Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

2 hours ago, Retroman said:

Unnskylder dem ikke med annet enn min lavmælte forståelse for at det er utgiver av spill og ikke produsent av konsoll som setter prisene. Å klage på Sony for prisene på spill blir som fly på dama i kassa fordi en sixpack med øl koster 240,-

Vel nå snakker vi jo forsåvidt om Sony sin online spillbutikk. Det er nok naivt å tro at de ikke har en finger med i spillet om hva prisene på butikken deres er i praksis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 hours ago, Jext said:

Vel nå snakker vi jo forsåvidt om Sony sin online spillbutikk. Det er nok naivt å tro at de ikke har en finger med i spillet om hva prisene på butikken deres er i praksis.

La nå folk tro at Sony sitter der på sin hvite hest mens spill utviklerne er de som velger at Sony skal ha høyest spill priser :p

Endret av Raul07
Lenke til kommentar
Jext skrev (10 timer siden):

Vel nå snakker vi jo forsåvidt om Sony sin online spillbutikk. Det er nok naivt å tro at de ikke har en finger med i spillet om hva prisene på butikken deres er i praksis.

Jeg viste til at Sony selv uttalte dette som en del av sin strategi for flere år siden. Velger å tro på den fremfor deg og andre udokumenterte påstander.

https://www.eurogamer.net/articles/2013-11-28-sony-explains-ps4-digital-game-pricing

Om det er ok eller ikke at det er store prisforskjeller er noe helt annet, men bransjen er sånn. Deal with it.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (21 minutter siden):

Prisene er ikke så gærne online kontra butikk. Det er masse veldig gode tilbud på PS Store. De fleste spillene faller også ganske så raskt i pris.

Ja, det er gode tilbud i ny og ne, og priser faller også etterhvert, men ofte ligger eldre spill der til blodpris. Det er der hovedproblemet for min del dukker opp. Jeg fikk det f.eks. for meg at jeg skulle prøve noen eldre COD-spill for noen måneder siden. Husker ikke hvilket det var, men da lå det altså til 149 på obs, og 649,- på PS Store.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Nimrad said:

Ja, det er gode tilbud i ny og ne, og priser faller også etterhvert, men ofte ligger eldre spill der til blodpris. Det er der hovedproblemet for min del dukker opp. Jeg fikk det f.eks. for meg at jeg skulle prøve noen eldre COD-spill for noen måneder siden. Husker ikke hvilket det var, men da lå det altså til 149 på obs, og 649,- på PS Store.

Hvis jeg ikke vil betale prisen for spillet så unngår jeg bare å kjøpe det. Jeg må ikke på død og liv ha alle spill.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Margretehelén said:

Hei, er det noen som vet om man kan ha to Ps5 i hus med samme konto/spill? Sånn at man slipper å kjøpe et spill to ganger ?

Det er ikke mulig med spill på plate, siden konsollen sjekker at plate er i spilleren ved oppstart. Går kanskje an på digitalspill, men kan sikkert bli noe krøll om begge konsollene spiller online samtidig? Antar jeg. Men veit ikke

Lenke til kommentar
Undified skrev (2 minutter siden):

Er man rik og/eller lat, kjøper man digital. Er man fattig og/eller gjerrig, kjøper man disk. Det er bare greit at Sony lar deg velge.

Kanskje man bare liker å ha fysiske spill i samlingen også :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar
9 minutes ago, Undified said:

Er man rik og/eller lat, kjøper man digital. Er man fattig og/eller gjerrig, kjøper man disk. Det er bare greit at Sony lar deg velge.

/S

hverken rik eller lat :) Man har tatt et valg for mange år siden ift. hva jeg ønsker skal ta plass i hjemmet mitt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Rent estetisk er det jo kun ett valg som gjelder: digital edition. Den med diskdrive må jeg si er det styggeste som har kommet fra Sony på lang tid. Nesten så jeg skammer meg litt ved å ha den fremme..

Dessverre måtte vi ha diskdrive fordi kona og ungene har en haug DVD-er (pluss min Tour of Duty med org musikk) og jeg ville ikke ha flere maskiner enn nødvendig. Angrer litt nå.
Men jeg kjøper også bare et par tre spill i året, så jeg er nok ikke så sensitiv ift prisdifferansen heller..

Lenke til kommentar
4 hours ago, Undified said:

Er man rik og/eller lat, kjøper man digital. Er man fattig og/eller gjerrig, kjøper man disk. Det er bare greit at Sony lar deg velge.

/S

Jeg ser S'en din der, men tror mange ser på det på denne måten. Det er litt synd at det er slik at man blir sett på som fattig eller en gjerrigknark hvis man er prisbevist.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 5/2/2021 at 5:17 PM, Jext said:

Det er en veldig interessant diskusjon ja, og jeg er både enig og uenig med deg. Spillutviklingen går litt i rykk og napp, et spill som Returnal som er et av de første på PS5 og bruker mye ny teknologi er nok en kostbar affære. På generelt basis er det mye enklere å lage et pent spill i dag enn for 10 år siden, det er utrolig mye hjelpemidler man får av alle verktøyene man har i dag. Jeg mener derfor at det ofte totalt sett kreves mindre totale arbeidstimer for å lage spillene for erfarne spillutviklere.

I tillegg til dette har det jo skjedd store ting på f.eks PC der det er mange spill som er ekstremt gode og billige og har tatt lang tid å lage for et mye mindre team. Det er jo da en mindre total investering som reflekteres i prisen, men kvaliteten kan allikevel være skyhøy og konkurrere skarpt med triple A titlene.

Jeg tror problemet er at de store gigantene selv sliter litt med å definere hva som er triple A spill og ikke, det er utrolig mye rask som blir gitt ut med høy pris og lite finpuss. Da blir det mye gambling som forbruker, siden kvalitet og pris ofte ikke henger sammen.

Jeg setter pris på innspillet ditt. 

Jeg tror nok jeg har blandet sammen forskjellene mellom fysiske førstepart spill som koster 850 og den generelle forskjellen mellom prisen på PSN og fysiskt utsalg, men ser at det nødvendigvis ikke gjør så stor forskjell. :)  Ble faktisk overrasket over at elkjøp solgte Returnal til 599. 

Lenke til kommentar

Tenker er skriveleif fra din side, for kostet faktisk 549,- før rabatt. Nå er den priset opp med 200 kr. Og nå til fredag blir REV også lansert på Elkjøp til 599,- før rabatt. Tenker jeg legger det også i samlingen først som sist. Etter helga går det nok opp til 7-899 kr. Skal følge bedre med denne gangen for å sikre Klikk&hent lokalt. 😛

Lenke til kommentar
30 minutes ago, Myst said:

Tenker er skriveleif fra din side, for kostet faktisk 549,- før rabatt. Nå er den priset opp med 200 kr. Og nå til fredag blir REV også lansert på Elkjøp til 599,- før rabatt. Tenker jeg legger det også i samlingen først som sist. Etter helga går det nok opp til 7-899 kr. Skal følge bedre med denne gangen for å sikre Klikk&hent lokalt. 😛

Det har du helt rett i. :)

Man kan si mye om Elkjøp, men de skal ha for at de ofte har gode tilbud på nye/ikke utgitte spill. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...