Gå til innhold

KOMMENTAR: Call of Duty i identitetskrise


Anbefalte innlegg

Så ut av ting som er typisk Zelda har de blant annet: Historie og karakterer, grafikk(skin), atmosfære og en del gameplay. Hvis det ser ut som et Zelda-spill og føles som et Zelda-spill så er det vel kanskje et Zelda-spill? 

 

Foruten om RPG-elementene og våpen som degraderes så føles det i mine øyne veldig ut som et Zelda-spill som de klassiske til N64. 

 

 

 

Hvis botw er et typisk zelda spill i dine øyne så kan jeg ikke si annet enn at du ikke har spillt mange zelda spill.

Endret av Stormwolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digga Call of Duty Modern Warfare 1 og 2 i sin tid. Men så ble det slutt, med alt dette black ops og alt anna etter det. De prøvde jeg litt, men kutta de ut. Har derfor holdt meg til Battlefield serien, som jeg er veldig glad i.

 

Men jeg har nå brukt mange, mange timer i den nye betaen, med PS4 pro og Xbox One X. Utrolig gøy! Ble mer og mer fornøyd etter som timene gikk. Garantert kjøp fra min side! Fikk følelsen av at Call of Duty var tilbake! Cross play med alle plattformer er også veldig bra, da jeg nå i helgen fikk spilt med min Xbox sammen med kompis på PS4 uten problemer.

 

Ikke lest nøye gjennom hele artikkelen, men oppfatter det jeg har skumlest som negativt.. hvilket er... tja... Som sagt, kan ikke direkte kritisere artikkelen før jeg leser mer grundig. Men som gammal CoD Modern Warfare fan så er nye Modern Warfare så langt godt nytt! Gleder meg til fullversjonen.

Lenke til kommentar

Viktig å skille på identitetskriser og naturlig utvikling av spillserier gjennom mange år da

 

Hvis botw er et typisk zelda spill i dine øyne så kan jeg ikke si annet enn at du ikke har spillt mange zelda spill.

 

Jeg sa helt klart tidligere at jeg kun har spilt Ocarina of Time og Majora's Mask, og disse er vel de mest essensielle og største/beste Zelda-titlene. Det er de som har definert Zelda. Så nei jeg har ikke spilt mange. Breath Of The Wild er mitt tredje, men når det lever i samme ånd som de to nevnte så er det definitivt et Zelda-spill.

 

Viktig å skille på identitetskriser og naturlig utvikling av spillserier gjennom mange år da

 

Enig

Lenke til kommentar

Joda spillet har elementer fra andre spill, slik som kjøretøy i multiplayer.

 

Men det er vel i en av flere forskjellige moduser?

 

Spiller man vanlig domination så er vel spillet så nært et vanlig CoD som det går?

 

Løpe rundt i 70 km/t med en smg som ikke har noe rekyl.

Killstreaks etc.

Det er ikke mye Battlefield.

Lenke til kommentar

 

Så ut av ting som er typisk Zelda har de blant annet: Historie og karakterer, grafikk(skin), atmosfære og en del gameplay. Hvis det ser ut som et Zelda-spill og føles som et Zelda-spill så er det vel kanskje et Zelda-spill? 

 

Foruten om RPG-elementene og våpen som degraderes så føles det i mine øyne veldig ut som et Zelda-spill som de klassiske til N64. 

 

 

 

Hvis botw er et typisk zelda spill i dine øyne så kan jeg ikke si annet enn at du ikke har spillt mange zelda spill.

Er det så nøye om det er et «typisk» Zelda-spill? Er det ikke viktigere at det er et godt Zelda-spill? Serien gikk jo rimelig greit på tomgang, og alt etter Wind Waker har i større eller mindre grad slitt med å fenge på samme måte som de gamle.

 

Det snakkes i tråden her om å glemme identiteten sin osv. Jeg vil ikke si at det er riktig. Det handler om å utvikle seg og holde seg relevant. Hadde MGSV spilt på samme måte som MGS1 fra 1998 eller når det var, hadde det neppe fenget mange.

 

Hvis alle oppfølgere bare skal være reskins, med det samme gameplayet og helt samme oppbygging, så ser jeg liksom ikke helt poenget.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ikke likt CoD siden MW og MW2, og synes betaen er vesentlig bedre enn noe av det jeg har spilt av CoD de siste år. BO4 var helt horribelt, og de tidligere spill med masse av jetpacks, wallrunning og doublejump synes jeg bare er helt latterlig.

Var ikke superfan av det store mapper, men synes det funket til et visst nivå.

 

Bestilte meg Modern Warfare i går etter å ha nådd level 30 på betaen, og jeg er glad de endrer på ting slik at det faktisk er spillbart (min mening).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke likt CoD siden MW og MW2, og synes betaen er vesentlig bedre enn noe av det jeg har spilt av CoD de siste år. BO4 var helt horribelt

Litt artig hvordan man opplever ting så annerledes. Jeg synes BO4 var første cod på flere år som var litt moro. Nå testet jeg ikke mw beta mer enn noen timer, men for meg kunne nye MW vært en annen gamemode til BO4, som jeg skrev i min første post, noe mer recoil og kortere TTK eller føles det for meg prikk likt ut.  Men hver sin smak selvsagt, og bra du med flere liker spillet. Kan fort hende jeg går på en smell selv om jeg klør etter et skytespill nærmere jul. 

Endret av barezell
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Sørg for at de hjernedøde tullingene får seg litt kostbar, men enkel underholdning. Pimp inn litt lottkoasser etc. for å tilfredstille investorene, la folk betale for stadige revisjoner. Melk kua både foran og bak.

Disse AAA spillene blir stadig mer håpløse, ingen sjel å spore noe sted. Men de fleste er tydeligvis ute av stand til å kreve noe bedre.

Lenke til kommentar

Sørg for at de hjernedøde tullingene får seg litt kostbar, men enkel underholdning. Pimp inn litt lottkoasser etc. for å tilfredstille investorene, la folk betale for stadige revisjoner. Melk kua både foran og bak.

Disse AAA spillene blir stadig mer håpløse, ingen sjel å spore noe sted. Men de fleste er tydeligvis ute av stand til å kreve noe bedre.

Du har prøvd spillet?

Lenke til kommentar

Begynner ikke folk snart å bli lei av skytespill? Er jo de samme spillene nå som for 15 år siden.

Hadde de enda hvert sånn som de var for 15 år siden.

Da hadde man flotte spill som ekte rainbow six spill, operation flashpoint, star trek elite force of battlefield 1942.

Masse gode spill rundt den tiden.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Siege er vel et ekte Rainbow Six spill

På absolutt ingen måter.

Ingen single player kampanje, null realisme, ikke noe kart hvor du legger planer med go codes.

 

Siege er en hero shooter, med noe rot i virkeligheten, og har ikke noe med rainbow six å gjøre.

Du kan like gjerne slenge rainbow six foran COD.

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

Har ikke testet betaen men leser nok i kommentarfeltet og i anmeldelsen at dette ikke er for. MW2 var det siste jeg spilte mer enn 10 timer. Første BO og MW3 testa jeg såvidt og misfornøyd. Spill er laget for å spille kun ett år er jeg nokså imot. Kan argumentere for at det er egnet for noe spill men mye kan også løses ved oppdateringer.

 

Jeg skulle heller ønske mgsv spilte som forgjengeren sine. MGSV ble aldri et ekte MGS for min del.

 

Dette er spill vi får med games as service tenker jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...