Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Mange bra spill der ja, men jeg har de fleste jeg har interesse av fra før. 

Er hypp på Miles Morales, men 649 for et 9-10 måneder gammelt spill som vel bygger 90% på ps4 spiderman er jo galskap :p 449,- på Netonnet heldigvis ikke så alt for gæli. 

Kunne også tenke meg å prøve Rift Apart, har spilt et par R&C spill og det er jo helt kurant underholdning, men 850kr for 13-16 timer moro og neppe røre det igjen er på grensa. Det finnes og fysisk til 649,- som ikke er like krise, men det er jo helt på hue at digital skal være dyrere. 

Det er litt snodig egentlig, har egentlig aldri brydd meg om pris tidligere. 499-599,- For nye spill har vært kjøp uten å blunke. Kunne fint leve med 699.- også. Selv om det ga litt bismak. Når det begynner koste opp mot tusen kroner for spill så burde det absolutt være noe demo, trial eller refund muligheter tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, barezell said:

Mange bra spill der ja, men jeg har de fleste jeg har interesse av fra før. 

Er hypp på Miles Morales, men 649 for et 9-10 måneder gammelt spill som vel bygger 90% på ps4 spiderman er jo galskap :p 449,- på Netonnet heldigvis ikke så alt for gæli. 

Kunne også tenke meg å prøve Rift Apart, har spilt et par R&C spill og det er jo helt kurant underholdning, men 850kr for 13-16 timer moro og neppe røre det igjen er på grensa. Det finnes og fysisk til 649,- som ikke er like krise, men det er jo helt på hue at digital skal være dyrere. 

Det er litt snodig egentlig, har egentlig aldri brydd meg om pris tidligere. 499-599,- For nye spill har vært kjøp uten å blunke. Kunne fint leve med 699.- også. Selv om det ga litt bismak. Når det begynner koste opp mot tusen kroner for spill så burde det absolutt være noe demo, trial eller refund muligheter tilgjengelig.

Samme her, var en prisgrense som ble krysset og som du sier når det gjelder spill man kun spiller igjennom en gang så blir det for dyrt.
Er bar å kjøpe på finn, får f.eks Miles Morales til 300,-, og Ratchet & Clank til 450,-  så er det bare å selge når du er ferdig med det. Sikkert kun ett gnient mindretall av oss PS5 brukere som gidder å gjøre dette, men er greit å ha muligheten.

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
4 hours ago, barezell said:

Er det no downside med fysiske sånn bortsett fra inn og ut med disk? i forhold til laste tider etc? eller installerer man egentlig hele spillet nå? 

Merker det begynner bli en del år siden jeg kjøpte et spill på disk sist? :p 

Kun noe mer lyd av og til, men synes den er stille nok selv med disk i dog jeg foretrekker uten. Går vel fortere å laste ned spill for de fleste enn å installere fra disk, men ser ikke noe viktig med det. Fordel med disk er å spare penger på release av spill, venter man en måneds tid så er det som oftest mer gunstig å kjøpe digital. 
Spillene har samme lastetid, er kun noe mer lyd, men ikke noe du legger merke til med lyd på tv.

Lenke til kommentar
4 minutes ago, vampyrica said:

Kun noe mer lyd av og til, men synes den er stille nok selv med disk i dog jeg foretrekker uten. Går vel fortere å laste ned spill for de fleste enn å installere fra disk, men ser ikke noe viktig med det. Fordel med disk er å spare penger på release av spill, venter man en måneds tid så er det som oftest mer gunstig å kjøpe digital. 
Spillene har samme lastetid, er kun noe mer lyd, men ikke noe du legger merke til med lyd på tv.

Syntes Digital prisene viker uendret, f.eks Demon's Souls koster fortsatt 859,-. Hvordan får du de digitale til så lave priser?

Lenke til kommentar
18 minutes ago, MacBain said:

Syntes Digital prisene viker uendret, f.eks Demon's Souls koster fortsatt 859,-. Hvordan får du de digitale til så lave priser?

Demon souls kostet for en uke siden rundt 600 eller noe. Psn store har alltid tilbud og det rulleres på priser på forskjellige spill fra uke til uke, noen blir lagt til, ellers kommer det bare et nytt navn på salgsuke. 
Men en forskjell er det, man kan fint få spill til halv pris eller lavere men ps5 ekslusive ser ut som opereres med rundt 25% avslag. 
 

Jeg kjøper alt til full pris som oftest så jeg ender på den dyre siden men min bror som et eksempel er flinkere å vente en måned på ting, men han er også mer i pc verdenen. Ubisoft har jeg lært en lekse, vent et par uker så er det på salg, AC valhalla er vel eneste unntak uten at det går raskt ned i pris.

Lenke til kommentar

Ja 

5 minutes ago, MacBain said:

Kjøpte dette brukt til 300,-, men takker for tipset, skal gjøre dette for framtidige spill, er ikke alt jeg vil selge videre 🙂.

ja den prisen kommer ikke Sony ekslusive å komme ned på så det er et godt kjøp, samme pris jeg solgte min demon souls for også når jeg var ferdig. ☺️ Kjøpte kun på disk på release som var AC valhalla, Spiderman, Godfall (ja der er et spill som av og til er halv pris men helt ærlig en grunn for det), Cyberpunk og Demon Souls. 
 

Foretrekker digitalt, bare mer lettvint og et par hundrelapper mer for å ha det i skyen klarer jeg å betale selv om jeg skulle ønske prisene var annerledes men jeg vokste opp å betale mer for enkelte spill som barn så jeg har nok et annet perspektiv, men til de prisene forventer jeg kvalitetsspill. Eneste kjipe med den prisen var vel Godfall, ellers bra kvalitet som jeg ikke har problemer med generelt.

Men jeg hater når de kommer med litt «uferdige» produkter som de skal ta seg 1100-1200,- der har jeg nok en sperre og tenker jeg kan kjøpe vanlig edition og heller et godt spill på salg. Der er det mye sleiphet for det er som regel sesjon pass og noen kosmetiske ting og season pass er det tilbud på hele tiden og ganske raskt og det er ikke sikkert spillet når forventningene til at jeg engang benytter meg av det. ☺️
 

Men ja, legg til i ønskelista så er det enklere å følge med, har de fleste spill men hender det er noe jeg ikke synes er verdt full pris og venter, kjøpte desperados 3 med alle dlc nå, var et godt kjøp, glad jeg ikke kjøpte på ps4 for 30fps er drepen. Men et spill jeg syntes var bedre enn forventet så langt. 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, vampyrica said:

Ja 

ja den prisen kommer ikke Sony ekslusive å komme ned på så det er et godt kjøp, samme pris jeg solgte min demon souls for også når jeg var ferdig. ☺️ Kjøpte kun på disk på release som var AC valhalla, Spiderman, Godfall (ja der er et spill som av og til er halv pris men helt ærlig en grunn for det), Cyberpunk og Demon Souls. 
 

Foretrekker digitalt, bare mer lettvint og et par hundrelapper mer for å ha det i skyen klarer jeg å betale selv om jeg skulle ønske prisene var annerledes men jeg vokste opp å betale mer for enkelte spill som barn så jeg har nok et annet perspektiv, men til de prisene forventer jeg kvalitetsspill. Eneste kjipe med den prisen var vel Godfall, ellers bra kvalitet som jeg ikke har problemer med generelt.

Men jeg hater når de kommer med litt «uferdige» produkter som de skal ta seg 1100-1200,- der har jeg nok en sperre og tenker jeg kan kjøpe vanlig edition og heller et godt spill på salg. Der er det mye sleiphet for det er som regel sesjon pass og noen kosmetiske ting og season pass er det tilbud på hele tiden og ganske raskt og det er ikke sikkert spillet når forventningene til at jeg engang benytter meg av det. ☺️
 

Men ja, legg til i ønskelista så er det enklere å følge med, har de fleste spill men hender det er noe jeg ikke synes er verdt full pris og venter, kjøpte desperados 3 med alle dlc nå, var et godt kjøp, glad jeg ikke kjøpte på ps4 for 30fps er drepen. Men et spill jeg syntes var bedre enn forventet så langt. 

Er litt komisk at jeg er i en flytteprosess og har pakket ned rundt 600 dvd'er, blu-ray filmer samt 100 Xbox og Playstation spill.
Kommer bare til å lagre de på hytta da de tar opp for mye plass. Så åpner opp for ett par PS5 disker 😄.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det som er ulempen når fysisk media tårner seg opp. Det er jo cover som tar opp majoriteten av plassen så en del tar bare vare på sleve/disk/manualer etterhvert, så blir det litt mer lagringsvennlig, men man sliter litt om man vil selge da.

 

Endret av vidor
Lenke til kommentar
12 minutes ago, MacBain said:

Er litt komisk at jeg er i en flytteprosess og har pakket ned rundt 600 dvd'er, blu-ray filmer samt 100 Xbox og Playstation spill.
Kommer bare til å lagre de på hytta da de tar opp for mye plass. Så åpner opp for ett par PS5 disker 😄.

Haha ja godt å ha ei hytte for lagring av spill og film 😂 Det tar plass i lengden ja, har over 600 ps4 og ps5 spill og kan ikke tenke hvordan det hadde sett ut. 😊

Hadde jeg hatt en hytte å lagre i så kanskje det hadde vært greit. ☺️

Lenke til kommentar

 

8 minutes ago, vidor said:

Det er det som er ulempen når fysisk media tårner seg opp. Det er jo cover som tar opp majoriteten av plassen så en del tar bare vare på sleve/disk/manualer ettervert, så blir det litt mer lagringsvennlig, men man sliter litt om man vil selge da.

 

Jepp. Hadde LaserDisc før jeg var en av de som tidlig gikk over til dvd i 1998 så tok litt mindre plass. Disse gamle utgivelsene har kun nostalgisk verdi, så vil aldri kvitte meg med dem. Samme med spillsamlingen av PS1,2,3 samt Xbox og 360. Gode tider når man hadde Japansk Stefan Hilt importert PS2 med Gran Turismo 3 med kun Japanske menyer 😄. Gøy å ta vare på.

Lenke til kommentar

Hei. Har de siste dagene begynt å få opp "lan-kabel frakoblet" midt under spillinga. Blir kasta ut av online gamesan jeg spiller og får opp nettverksfeil. Dette til tross for at LAN-kabelen står godt og trygt i ps5'en. Har lest litt om dette på reddit, men ville høre om noen av dere har opplevd det samme og om dere vet en løsning på problemet? Har veldig godt nett med høy hastighet og minimalt med ping og LAN-kabelen er helt ny, kan ikke helt se at det skal være set upen som er problemet. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, anjaek said:

Hei. Har de siste dagene begynt å få opp "lan-kabel frakoblet" midt under spillinga. Blir kasta ut av online gamesan jeg spiller og får opp nettverksfeil. Dette til tross for at LAN-kabelen står godt og trygt i ps5'en. Har lest litt om dette på reddit, men ville høre om noen av dere har opplevd det samme og om dere vet en løsning på problemet? Har veldig godt nett med høy hastighet og minimalt med ping og LAN-kabelen er helt ny, kan ikke helt se at det skal være set upen som er problemet. 

Har du koblet LAN kablet via en switch eller dirkete i ruteren?
Vet at visse switcher kan tulle med pakkestørrelser etc. opplever det samme på min tv selv om nettet er tilstede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...