Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

718 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      96
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

MacBain skrev (10 timer siden):

Han nettopp flytte og fått opp min nye LG C1 65" og lurte litt på hva slags avstand dere har når dere spiller?.
Har gått fra 48" med litt varierende avstand til denne her og den føles stor ut. Sitter jeg lent tilbake i sofaen er avstanden 3.8m til tv'en og spiller jeg litt med intense spill på sofakanten er det 2.9m til tv'en. Høres dette ut som 65" blir for stort, burde jeg returnere og gå for en 55"?

Hva syntes dere.

Du blir fort vant til den størrelsen.
Sitter selv 2,6 m fra 65" og det fungerer ypperlig.
Prøvde en stund med 77" på den avstanden, men det ble litt for stort for meg.
55" ble for lite.
Gi det 2 uker, og du vil synes en 55" blir liten i forhold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 hours ago, MacBain said:

Han nettopp flytte og fått opp min nye LG C1 65" og lurte litt på hva slags avstand dere har når dere spiller?.
Har gått fra 48" med litt varierende avstand til denne her og den føles stor ut. Sitter jeg lent tilbake i sofaen er avstanden 3.8m til tv'en og spiller jeg litt med intense spill på sofakanten er det 2.9m til tv'en. Høres dette ut som 65" blir for stort, burde jeg returnere og gå for en 55"?

Hva syntes dere.

Ps. Vet dette ikke er ett rent PS5 spm. , men siden jeg sitter og spiller PS5 nå så regner jeg med det er innafor :) 

4m er nok greit. Selv hadde jeg 2-3m og gikk ned til en 55" som jeg synes funker bedre :)

Lenke til kommentar

2,2m til 84". Ble fort vant til størrelsen og synes mindre skjerm / større avstand gir mindre innlevelse. Men det handler nok litt om smak og behag, og for mange mest om WAF. Nå har jeg ikke forstyrrende WAF å ta hensyn til så for meg handler det mest om smak og behag. Har aldri blitt sjøsyk eller bilsyk i noen sammenhenger - jeg er medfødt godt herdet på den fronten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter ganske nært en 65". Er vel rundt 2(+/-) meter. Til film og spill er det perfekt, men merker at det til TV-programmer kan bli hakket for stort. Hvis du deler opp synsfeltet ditt i 9 like store biter bør du ikke gå over at TVen dekker biten i midten, og for min del ligger jeg der både på monitor og TV. Så størrelsen kommer mest an på avstanden du har til apparatet, ikke hvor mange tommer det er på.

Når jeg skulle kjøpe ny TV så var prishoppet opp fra 55" til 65" litt over 1000 kr, så da var valget egentlig tatt for meg av markedsføringen ...

Endret av vidor
Lenke til kommentar
vidor skrev (45 minutter siden):

Sitter ganske nært en 65". Er vel rundt 2(+/-) meter. Til film og spill er det perfekt, men merker at det til TV-programmer kan bli hakket for stort.

Enig. Forskjellig bruk oppleves forskjellig på størrelser.
Til gaming på mine 2,6 meter ble 77" for stort for meg. Trives godt med 65" til gaming på 2,6m.
Til film ruller jeg ned lerret og ser på 92". Samme avstand. Men jeg kunne ikke drømme om å spille på 92" over lengre perioder.
Til vanlig tv-titting som nyheter, debatt og underholding hadde sikkert 55" vær nok.
 

Simen1 skrev (3 timer siden):

2,2m til 84". Ble fort vant til størrelsen og synes mindre skjerm / større avstand gir mindre innlevelse. Men det handler nok litt om smak og behag, og for mange mest om WAF. Nå har jeg ikke forstyrrende WAF å ta hensyn til så for meg handler det mest om smak og behag. Har aldri blitt sjøsyk eller bilsyk i noen sammenhenger - jeg er medfødt godt herdet på den fronten.

Et av problemene jeg opplevde med 77" på 2,6 meter var at så stort bilde avslørte for mye bildefeil i kildematerialet.
Logoer påtv-sendinger, sport, enkelte 4k-filmer ble irriterende for meg å se så nært, fordi størrelsen avslørte feil i bildet.
Dette var da snakk om en kvalitetstv av LG 77" CX. Derfor byttet jeg den inn i 65" CX og er langt mer fornøyd med den.
Hadde tidligere 65" B8 på det rommet, og har fortsatt 55" B8 i stuen.

Lenke til kommentar
Christoffero89 skrev (2 minutter siden):

Microsoft kjøper opp Activision nå:/. Betyr dette døden for warzone og call of duty for Playstation?   Hvis så kommer min maskin ut på salg

 Ville ikke tatt sorgen på forskudd, hvertfall. Kan jo fort hende noe blir MS-eksklusivt etterhvert, men de gir opp et stort potensielt marked, så de kommer nok til å tenke nøye gjennom det før det eventuelt skjer.

Lenke til kommentar

Sony fortsetter å lage PS4 parallelt med PS5, rekker egentlig PS5 og ta over markedet før eventuelt en PS6 står for døren? Foreløpig fungerer jo PS5 som en PS4 pro super. Spillutviklere vil jo selge flest spill å lager da det til begge å ikke eksklusivt til nex-gen...

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar
Paccoo skrev (54 minutter siden):

Sony fortsetter å lage PS4 parallelt med PS5, rekker egentlig PS5 og ta over markedet før eventuelt en PS6 står for døren? Foreløpig fungerer jo PS5 som en PS4 pro super. Spillutviklere vil jo selge flest spill å lager da det til begge å ikke eksklusivt til nex-gen...

Hvorfor skulle den ikke rekke det egentlig? Den selger jo som hakka møkk. Og hva mener du med at den fungerer som en PS4 Pro Super egentlig?

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Nimrad said:

Hvorfor skulle den ikke rekke det egentlig? Den selger jo som hakka møkk. Og hva mener du med at den fungerer som en PS4 Pro Super egentlig?

PS4 er en god maskin fremdeles (spesielt Pro) og den har nok en del tid igjen på verdensbasis før den blir helt utfaset.

Lenke til kommentar
vidor skrev (47 minutter siden):

PS4 er en god maskin fremdeles (spesielt Pro) og den har nok en del tid igjen på verdensbasis før den blir helt utfaset.

Ja var litt den tankegangen jeg var inne på. Vet om flere som handler seg ny PS4 om dagen istede for og vente på PS5. Tror scalpere\covid har påvirke PS5 ganske mye. 

Lenke til kommentar

Hvis man har sittet 10 år på gjerdet for å kjøpe PS4 og sliter med å få tak i PS5 sier det mer om vedkommende enn tilgjengeligheten til PS5. Det er ikke vanskelig å få fylt opp til taket med PS5-esker , hvis det er det man ønsker å bruke tiden på. Når månedene går og folk påstår at de ikke får tak i en eneste en, er det vanskelig å ta de seriøst. Prøv noen andre fremgangsmåter kanskje. En god del har ikke gjort mer enn å klikke seg inn og konstantere at kjøpknappen ikke er aktivert. Hvis man baker ei kake og det er mislykket bruker man ikke samme fremgangsmåte neste gang, man justerer metodikken til man oppnår ønsket resultat.

Det finnes to typer mennesker. De som kommer i mål og de som aldri får ferdigstilt noe. Hvis man kjøper PS4 fordi man ikke får tak i nr 5,  legger man i praksis flere steiner til den byrden man allerede har.

Ikke veldig forskjellig fra folk som ikke får tak i skjermkort i løpet av 18 måneder og ikke har noe fra >=2015 de kan bruke. Er man da egentlig gamer? Påstår å være gamer, men har ikke utstyr og får ikke tak i. Jeg har aldri hørt om snekkere som ikke får til å kjøpe hammer i løpet av mange år eller en rørlegger som aldri får tak i tang. Det er folk som tøver rundt og aldri tar grep for å komme i mål.

Media skriver at det er umulig å få tak i både det ene og det andre og folk bruker det som unnskyldning for egen udugelighet. Det er vanskelig å få tak i noe hvis man prøver én gang og ikke har rutiner, men det er 365 dager i et år. På 80-tallet kjørte foreldre til andre byer for å få tak i lekefigurer de skulle gi ungene til jul. I dag nøyer folk seg med å skrive og klage om at det ikke går.

Det har vært mulig å kjøpe PS5 mange ganger ved hjelp av varsling. Den som vil ha PS5, får kjøpt innen alt for mange forsøk. Hvis folk hadde brukt halvparten så mye tid på å kjøpe PS5 som de bruker til å klage, hadde det ikke vært noe å klage over.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 timer siden):

Hvis man har sittet 10 år på gjerdet for å kjøpe PS4 og sliter med å få tak i PS5 sier det mer om vedkommende enn tilgjengeligheten til PS5. Det er ikke vanskelig å få fylt opp til taket med PS5-esker , hvis det er det man ønsker å bruke tiden på. Når månedene går og folk påstår at de ikke får tak i en eneste en, er det vanskelig å ta de seriøst. Prøv noen andre fremgangsmåter kanskje. En god del har ikke gjort mer enn å klikke seg inn og konstantere at kjøpknappen ikke er aktivert. Hvis man baker ei kake og det er mislykket bruker man ikke samme fremgangsmåte neste gang, man justerer metodikken til man oppnår ønsket resultat.

Det finnes to typer mennesker. De som kommer i mål og de som aldri får ferdigstilt noe. Hvis man kjøper PS4 fordi man ikke får tak i nr 5,  legger man i praksis flere steiner til den byrden man allerede har.

Ikke veldig forskjellig fra folk som ikke får tak i skjermkort i løpet av 18 måneder og ikke har noe fra >=2015 de kan bruke. Er man da egentlig gamer? Påstår å være gamer, men har ikke utstyr og får ikke tak i. Jeg har aldri hørt om snekkere som ikke får til å kjøpe hammer i løpet av mange år eller en rørlegger som aldri får tak i tang. Det er folk som tøver rundt og aldri tar grep for å komme i mål.

Media skriver at det er umulig å få tak i både det ene og det andre og folk bruker det som unnskyldning for egen udugelighet. Det er vanskelig å få tak i noe hvis man prøver én gang og ikke har rutiner, men det er 365 dager i et år. På 80-tallet kjørte foreldre til andre byer for å få tak i lekefigurer de skulle gi ungene til jul. I dag nøyer folk seg med å skrive og klage om at det ikke går.

Det har vært mulig å kjøpe PS5 mange ganger ved hjelp av varsling. Den som vil ha PS5, får kjøpt innen alt for mange forsøk. Hvis folk hadde brukt halvparten så mye tid på å kjøpe PS5 som de bruker til å klage, hadde det ikke vært noe å klage over.

Ja att det er mulig å få tak I PS5 er helt klart. Jeg fikk tak i selv for en stund tilbake, og har tipset mange om hvordan man gjør det utenom finn.no.

Innlegget var ment som ett generelt synspunkt på hvordan det vil påvirket next-gen konsol/spill fremover. 

Diskusjonen å frustrasjonen om tilgjengeligheten har vi jo en annen tråd til ;)

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar
Abiden skrev (På 12.1.2022 den 12.18):

Har en Samsung Odyssey curved 27" koblet til PS5en. Fornøyd med den så langt, god fargegjengivelse, lav latency og liker cable management løsningen bak på skjermen. Støtter riktignok "bare" 1440p og HDMI 2.0. Å punge ut åtte løk for en 4K-skjerm og 2.1 tilkobling sitter litt langt inne for min del. 

Skal sies at jeg er ingen R0x0r 1337 gamer, så det oppsettet holder for meg enn så lenge 😛

Med dette oppsettet så får du vel kun 1080p?

Lenke til kommentar
Paccoo skrev (4 timer siden):

Ja var litt den tankegangen jeg var inne på. Vet om flere som handler seg ny PS4 om dagen istede for og vente på PS5. Tror scalpere\covid har påvirke PS5 ganske mye. 

Jo, men all den tid PS5 fortsatt selger som hakka møkk skjønner jeg ikke hvorfor det skulle ha noe å si at det fortsatt selges PS4. PS3 solgte også i halvannet år etter PS4 kom ut. PS5 vil sikkert få nye spill i opptil 10 år til, mens PS4 fra nå knapt kan måles i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del synes jeg faktisk 4k-støtten i PS4 Pro fungerer bedre enn den i Xbox One X, til tross for at sistnevnte er vesentlig kjappere.

Spiller ikke så veldig mye, og har enda backlog liggende som TLoU2, Watchdogs: Legion, Spiderman, Bloodborne, Uncharted: Legacy som er verdt å spille ferdig. PS5 haster sånn sett ikke. I tillegg er det en haug med ting på PC og en del på XOX.

Horizon II er vel det eneste som frister litt for min del nå på PS5, men det kommer jo på PS4 også, noe som sier litt om prioriteringene til Sony.

Endret av vidor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...