Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Jeg tenker at med rundt en måneds ledetid fra gold til release vil man ha mer enn nok tid til å sende dette med båt. Prøvde å finne mer info om det på nettet, men det var ikke enkelt.

Men si at Sony presser 1,5 million skiver i i døgnet på tre av sentrene sine i Asia, Europa og USA, logistikken fra Sony Disc til retail er to uker via båt og lastebil, så er det ikke utenkelig at båt brukes fremfor fly.

Har jobbet en del med logistikk, men er ikke noen ekspert på SCM heller. Vet at flyfrakt fort er ti ganger dyrere, dog..

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
15 hours ago, Retroman said:

Men si at Sony presser 1,5 million skiver i i døgnet på tre av sentrene sine i Asia, Europa og USA, logistikken fra Sony Disc til retail er to uker via båt og lastebil, så er det ikke utenkelig at båt brukes fremfor fly.

Hadde flytransport vært eneste alternativ tror jeg nesten de hadde plassert platefabrikken i et lavkostland i EU. Mange land med lave lønnskostnader her på kontinentet også

Lenke til kommentar
newman221 skrev (47 minutter siden):

Hadde flytransport vært eneste alternativ tror jeg nesten de hadde plassert platefabrikken i et lavkostland i EU. Mange land med lave lønnskostnader her på kontinentet også

Et raskt søk gir meg 2 siter sentralt i USA, 8 i Europa (bl.a. UK, SE og ES), 1 i CH og 1 i AUS. Med min relativt begrensede logistikk-kompetanse ville ihvertfall jeg produsert lokalt og i mange tilfeller ville beste alternativ faktisk vært med bil eller tog.

Endret av Retroman
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (56 minutter siden):

Må få starta på Control og Horizon Zero Dawn ass. Vurderte å kjøpe RE Village også, men etter å ha sett gameplayvideoer virker det for bra for meg (er ikke så glad i skummelt).

Har Platinum i både Control og HZD. Kongespill! Spiller faktisk RE Village for tiden og er heller ikke veldig fan av skrekk-sjangeren, men dette spillet går veldig greit. Det er ikke i nærheten av så skummelt som spill som Amnesia, SOMA etc. RE Village er mye mer action-orientert.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Retroman said:

Må få starta på Control og Horizon Zero Dawn ass. Vurderte å kjøpe RE Village også, men etter å ha sett gameplayvideoer virker det for bra for meg (er ikke så glad i skummelt).

RE er nok et spill du kanskje vil like da, synes selv det kun er «ok» men grunnet hva du ikke liker. For meg var 7 det beste i serien grunnet atmosfæren og sykt bra VR og skrekk elementer, her var det ikke et eneste skvett, et level var som å spille et av de siste call of duty spillene så er nok lagd mer mainstream nå.

 

https://www.google.no/amp/s/gamerant.com/resident-evil-village-re7-too-scary/amp/

Kunne likt det bedre hvis det var ny historie men nedtur med direkte fortsettelse fra 7 uten følelse av skrekk så det føltes litt feil.

Forstår jo at de ikke vil lage et niche spill, men skulle ønske de kunne lagd en fortsettelse i samme stil som 7 og fokusert på ny historie isteden. 
 

6/10 fra meg 

+grei action

+kule bosser og noen karakter

+ god lyd

- uinteressant historie, så er ikke så nøye om en har spilt forrige selv om det er oppfølger, en fordel selvfølgelig men sjela ligger ikke på dette punktet denne gang)

- null skrekk

- kort (men typisk RE lengde)

- blant de dårligste i serien med nummer 6. 

- + call of duty mission. Liker jo nye ting i spill så litt blandete følelser der. ☺️

Verdt å spille uansett hvis en liker serien ☺️

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg likte Village ihvertfall men likte ikke helt open world følelsen noe som gjør at jeg ikke liker 5 og 6.

Slottet var helt klart beste delen og den som minnet mest om klasisk resident evil, vann delen var den svakeste.

Syns det var nok skrekk, skvatt et par ganger da fiender plutselig dukker opp i mørket

Lenke til kommentar

Veldig fornøyd med Village så langt, er vel i sluttfasen nå. Spillet ser og høres utrolig bra ut, unntaket er vel litt vel mye fps dips med RT på når man kommer til vindmøllene og vannsekvensen. Enkelt dips her og der er langt mindre merkbart, bare dette området utmerket seg negativt. 
 

Når det er sagt så har jeg virkelig satt pris på lydbildet Capcom gir meg ved bruk av stereo hodetelefoner, alldeles nydelig!

Resident Evil utviklingen kan man si mye om, og diskusjonen raser enda. Selv har jeg ett klart skille mellom den gamle sorten RE 1-3 + Code Veronica og frem til Resident Evil 4, etter det gikk det stort sett rett i kjelleren. Mange mener vel at RE4 var starten på nedturen sånn sett. 
 

Jeg orket ikke å spille igjennom RE 5 og 6 inntil i fjor :p Måtte bare få det gjort hehe. Når set er sagt så mener jeg Leon biten i RE6  gav meg mer enn hele den dritten jeg mener RE5 er, hvor høydepunktet var rulleteksten og det faktum at man aldri skulle røre det igjen.  Grusomt spill.

RE6 ble sånt dett en opptur etter lidelsen som kom før, spilte  kapitlene i «rett» rekkefølge for variasjon og sammenheng plot-messig. Det funka bra, og jeg hadde det mer morro med RE5 vs 5. men det er klart, disse titlene markerer det absolutte bunn nivået og det var vel her jeg i grunn nærmest la serien død. 
 

Men oppturene kom jo heldigvis igjen de :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar
5 hours ago, Theo343 said:

@vampyrica
"- blant de dårligste i serien med nummer 6. "

Blant de dårligste på hvilke områder?

Historien som fortsetter fra 7 er ganske tam som jeg syntes selv var bra til Resident evil å være, en halvferdig ide om det skal være litt open world, for det er igrunn ikke så åpent. Null skrekk i mine øyne, skvatt ikke en eneste gang foruten en liten «åh, noen flere fiender på village of The damned» som kom overraskende. Spillet scorer et poeng ekstra på village of The damned, da en føler noe mer stress av og til. 
Som jeg husker så klarte jeg å skvette noe på de andre spillene, men atmosfæren er vel kanskje beste ordet å bruke ble ikke brukt til rette i mine øyne. 
Spillet er ikke dårlig, når jeg sier 6/10 så er ikke det ment som et dårlig spill, bare mer «ok». 

Kommer nok til å ta platinum imorgen så har nå fått brukt mine timer, men kan ikke si noe om multiplayer, skuffet så mye på forrige at jeg står over, har litt for mye å spille akkurat nå også så alt er fra singleplayer point of view. RT på ps5 er heller ikke på topp, men den biten får bli en annen sak for det kan fungere utrolig bra på pc som jeg ikke har spilt på. 
 

Atmosfæren er vel nøkkelordet, jeg synes de har lagd et litt kjedeligere spill og de selv valgte å høre på feedback at 7 var for skummelt og jeg hadde nok forhåpninger til samme stil som forrige med mer horror. 
 

Men selv med 6/10 så er det helt greit og jeg kjeder meg ikke, levde bare ikke opp til forventningene mine. Synes siste remakes var bedre enn dette. 
 

Håper uansett folk koser seg med spillet. ☺️
 

Lenke til kommentar
samye83 skrev (6 minutter siden):

Veldig usikker på om jeg heller bør kjøpe til pc. Jeg bomma ekstremt mye da jeg testet demoen på pc med ps5 kontroller. Jeg suger rett og slett med siktinga når jeg bruker kontroller. 


Veldig tilvenningssak da, men om du primært aldri har spilt fps på konsoll så er vel terskelen deretter :p

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...