Gå til innhold

Tesla-salget stupte i juli etter en knallgod junimåned


Anbefalte innlegg

Din rettferdighet er ikke min. Kanskje delvis fordi jeg som astmatiker har fått ufrivillig økt fokus på lokale utslipp, kanskje mest fordi vi har forskjellig politisk standpunkt.

 

Kanskje fordi de som protesterer høyest i relativt stor grad selv kan velge om de takseres som elbil eller dieselbil.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her feks: 

 

https://cleantechnica.com/2019/07/29/huge-tesla-high-tide-in-europe-june-ev-sales-report/

 

EDIT: Ser nå at det står Juni, så da forklarer det jo seg selv.. 

 

Ja igjen har du tatt noe ut av luften.

 

Du liker å kommentere her på forumet og spesielt tråder som omhandler Tesla.

Desverre er lysten større enn kunnskapen, så mange av svarene dine er basert på ren gjetting.

 

Folk som kommer med fakta avviser du før du i det heletatt har forstått hva de mener.

 

f67a12691747b4d61988706e79343a4a.jpg

 

Tallene i artikkelen du henviser til som svar på fallet i bestilinger i Tyskland er som du selv påpeker for feil måned, juni.

Det er også registeringstall og Tesla har kun levert 2 kvartaler med bestillinger av Model 3 som de åpnet for å 2016.

Til forskjell fra andre land har Tyskland støtteordning fra Staten som privatpersoner selv må søke om, det er disse tallene som offentligjgøres hver måned og gir oss et innblikk i hvor mange som har bestillt bil og derfor søkt om støtte.

Dette tallen gir en god indikasjon på salget av bilene.

 

Som nevnt påstås det at salget øker, men i Tyskland så er det feil. Resten av Europa har vi ikke samme innsikt i så det er uvisst. Tesla vil fortsatt ha biler de må utlevere da de har hatt bestillinger på modellen i snart 3 år. Hvor kjapt de klarer å levere disse har ingen sammenheng med hvor godt den vil selge.

 

Neste gang du skal svare på ting du ikke vet noe om, så foreslår jeg at du enten undersøker nærmere eller helst lar vær å kommentere.. Det gjør forumet enklere å forholde seg til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

 

Ja igjen har du tatt noe ut av luften.

 

Du liker å kommentere her på forumet og spesielt tråder som omhandler Tesla.

Desverre er lysten større enn kunnskapen, så mange av svarene dine er basert på ren gjetting.

Folk som kommer med fakta avviser du før du i det heletatt har forstått hva de mener.

 

Ehm nei, jeg tok feil av månedene. Noe jeg også opplyste om. Så det er verken tatt ut av luften eller kunnskapsløst, det var bare en feil. Jeg er ikke slik feilfri, som de fleste av oss. Jeg avviste ingenting, jeg stilte ett spørsmål. Skjerp deg. Dere er så hårsåre at det er jo umulig å diskutere med dere. 

 

 

allene i artikkelen du henviser til som svar på fallet i bestilinger i Tyskland er som du selv påpeker for feil måned, juni.

Det er også registeringstall og Tesla har kun levert 2 kvartaler med bestillinger av Model 3 som de åpnet for å 2016.

Til forskjell fra andre land har Tyskland støtteordning fra Staten som privatpersoner selv må søke om, det er disse tallene som offentligjgøres hver måned og gir oss et innblikk i hvor mange som har bestillt bil og derfor søkt om støtte.

Dette tallen gir en god indikasjon på salget av bilene.

 

Ja som sagt bommet jeg på måneden. 

 

 

 

Som nevnt påstås det at salget øker, men i Tyskland så er det feil. Resten av Europa har vi ikke samme innsikt i så det er uvisst. Tesla vil fortsatt ha biler de må utlevere da de har hatt bestillinger på modellen i snart 3 år. Hvor kjapt de klarer å levere disse har ingen sammenheng med hvor godt den vil selge.

 

Hvem påstår dette? Ser en på salgstall går det veldig opp å ned, slik som her hjemme. Ser en på tallene i fra disse incentivene som du leverer ser det ut som bestillingene er veldig stabile. 

 

 

 

Neste gang du skal svare på ting du ikke vet noe om, så foreslår jeg at du enten undersøker nærmere eller helst lar vær å kommentere.. Det gjør forumet enklere å forholde seg til.

 

Foreslår at du skjerper deg og diskuterer med folkeskikk. Jeg stilte ett spørsmål til tallene da jeg hadde sett det jeg trodde var tall fra juli med ett helt annet volum. Det viste seg å ikke stemme og dette editerte jeg og forklarte. Barnehage debattering. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Jeg har fjernet flere innlegg som beskylder andre brukere for trolling. Man er ikke et troll bare fordi man er uenig i noe en måtte mene selv. Det er ikke ønskelig at man diskuterer om noen er et troll i tråden da dette fører til unødvendig persondiskusjon. Vennligst unngå dette videre.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører ikke du en rs6 til langt over millionen?

Akkurat nå kjører jeg RS5 2012, etterhvert blir det 2018 modellen hvis lommeboka strekker til.

Så skal det sies, at jeg har arvet en del.

Investert en liten gård langt ut på landet, nærmere bestemt til skogs. Valgte heller det livet, enn det urbane livet.

Endret av Soles
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører jeg RS5 2012, etterhvert blir det 2018 modellen hvis lommeboka strekker til.

Så skal det sies, at jeg har arvet en del.

Investert en liten gård langt ut på landet, nærmere bestemt til skogs. Valgte heller det livet, enn det urbane livet.

Ble det ikke litt motsigelse det bildet ditt da? RS5 er da virkelig en showoff bil.

 

Her på landet i Nord-Norge kjører mange Tesla enkelt å greit fordi man kommer seg lange avstander omtrent gratis. Ekstra kjekt at det et bygget ut en del tesla superchargers og. så ikke nødvendigvis noe for å vise seg frem med.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Akkurat nå kjører jeg RS5 2012, etterhvert blir det 2018 modellen hvis lommeboka strekker til.

Så skal det sies, at jeg har arvet en del.

Investert en liten gård langt ut på landet, nærmere bestemt til skogs. Valgte heller det livet, enn det urbane livet.

Aha så det er bare de som kjøper RS som har penger å bruke på bil ja! Note taken! ?

Lenke til kommentar

Andre biler levert uten feil fra fabrikk ja, som kundene slipper å være betatestere på.

Hvis du tror andre biler leveres uten feil fra fabrikken må du tro om igjen. Det er haug og dung med tilbakekallinger, bare noen av de store og mer betydelige havner i media. Og, desuten har vi mengder av tilbakekallinger der kunden ikke får beskjed, men feilen rettes som en såkalt kampanje på service.

 

At serviceapparatet til Tesla henger litt etter er en annen diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...