Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

@Monza12 Jeg har lite tiltro til Sony sine nettverksvalg for PS4 ihvertfall. Ser jo titt og ofte at opplasting rapporterer helt ræva selv om jeg har synkron fiber hos Altibox som bredbånd.

  

6 hours ago, Retroman said:

Et annet hint til dette er at  ModdedWarfare selv i videoene sine IKKE er tilkoblet PSN, noe som også understrekes ved installasjon av jailbreak hvis du følger en av videoen hans ang dette. Reddit, pshax og se7ensins bekrefter forøvrig at du ikke kan bruke jailbroken ps4 online. Så du sitter på bevisbyrden her.

Er det mulig at jeg har blitt offer for en knøttliten gjeng som faktisk har programmeringskunnskaper og ikke bare er brukere eller kjøpere av mods?

Jeg kan gjerne dele brukernavnene på disse to jeg har streifet borti. Han på Cayo husker jeg ikke navnet på, da det jo ikke registreres for ettertiden annet enn det brukernavnet du leser selv. For ikke å gjøre dette søkbart for disse så de får reklame, eller finner seg her og bruker google-translate. Så legger jeg 1234567890 mellom et sted i gamertag-ene deres

Han som gjorde seg til PSN-venn kalles Mand1234567890rack_ZN

Han som moddet i GTO og som jeg uheldigvis la inn som venn for tidlig før jeg ble kjent. Er jo en fordel for meg så vet jeg når han er online og offline. Han kalles M1234567890o-da-wa1234567890rrior

Og navnet på modderen er utrolig likt Modded Warfare, så ikke utenkelig at det er en fan av youtuberen. Likheter som Warfare vs. warrior og Modded vs. Mo-da

Jeg skrev for første gang en PM til han modderen via PSN. Men regner ikke med å få svar. Skrev følgende:

"What tools and methods do you use? Please don't ask what I'm talking about. These experiences makes me nervous as you where the first experience I had" :xmas:

Så da har han jo oppnådd noe. Normalt skal man ghoste i all evighet og jeg har brutt med generelle spam-regler for epost her. Men han er jo blitt min venn basert på min skjødesløshet så :blink::laugh: Han som starter på Mand ovenfor har jeg sparket ut som venn. Sånt tolerer man jo ikke at skal skje med ens konsoller eller andre maskiner..

Men husk at inni GTA online så kan moddere spille med falske navn, og når folk rapporterer dårlig oppførsel så får et uskyldig offer skylden, dersom rapporteringer når fram. Så.. Men PSN er vel utenfor GTA online vil jeg si, men et "requirement".

Det er kommet en del aktiviteter man kan gjøre i spillet GTO uten å måtte være i public session heldigvis. Men, jeg føler meg ikke helt forskånet og trygg i Crew session heller etter den ene opplevelsen med det Cayo-greiene. Muligens at du settes utenfor Crew session i det du faktisk startet Cayo. Det tror jeg faktisk.

F.eks. jeg kan fint grinde Cayo i Crew session helt alene. The Contract DLC er full av solo muligheter.

For å bli medlem av mitt Crew så må de jo inn på min Rockstar SocialClub å styre, og der har jeg 2FA

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
G skrev (3 timer siden):

Uten å skulle skape søl her. Så sier jo Pallehysa ovenfor bekreftende at spillet kan kreve oppdatering, men at spillet ikke krever firmwareoppdatering til en hver tid, slik jeg tolker han.

Du tolker meg riktig. Firmwaren på maskinvaren krevst ikkje oppdatert til ein kvar tid av spel for online speling... Men systemoppdatering av OS og oppdatering på software/spel, er ofte krevd for å kunne spele online.

Endret av Pallehysa
Lenke til kommentar
17 hours ago, G said:

Jeg tror ærlig talt at dere er "på bærtur".

Synes det ikke er greit å si at jeg er på bærtur all den tid jeg prøver å hjelpe deg(du sier riktignok dere, men vi er to så jeg regner med du mener meg også). Det at du er bekymra for det ene og det andre får stå på din regning. Du drar også dette over på et tema som ikke var utgangspunktet.

Har en følelse av at du gjør ting vanskeligere enn det det behøver å være.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (20 timer siden):

Du tolker meg riktig. Firmwaren på maskinvaren krevst ikkje oppdatert til ein kvar tid av spel for online speling... Men systemoppdatering av OS og oppdatering på software/spel, er ofte krevd for å kunne spele online.

For å spille online må PlayStation til enhver tid være oppdatert med siste systemprogramvaren versjon. Spillene krever ikke dette, men PSN gjør for at maskinen skal gå online.

Noen av oppdateringene er bare småfiks og er ikke obligatoriske. Et par steder leser jeg at de oppdateringene som kun endrer hundredeler, f.eks fra 9.00 til 9.03 ikke sperrer PSN hvis du ikke oppdaterer. Men en evt oppdatering til 9.10 eller 10.0 vil være obligatorisk for å bruke onlinefunksjoner, men dette er ikke verifisert av Sony så ta det med en klype?

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Hei, sikkert svart på 100 ganger før her inne, men jeg er på leting etter en ps5 fra en butikk som selger til normal pris, ikke fra folk jeg har lite til overs for. 

Jeg følger tråden her inne nå hvor det virker som det er ganske mange som linker så fort de finner, men hvordan kan man best sikre seg en ps5? fb-sider, nyhetsbrev etc.?

Takk for svar på forhånd!

Lenke til kommentar
D02 skrev (16 minutter siden):

Hei, sikkert svart på 100 ganger før her inne, men jeg er på leting etter en ps5 fra en butikk som selger til normal pris, ikke fra folk jeg har lite til overs for. 

Jeg følger tråden her inne nå hvor det virker som det er ganske mange som linker så fort de finner, men hvordan kan man best sikre seg en ps5? fb-sider, nyhetsbrev etc.?

Takk for svar på forhånd!

Har hjulpet flere venner og kjente (og ukjente) kun ved å følge tilgjengelighet tråden her inne. Kun manuelt arbeid. Det har ikke vært noe problem å få tak i PS5 i løpet av 2021 for min del :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (Akkurat nå):

Har hjulpet flere venner og kjente (og ukjente) kun ved å følge tilgjengelighet tråden her inne. Kun manuelt arbeid. Det har ikke vært noe problem å få tak i PS5 i løpet av 2021 for min del :) 

Takk, da får jeg bare gjøre det :) 👍

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å skaffe meg en hdmi 2.1 (4k 120hz) monitor for ps5 min. Føler ikke jeg får alt ut av min ps5 eller at jeg nesten bare kunne fortsatt på ps4 med min 1080p 75hz skjerm, joda du får jo med ray tracing raskere speeds ect ect. Men føler at jeg ikke får alt ut av konsollen. Hørt mye bra om Samsung odessy G7, eneste problemet er at monitorene med hdmi 2.1 ligger på 8000kr. Hva syntes dere? Er det verdt det med 4K, eller merker man ikke stor forskjell på en så liten skjerm når man sitter så nær? Hvis dere har en 4k skjerm eller tv, merker dere stor forskjell? Er det verdt 8000kr?

Endret av Smurf1p
Lenke til kommentar
Smurf1p skrev (18 minutter siden):

Vurderer sterkt å skaffe meg en hdmi 2.1 (4k 120hz) monitor for ps5 min. Føler ikke jeg får alt ut av min ps5 eller at jeg nesten bare kunne fortsatt på ps4 med min 1080p 75hz skjerm, joda du får jo med ray tracing raskere speeds ect ect. Men føler at jeg ikke får alt ut av konsollen. Hørt mye bra om Samsung odessy G7, eneste problemet er at monitorene med hdmi 2.1 ligger på 8000kr. Hva syntes dere? Er det verdt det med 4K, eller merker man ikke stor forskjell på en så liten skjerm når man sitter så nær? Hvis dere har en 4k skjerm eller tv, merker dere stor forskjell? Er det verdt 8000kr?

Skal du bruke den kun til PS5, eller er det en skjerm til PC og PS5 bruk?

Dersom det primært er for PS5 ville jeg ikke gått for noe annet enn en 4K monitor med HDMI 2.1. Da har du en skjerm som vil fungere utmerket også lenger frem i tid.

Alternativet er selvfølgelig å avvente til det blir flere slike skjermer på markedet som kan konkurrere på pris, men det er nok en liten stund til du får 4K HDMI 2.1 monitor av litt kvalitet til under den prisen du oppgir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man skal være rimelig svett i trusa for å merke forskjell. Husk at man sitter tross alt med en gamepad og spiller. Jeg bruker C1 som PC-monitor og det funker meget bra :) Nå spiller jeg ikke CS heller da. 

 

1080p @ 60Hz 
 
 10.1 ms
1080p @ 60Hz Outside Game Mode 
 
 88.9 ms
1440p @ 60Hz 
 
 10.2 ms
4k @ 60Hz 
 
 10.0 ms
4k @ 60Hz + 10-Bit HDR 
 
 10.2 ms
4k @ 60Hz @ 4:4:4 
 
 10.3 ms
4k @ 60Hz Outside Game Mode 
 
 88.8 ms
4k @ 60Hz With Interpolation 
 
 84.4 ms
8k @ 60Hz 
 
 N/A
1080p @ 120Hz 
 
 5.2 ms
1440p @ 120Hz 
 
 5.3 ms
4k @ 120Hz 
 
 5.3 ms
1080p with Variable Refresh Rate 
 
 5.3 ms
1440p with VRR 
 
 5.6 ms
4k with VRR 
 
 5.8 ms
8k with VRR 
 
 N/A
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...