Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

vidor skrev (7 minutter siden):

Det som er med konsoll er at ting blir superoptimalisert for den. Det er nøyaktig samme hardware i alle konsollene som gjør det forutsigbart. På PC kan brukerene ha alt mulig rart av konfigurasjoner det må tas hensyn til. Derfor kan en få eksklusiver som stengt tatt er bedre enn de burde være målt opp med hva en får til på PC.

CPU på konsoller er nok det svakeste punktet, men dyktige utviklere klarer å skvise ut kvalitet åkke som.

En kan teknisk sett konvertere spillene til å funke på PC også, men spillene er bygget på Orbis som er BSD-basert (Spill-optimalisert) og krever nok en god del tuningsarbeid for ulike oppsett.

Et godt eksempel på et spill som var Sony eksklusiv et år før det kom til PC er jo Horizon, og det var vel noe av det mest imponerende på PS4 Pro. På PC ser det selvfølgelig bedre ut, med litt flere detaljer og effekter.

CPU på konsollene har blitt mye bedre balansert denne generasjonen enn tidligere Jaguar søppelet de hadde. Utdatert maskinvare fra første lansering. 
 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Randeboy said:

CPU på konsollene har blitt mye bedre balansert denne generasjonen enn tidligere Jaguar søppelet de hadde. Utdatert maskinvare fra første lansering. 

Søppel er vel å strekke strikken litt langt. Kostnadsoptimalisert for konsoll er vel kanskje mer riktig å si. Hadde det vært direkte dårlig hadde de slitt med å selge konsoller.

Lenke til kommentar
vidor skrev (10 minutter siden):

Søppel er vel å strekke strikken litt langt. Kostnadsoptimalisert for konsoll er vel kanskje mer riktig å si. Hadde det vært direkte dårlig hadde de slitt med å selge konsoller.

Ja, søppel er overdrivelse, men forrige generasjon var ganske lavt specca sammenlignet med tidligere generasjoner rundt launch. 

Lenke til kommentar
anjaek skrev (På 6.8.2021 den 13.04):

Har den via en satelitt eller en forsterker. Det begynte å skje etter jeg endret fra ruteren til satelitten/forsterkeren, tror du det er det som er grunnen? det er isåfall veldig kjipt, er stress å ha en nettverkskabel gående igjennom hele huset. Prøvde å bytte til wi-fi, men selv da så fikk jeg opp varslet om LAN-kabelen, samt internettet disconnecta. 

Det høres ut som om det er forsterkeren som er problemet her ja, dessverre. 

WiFi er også noe ustabilt og egentlig bare en nødløsning, så kablet er absolutt best. Men hvis du vil bruke WiFi så koble ut LAN kabelen fysisk. Jeg tror konsollen vil prøve å bruke LAN kabel over WiFi hvis den merker at den er koblet i. 

Lenke til kommentar
MacBain skrev (9 minutter siden):

Da var 500GB WD Black SN850 med en EK heatsink bestilt til 1143,-. Får nøye meg med det i første omgang 🙂.
Regner med at denne passer https://www.proshop.no/Lagrings-tilbehoer/EK-Water-Blocks-EK-M2-NVMe-Heatsink-Black/2682176

Er samme som jeg har montert på min 1TB SN850. Ser ikke hvorfor den ikke skal passe da den bygger svært lite rundt selve disken. Bygger ikke ut til sidene og kun noen få mm over. Se bilde over av den ferdigmontert. 

Lenke til kommentar

Jeg spiller Fortnite på PS5 og bruker hodetelefoner for å bedre kunne høre tassende skritt rundt meg. Dessverre har ikke hodetelefonene mic, så når jeg spiller i Duo-modus må jeg bruke kontrolleren til det. Problemet er at stemmen til den jeg spiller med også kommer via kontrolleren, av en eller annen grunn. Er det en måte å fikse dette på? 

Lenke til kommentar
On 8/13/2021 at 9:27 AM, GnilreG said:

Positivt oversaket over Cyberpunk 2077 så langt. Har hatt 5-6 frezzes der eg må starte spillet på nytt. Irriterende men tar ikke så lang tid. Ellers noen småbugs. Men absolutt et veldig bra spill.

Skal nok vurdere om jeg spiller det når next-gen patchen slippes. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...