

De har jo alle muligheter til å justere ned prisen på PSN-tittler, så fatter ikke at fysisk fremdeles kan være så kraftig nedsatt i pris.

Som @Tor Rasmussen sier har det nok med konkurransesituasjonen å gjøre. Spesielt når de har solgt noen millioner konsoller til folk som ikke har noe valg om hvor de må kjøpe så konkurrerer de kun mot seg selv. De trenger derfor i mindre grad å sette ned priser for å konkurrere mot andre butikker. Grunnen for dem å kjøre salg er å få kunder til å kjøpe noe de ellers ikke ville kjøpt.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Nimrad said:

Som @Tor Rasmussen sier har det nok med konkurransesituasjonen å gjøre. Spesielt når de har solgt noen millioner konsoller til folk som ikke har noe valg om hvor de må kjøpe så konkurrerer de kun mot seg selv. De trenger derfor i mindre grad å sette ned priser for å konkurrere mot andre butikker. Grunnen for dem å kjøre salg er å få kunder til å kjøpe noe de ellers ikke ville kjøpt.

En strategi jeg tror kan fungere dårlig over tid. Mange sitter med flere konsoller, kanskje også en spill PC og hopper bare over de dyreste titlene de ikke føler de må ha der og da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...