Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Theo343 skrev (1 time siden):

Er kanskje symptomatisk at det i Xbox tråden snakkes om spilltitler mens det i PS tråden snakkes mest om politikk. Jeg har begge og skulle ønske det var like mye spennende å snakke om for begge.

GamePass har jo vært diskutert opp og ned i mente i Xbox-tråden lenge nå, det er da helt greit å ta diskusjonen her nå med ryktene om det samme til PS5. Og så har jo Xbox nettopp fått Forza og Halo, 2 av de største IP-ene til MS, på kort tid. Det er ikke symptomatisk, bare en naturlig variasjon i hva som rører seg til en hver tid i hver av campene.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man har vel andre ting å tenke på hos Sony nå.
https://www.polygon.com/22820201/playstation-sony-vp-fired-pedophile-george-cacioppo-youtube

Quote

The Senior Vice President of PSN George Cacioppo was caught by an independent pedophile hunting group known as “People v. Preds” for trying to meet with a 15-year-old boy for sex.

 

Endret av Theo343
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Whackedorange skrev (7 minutter siden):

Ser att det har skjedd litt på Playstation siden jeg hadde konsollen sist og det jeg lurer på hva er best mtp. Playstation+ eller Playstation Now

PlayStation plus er en online service du må ha for å spille spill online (så lenge det ikke er gratis-spill)

Tjenesten gir tilbud på forskjellige spill.

Ellers mottar du også noen få gratis spill per måned.

 

PS now er en streaming tjeneste.

Der kan du spille eldre spill over nettet. 

Et utvalg Ps4, ps3 og ps2 spill ligger på denne tjenesten. 

Du kan streame spill på ps4, ps5 eller Windows pc.

Rundt 300 av spillene til ps4 kan man også laste ned, slik at man ikke streamer dem.

Inkludert i dette får du også spille alle spillene online. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Whackedorange skrev (11 minutter siden):

Ser att det har skjedd litt på Playstation siden jeg hadde konsollen sist og det jeg lurer på hva er best mtp. Playstation+ eller Playstation Now

Det er to helt forskjellige ting. PS Now er en spillstreamingtjeneste hvor du kan streame eldre spill (fra PS2, 3 & 4).

Playstation+ er en abonnementstjeneste for å spille online hvor du i tillegg får noen gratis spill hver mnd (ikke streaming). Du må fortsette å være abonnent for å spille de spillene du får på PS+.

Så, det kommer an på hva du vil for noe? Personlig ville jeg startet med å bare kjøpe spill som normalt og eventuelt kjøpt PS+ hvis noen av de inkluderte spillene der frister eller du vil spille online

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For de med en ps5 eller xbox series s/x så vil jeg anbefale å prøve the matrix / unreal engine 5 demoen.

Hadde trodd det skulle være en liten sånn cinematic greie, men ble positivt overrasket. 

Til å være gratis så er det definitivt verdt det for å få et innblikk i nyere spillteknologi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

For de med en ps5 eller xbox series s/x så vil jeg anbefale å prøve the matrix / unreal engine 5 demoen.

Hadde trodd det skulle være en liten sånn cinematic greie, men ble positivt overrasket. 

Til å være gratis så er det definitivt verdt det for å få et innblikk i nyere spillteknologi. 

En ny teknologi verken PS eller Xbox er I nærheten av å kunne bruke denne generasjonen :p

Lenke til kommentar
Iki skrev (10 timer siden):

For de med en ps5 eller xbox series s/x så vil jeg anbefale å prøve the matrix / unreal engine 5 demoen.

Hadde trodd det skulle være en liten sånn cinematic greie, men ble positivt overrasket. 

Til å være gratis så er det definitivt verdt det for å få et innblikk i nyere spillteknologi. 

Interessant demo. 25GB for en 10 min spillsnutt der altså? 😛 Ser jo veldig bra ut. Kjenner jeg gleder meg til GTA 6.

Lenke til kommentar

Finnes det en oppdatert liste over alle spill på PS5 som:

  • Tilbyr splitscreen 2-player (Dirt 5 er én). Evt. 2-4 player.
  • Tilbyr 2 player coop i samme skjermbilde som eks. "It takes two" og "sackboy".
    • Gjerne også byggorienterte eller sim orienterte spill
  • Har turnbased 2 player hvor man utfører sine trekk eller spiller etterhverandre.
    • også gjerne eks. type xcom mekanikk spill eller strategispill 

Gjeldende for alle - at man kan sitte med 2 eller flere kontrollere på samme konsoll.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Kan man lage flere brukeprofiler uten at disse nødvendigvis eier en konsoll og få slik "progress" lagret?

Du kan jo bare lage en bruker til de på konsollen din? Men jeg vet ikke hva slags "progress" du har lyst å lagre...

 

Er det noen som vet hva dette betyr forresten? Får man PS5-versjonen? Det er fra coveret til et fysisk spill.

 image.png.531882a851f8887d3c0860ec56c0f1a5.png

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Nimrad said:

Du kan jo bare lage en bruker til de på konsollen din? Men jeg vet ikke hva slags "progress" du har lyst å lagre...

Eks. i sackboy så kan man underveis kjøpe klær ut fra poeng man opparbeider. Som gjestespiller mister man disse (både poeng og klær). Jeg vil tro at det er mange former for progress som er aktuelt å lagre for de som deltar i ulike spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Theo343 said:

Finnes det en oppdatert liste over alle spill på PS5 som:

  • Tilbyr splitscreen 2-player (Dirt 5 er én). Evt. 2-4 player.
  • Tilbyr 2-player coop i samme skjermbilde som eks. "It takes two" og "sackboy".
    • Gjerne også byggorienterte eller sim orienterte spill
  • Har turnbased 2-player hvor man utfører sine trekk eller spiller etterhverandre.
    • også gjerne eks. type xcom mekanikk spill eller strategispill 

Gjeldende for alle - at man kan sitte med 2 eller flere kontrollere på samme konsoll.

Takk :)

Løfter det viktigste i innlegget (bare så det ikke drukner).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Iki skrev (11 timer siden):

Demoen kjører fint på begge, så vet ikke helt hva du referer til her.

Fint er å ta i, frameraten er ofte nok under 30FPS. UE5 med lumen og nanite er selvfølgelig laget for å kunne brukes på PS5 og XBS, men man må nok dessverre si hade til 60FPS med UE5 lumen. Jeg håper 40FPS vil bli et valg for oss som har TV med VRR eller 120Hz. Imponerende demo uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...