Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har ps5, og en topp topp skjerm med 4k oppløsning og 144 hz. Har funnet ut i etterkant at den har to hdmi 2.0 innganger. Og at ps5 kabelen som følger med konsollen er en hdmi 2.1 kabel (?). Vil jeg bare få 60 hz da? Er jo helt bortkasta å ha en så bra skjerm når jeg da ska bruke hdmi 2.0 og ikke få maks ut av konsollen... Hvordan kan det ha seg at en gamingskjerm til 10k bare har hdmi 2.0? Er det fordi de tenker at folk bare blir å bruke pc og displayport? Har dere noen tanker/tips til meg? er ikke helt ekspert på alt dette ennå, men ville gjerne få mest mulig ut av konsollen, noe som også var grunnen til at jeg kjøpte en 4k gamingskjerm med 144hz..

Endret av anjaek
Lenke til kommentar
Mala skrev (11 minutter siden):

Hvikjen skjerm er dette? HDMI 2.0 støtter kun4K @ 60hz og  1080p @ 120hz forøvrig.

asus rog strix xg27uq 
Utifra det jeg har funnet ut så har den hdmi 2.0 innganger...

 

hmm, enn hvis jeg har en kabel som har hdmi (men mest sannsynlig 2.0) i den ene enden og displayport i den andre, vil jeg da kunne få 4k@120hz?

Endret av anjaek
Lenke til kommentar
anjaek skrev (3 timer siden):

asus rog strix xg27uq 
Utifra det jeg har funnet ut så har den hdmi 2.0 innganger...

 

hmm, enn hvis jeg har en kabel som har hdmi (men mest sannsynlig 2.0) i den ene enden og displayport i den andre, vil jeg da kunne få 4k@120hz?

Nei.

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (19 timer siden):

Hvis du spiller med inverted X og Y, kan du ikke da bare åpne opp kontrollen og snu stikka, eller tenker jeg feil da? Gitt at det er plass, selvfølgelig.

Ingen dum idé! Men trenger fremdeles at den er riktig vei for meny-valg etc. ellers hadde jeg vurdert det.

Blir ør i hodet av å lese meg opp på Cronus Zen og lignende, mye å sette seg inn i. Men fremdeles ikke funnet noe bedre alternativ.

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (21 timer siden):

Hvis du spiller med inverted X og Y, kan du ikke da bare åpne opp kontrollen og snu stikka, eller tenker jeg feil da? Gitt at det er plass, selvfølgelig.

 

Chalila skrev (2 timer siden):

Ingen dum idé! Men trenger fremdeles at den er riktig vei for meny-valg etc. ellers hadde jeg vurdert det.

Blir ør i hodet av å lese meg opp på Cronus Zen og lignende, mye å sette seg inn i. Men fremdeles ikke funnet noe bedre alternativ.

Dere vet at det ikke bare er å snu stikken eller?
Den må loddes av printbrettet, og du kan ikke dermed bare snu den, og loddeføttene passer garantert ikke hvis du snur den opp ned.

Hvis du snur tasten "A" på tastaturet ditt....tenker du da at pc-en skriver opp-ned bokstav på skjermen, 😅

Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (7 minutter siden):

 

Dere vet at det ikke bare er å snu stikken eller?
Den må loddes av printbrettet, og du kan ikke dermed bare snu den, og loddeføttene passer garantert ikke hvis du snur den opp ned.

Hvis du snur tasten "A" på tastaturet ditt....tenker du da at pc-en skriver opp-ned bokstav på skjermen, 😅

Nei, lurte på om det i det hele tatt var teknisk mulig men leste meg ikke opp på temaet da det ikke var aktuelt uansett. Satte likevel stor pris på at noen brydde seg nok til å svare og komme med forslag 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (1 time siden):

 

Dere vet at det ikke bare er å snu stikken eller?
Den må loddes av printbrettet, og du kan ikke dermed bare snu den, og loddeføttene passer garantert ikke hvis du snur den opp ned.

Hvis du snur tasten "A" på tastaturet ditt....tenker du da at pc-en skriver opp-ned bokstav på skjermen, 😅

Lurte bare på om det var mulig, takk for svar.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Tor Rasmussen said:

 

Dere vet at det ikke bare er å snu stikken eller?
Den må loddes av printbrettet, og du kan ikke dermed bare snu den, og loddeføttene passer garantert ikke hvis du snur den opp ned.

Hvis du snur tasten "A" på tastaturet ditt....tenker du da at pc-en skriver opp-ned bokstav på skjermen, 😅

Nei, men nå skrev jo jeg at det er gitt at det faktisk er plass. Det var mer ideen som jeg tenkte ville fungere.

Litt flåsete den siste setningen din. Analogien passer ikke

Endret av Sjalottløk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, leifeinar said:

Målte fra veggen og det drar 158w på peak i days gone. Blir arti å se når vi får noen tunge ps5 tittler.

Den skal vel kunne dra max 350w. XsX så jeg nevnt til max 315w.

PS5 trekker litt mer strøm siden den har mindre kjerner (CU) på høyere klokkefrekvens. Disse kan prioriteres mellom CPU og GPU alt etter hva som er mest fornuftig. XsX er mer låst og den kjører flere kjerner på lavere frekvens.

PS5 er mer dynamisk i stømforbruk designmessig for å gi mest mulig ytelse. Den vil nedregulere ytelsen hvis dette stømforbruket går for høyt.

Lenke til kommentar
snky2 skrev (3 timer siden):

Er denne lyden vanlig hos dere? Den varierer i styrke og tone basert på hvilket spill som kjører. F.eks. i Maiden-demoen varierer denne når man kikker seg rundt. Lyden høres godt fra sofaen og er et rimelig stort irritasjonsmoment.

Har det samme på min. Er vel den kjente coil whine du er offer for. Helt enig i at det er irriterende. Reklamerer den dagen det går an å plukke opp en ny i butikken. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, firberblad said:

Har det samme på min. Er vel den kjente coil whine du er offer for. Helt enig i at det er irriterende. Reklamerer den dagen det går an å plukke opp en ny i butikken. 

Hører mest det som virker som knatring i viften. Coil whine er normalt høyfrekvent konstant lyd som i alle fall jeg ikke hører i klippet. Coil whine kan også være på så høy frekvens at bare enkelte hører det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...