Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Dere kan se bort fra all sutring fra meg om Horizon Zero Dawn. Det var mulig å installere, men det var merkelig presentert. Det ligger på en måte sjult sammen med Frozen Wilds. Så når man trykker "last ned" og fjerner Frozen Wilds kan man laste ned originalspillet. Ikke helt optimal presentasjon synes jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir interessant å se om Bethesda-eksklusiviteten gjør at flere kjøper Xbox. PS5 selger nesten dobbelt så mye.

Jeg personlig hadde gledet meg og tenkte å kjøpe Elder Scrolls, men jeg kjøper da ikke en hel konsoll bare for å spille ett enkelt spill?! Da venter jeg heller og ser om dette er en timed eksklusive og hvis ikke: kjipern for Bethesda. Spillet vil selge færre eksemplarer enn Skyrim. 

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
newman221 skrev (2 timer siden):

Dere kan se bort fra all sutring fra meg om Horizon Zero Dawn. Det var mulig å installere, men det var merkelig presentert. Det ligger på en måte sjult sammen med Frozen Wilds. Så når man trykker "last ned" og fjerner Frozen Wilds kan man laste ned originalspillet. Ikke helt optimal presentasjon synes jeg

så bra at det ordnet seg. enig med deg at ikke er helt optimalt.

Lenke til kommentar
afterall skrev (2 timer siden):

Finnes det salgstall noe sted så langt? 

Jeg bruker gamingsmart:
https://gamingsmart.com/playstation-5-vs-xbox-series-x/

De sammenfatter Vgchartz, Google trends og et par kilder til. Ifølge deres datafangst har PS5 65% global markedsandel der det mest interessante er at Microsoft såvidt har større andel i hjemmemarkedet USA. Jeg tror det skal mere til enn Gamepass og Elder Scrolls for å snu dette: MS kan egentlig prise seg lykkelig for at Sony sin gamepass-tjeneste er så ræva. Den dagen det IKKE er et faktum lurer jeg på hva som skjer i markedet..

Det er også interessant at Series X selger litt dårligere enn Xbox One i samme periode etter slipp, i et økende marked. Det er et dårlig tegn for MS.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Rikardv1 skrev (17 minutter siden):

Rart at Xbox selger så dårlig, bra maskin med mange spill og er helt lydløs.

Akkurat nå er det produksjonen som holder dem tilbake. Etterspørselen etter Series X er større enn det de klarer å produsere. Vi må nok vente til produksjonen tar seg opp før vi vet mer om hva slags salgstall den kommer til å legge seg på.

(Nå tror jeg ikke at Series X|S kommer til å selge mer enn PS5, bare så det er sagt.)

Lenke til kommentar
Quakecry skrev (6 minutter siden):

Fordi mange har PC og da er det ingen grunn til å eie xbox. 

Det er mange som ikke bruker PC som sin primære spillplattform. Bare se på alle som kjøper PS eller Xbox kun for å spille Fifa, AC eller COD. De kunne ikke brydd seg mindre om at spillene kan spilles andre steder. 

Dette har til og med Sony innsett nå som Sony-eide spill som Heavy Rain, Beyond, Journey, Death Stranding, Horizon og Days Gone har kommet eller kommer til PC. Med flere på vei, også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Mr. Pants skrev (2 timer siden):

Det er mange som ikke bruker PC som sin primære spillplattform. Bare se på alle som kjøper PS eller Xbox kun for å spille Fifa, AC eller COD. De kunne ikke brydd seg mindre om at spillene kan spilles andre steder. 

Dette har til og med Sony innsett nå som Sony-eide spill som Heavy Rain, Beyond, Journey, Death Stranding, Horizon og Days Gone har kommet eller kommer til PC. Med flere på vei, også.

Du undervurderer hvor mange som faktisk spiller på PC her i landet, og de som gjør det har ofte også en konsoll og da blir det selvfølgelig en fra Sony. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (6 minutter siden):

Du undervurderer hvor mange som faktisk spiller på PC her i landet, og de som gjør det har ofte også en konsoll og da blir det selvfølgelig en fra Sony. 

Nei, det gjør jeg ikke. Det var ingenting i mitt forrige innlegg som kunne minne om en slik påstand. Jeg vet godt at mange spiller på PC og foretrekker å spille der. Det betyr likevel ikke at det ikke er mange som foretrekker konsoll. Som for eksempel en PS4/PS5 som guttegjengen primært bruker til Fifa og lignende spill.

Det er nok heller folk i denne tråden som ikke forstår seg på alle grunnene til hvorfor folk spiller på konsoll.

Endret av Mr. Pants
  • Liker 1
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Randeboy said:

Du undervurderer hvor mange som faktisk spiller på PC her i landet, og de som gjør det har ofte også en konsoll og da blir det selvfølgelig en fra Sony. 

Tror du overvurderer det mikroskopiske markedet Norge er i verdenskala. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MrCradock skrev (37 minutter siden):

Vet det er flere her som har LG CX og PS5. Hvordan er den TVen i mørke scener? Virker som det er ett av TVens få svake punkt. Er det virkelig få detaljer i mørke scener eller er dette ikke noe særlig problem? Skal ha TVen i et rom hvor jeg har 100 % lyskontroll.

Det er helt perfekt. Ikke noe å tenke på. OLED er det absolutt beste å spille på. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
MrCradock skrev (1 time siden):

Vet det er flere her som har LG CX og PS5. Hvordan er den TVen i mørke scener? Virker som det er ett av TVens få svake punkt. Er det virkelig få detaljer i mørke scener eller er dette ikke noe særlig problem? Skal ha TVen i et rom hvor jeg har 100 % lyskontroll.

Har du misforstått noe i det du har lest kanskje? LG CX/OLED er helt overlegent alt annet i mørke scener. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...