Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mala skrev (11 minutter siden):

Begynte på Days Gone på Pro, men datt av etter 4-5 timer som vanlig når man i grunn er lei open-world'ish spill 😛  

Jeg er kronisk lei open world må jeg innrømme. Hvertfall om det kommer litt rolespill-elementer inn. I tillegg er skrekk/zombier en sjanger jeg holder meg unna. Jeg elsker GTA, da, og jeg hadde jo et håp om at GTA 6 skulle være en slags launch-tittel nå denne generasjonen, men den gang ei. Det er nok mange år unna.

Lenke til kommentar
4 hours ago, Blazerfar said:

Det er en egen tråd om Ps5 vs Xbox her inne der temaet er diskutert ihjel allerede. 

Kort oppsummert: Ps5 er best. ;) 

Korreksjon: Xbox er best 😛(Skal holde det i den korrekte tråden, men kunne ikke dy meg denne gangen 🙂)

Er så mange individuelle faktorer som spiller inn så er ikke noe fasitsvar, men vis man pr. idag kun ser på byggekvalitet/stabilitet så er Xbox en solklar vinner. Konsollen er stille, ingen coil whine, vifter som støyer, eller hyppige krasjer. 
Tipper dog at Sony vil utbedre dette etter hvert, men rent hardwaremessig virker det som om Xbox har et mer solid og ferdig produkt en PS5, det at man enda ikke kan utvide lagringskapasiteten er jo litt flaut for Sony).

Regner med masse positive tilbakemeldinger 😄 

Endret av MacBain
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Nimrad said:

Du må veldig gjerne dy deg fremover. Tror vi er flere som er mett av vs-diskusjoner, så da kan man gjerne holde de unna her.

Litt slingringsmonn må det være rom for, denne tråden er tross alt den mest aktive, sett bort ifra bestillingstråden.
Lettere å få svar her :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøpte jo Spider-man til PS4 og som alle spill, så prøver jeg de noen timer, før jeg forsøker å gå tilbake til spillet jeg holdt på med, for å fullføre det.. Fast forward til 2021, for noen uker siden nå, og jeg fikk PS5. Spider-man var det spillet jeg nå ville spille, og kjøpte slik at jeg fikk Remaster-versjonen.. Må jammen si at dette spillet var helt herlig bra! Jeg hørte jo det var bra, og skjønte fort at det var bra, det lille jeg prøvde det på PS4. Men, dette var virkelig gjennomført.

Har så vidt begynt på DLC, og mangler noen crimes i main story, men fullførte i går main mission. Anbefales veldig fra meg! 😃 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Bone said:

Så vidt jeg skjønte, så må du kjøpe Mike Morales Ultimate Edition.. 

Det er nå litt dumt, men de pengene har jeg ikke angret på..

Skjønner. Miles morales er sikkert verdt pengene, men prisforskjellen til ultimate edition betyr jo at ps5 patchen til spider man (originale) koster 200 kroner, det føler jeg egentlig er litt i overkant. 

Lenke til kommentar
14 hours ago, Mala said:

Har man i dag en habil PC koblet opp mot TV er det få, eller ingen grunner til å velge Xbox denne generasjonen spør du meg.  

Enig i den. Synes det nesten er litt synd at jeg ikke har en god grunn til å kjøpe XSX. 

Sony har også begynt å utgi sine ekslusive spill på PC, dog en god stund etter, så man kan nesten si det samme om PS5 snart. 

Min teori er at dette er litt dumt i lengden, siden Sony vil ikke greie å konkurrere på PC alene. De trenger en egen platform. Og det har de, og de er størst på det. 

Jeg er ganske enig med hva Jon Cato fra LOLBua, SpillRevyen, m.fler. sier. Sony har blitt ganske arrogante. Jeg tror de ikke greier å holde på i lengden med sin oppskrift på AAA-spill. Open world single player med en god historie. Som det kommer fram i denne tråden, litt lengre opp, så er det flere som begynner å gå lei. 

Lenke til kommentar
Gitarkasse skrev (1 time siden):

Skjønner. Miles morales er sikkert verdt pengene, men prisforskjellen til ultimate edition betyr jo at ps5 patchen til spider man (originale) koster 200 kroner, det føler jeg egentlig er litt i overkant. 

Ser den. :) For meg var det absolutt verdt det, men ser at det ikke nødvendigvis gjelder alle. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
2 hours ago, Sjalottløk said:

Enig i den. Synes det nesten er litt synd at jeg ikke har en god grunn til å kjøpe XSX. 

Sony har også begynt å utgi sine ekslusive spill på PC, dog en god stund etter, så man kan nesten si det samme om PS5 snart. 

Min teori er at dette er litt dumt i lengden, siden Sony vil ikke greie å konkurrere på PC alene. De trenger en egen platform. Og det har de, og de er størst på det. 

Jeg er ganske enig med hva Jon Cato fra LOLBua, SpillRevyen, m.fler. sier. Sony har blitt ganske arrogante. Jeg tror de ikke greier å holde på i lengden med sin oppskrift på AAA-spill. Open world single player med en god historie. Som det kommer fram i denne tråden, litt lengre opp, så er det flere som begynner å gå lei. 

Spør du meg, så er det like lite naturlig å ha en PC i stua kobla til TV-en som det er å ha en Xbox koblet opp mot gaming monitoren, det er liksom et bruksområde som ikke gir mening eller passer inn noen plass..

En helt annen sak, hva er det Sony driver med hva angår priser på online-butikken sin, røyker de noe merkelig? Er det extortion av "digital only" konsoll-eierne de driver med, eller hva er greia? Jeg tenkte å kjøpe Dirt5 for å teste 120Hz bare for moro skyld, men det gidder jeg såklart ikke når det koster 700kr+ i PS store, og 400kr i butikken på disk. Burde ikke online kjøp vært billigere enn fysisk, tatt i betraktning alle ledd som er kutta ut..?

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...