Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
4 hours ago, Nimrad said:

Det kan du med vanlig ps5 også om man synes det er verdt noen hundrelapper ekstra.

Har ikke behov for drevet så hvorfor ha en større boks med potensielt mer støy. Jeg brukte aldri drevet i hverken PS4 eller PS4 Pro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Har ikke behov for drevet så hvorfor ha en større boks med potensielt mer støy. Jeg brukte aldri drevet i hverken PS4 eller PS4 Pro.

Hvorfor i all verden vil du binde deg til ps store? Er jo helt galskap priser, 850kr for eksklusive spill er jo rent ran. Betaler aldri den slags summer for noen spill. Og hvis man nok kjøper spill til se prisene vil vi nok se pris til over tusen lappen hos Sony. Det har jo en klar taktikk her.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Raul07 said:

Hvorfor i all verden vil du binde deg til ps store? Er jo helt galskap priser, 850kr for eksklusive spill er jo rent ran. Betaler aldri den slags summer for noen spill. Og hvis man nok kjøper spill til se prisene vil vi nok se pris til over tusen lappen hos Sony. Det har jo en klar taktikk her.

Jeg har ikke bundet meg til PS Store. Jeg har Steam, Origin, Epic og annet på PC. Ikke en eneste disc her i huset med unntak av film.

Lenke til kommentar

Heller ikke sett en spill disk på 5-6 år. er mest bare tull at ting er så dyrt på psstore, det er ikke psstore mot resten av butikkene. det er en butikk av mange,  kjøpt masse spill der på 70%. samt at jeg har kost meg masse med spill man får i ps+ som jeg aldri har kommet til å kjøpt uasett.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
15 hours ago, Nimrad said:

Ganske overrasket over hvor bra kritikk Returnal får rundt forbi. Ikke helt min type sjanger, men mulig jeg må prøve det uansett, men jeg hadde uansett ikke forventet dette fra Housemarque. Terningkast 6 på NRK: https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-_returnal_-pa-playstation-5-1.15473865

Virker veldig bra, men gleder meg til å se % på hvor mange som faktisk fullfører spillet 😂

Kost meg 4 timers tid med det og må si meg imponert over Sony som støtter et hardcore spill, godt å se de går nye veier som lover godt for fremtiden. Blir nok et av mine favoritter i år tror jeg og en opptatt uke frem til Resident evil og Hood outlaws. ☺️

Lenke til kommentar
10 hours ago, Raul07 said:

Hvorfor i all verden vil du binde deg til ps store? Er jo helt galskap priser, 850kr for eksklusive spill er jo rent ran. Betaler aldri den slags summer for noen spill. Og hvis man nok kjøper spill til se prisene vil vi nok se pris til over tusen lappen hos Sony. Det har jo en klar taktikk her.

Kjøper aldri spill på disc selv. Kjøpt 1 spill på disc, de siste 10 årene og det var FF7 Remake, ettersom man kunne få tak i det 1 uke før release hos Elkjøp i fjor. Og det var eneste grunnen, for jeg hadde allerede forhåndsbestilt den dyreste versjonen på PS Store så fort det var mulig. 

Spillprisene har vært de samme i gud vet hvor mange år, så jeg synes det er helt OK at det har blitt dyrere priser, for det koster jo mye mer å utvikle spill også. Bryter man ned spillene på ant. timer man bruker kontra pris, så er det ikke så galt mtp. alt annet man betaler for her i verden. 

Man slipper også å fylle opp hyller/skuffer etc. med cover, man kan slette & laste ned spill når man vil og du har spillet klart for å spille det sekundet release er, slik at man kan spille det så snart det kommer. 

Man sparer kanskje noen skarve hundrelapper per spill ved å kjøpe på disk, men personlig så er ikke det noe problem og fysisk media er ikke noe jeg savner heller.

Sikkert flere som meg som kjøper kun digitalt og vil fortsette med det, selv om jeg har 2x PS5 med disk-drev (Klarte ikke å få tak i digital edition når den har vært til salgs)  

Lenke til kommentar
13 hours ago, Mala said:

Du tenker å skippe samtlige Sony exclusiver på PS5, med mindre det er salg da 😛

EDIT: Man går vel aldri tom for spill å spille, så å vente på salg burde egentlig aldri være ett problem det heller. 

Når man automatisk bare godtar disse prisene fra Sony, hva vilt neste pris hopp hos dem være? Synes personlig 850 kr per spill er for mye. Det er jeg nok ikke alene om heller. Kanskje ikke her på forumet, men det er nå heller ikke overraskende :p

Endret av Raul07
Lenke til kommentar

Ifølge statistikk fra Sony har andelen spill kjøpt via PSN økt med noen prosent. Er nok noen gjerrigknarker som sutrer over høye priser, men jeg personlig er glad for at prisene ikke er langt høyere enn de faktisk er. Jeg venter alltid på review før jeg kjøper. Preorder så å si aldri. Og passerer spillet 700,- tenker jeg meg om en gang eller to før jeg kjøper. Digg med fysisk kopi på Elkjøp til knappe 500,- der PSN-utgave ligger til 799,- Kjekt med alternativer.

Og så erindrer jeg da jeg var rundt 15 og kjøpte Snes-spill til 900-1000,- og tenker at det kunne tross alt vært verre..

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...