Gå til innhold

Tesla-salget stupte i juli etter en knallgod junimåned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakker ikke om klimaanlegg men at man må stå ekstra lenge å lade pga rapidgate ja har blitt bedre med siste versjon men skjer fortsatt når det er hett ute og batteriet har ikke godt av det heller men det er ikke så farlig man har 8 års garanti på batteri.

Skjønte det, men tviler på at det er reelle problemer.

Lenke til kommentar

Det var 92,4% elbilandel for Golf ifølge http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=52041, så noe sånt som 47 biler som ikke var elektriske.

 

Edit:

Dieselandelen totalt i juli var 18,8%, det var 24,9% hybrid- og 38% nulluttlippsbiler

 

Dette er spesielt interessant fordi e-Golf og Golf er blant de mest sammenlignbare modellene. Da jeg så på det ca. da e-Golfen kom, var prisen direkte sammenlignbar mellom en e-Golf og en tilsvarende modell (i Norge, med MVA-fritak på elbilen). Vanlig Golf starter litt lavere, men har vel noe mindre utstyr for den lavere prisen. 

 

90+% => Folk har altså en soleklar preferanse for den elektriske modellen, gitt sammenlignbar pris og med dagens incentiver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De blir nok solgt til folk som bor relativt nær jobben og som har hytte eller drar til skisteder. Det er nok av disse bilistene. Og noen blir brukt som bil nummer 2.

Tesla holder seg veldig høyt i pris men feks, gamle leaf er et veldig bra økonomisk valg. Har du slank økonomi så er en brukt leaf et kjempe kjøp. Litt etter behovet ditt kan du betale tilbake investeringen på få år i sparte utgifter. Rekkeviden er sikkert noe redusert og den var ikke bra til å begynne med, men den trenger lite service, "drifstoff" utgiftene er minimale og i hvertfall i fremtiden redusert bompenge sattser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsomt.

 

https://www.teslarati.com/tesla-killers-audi-etron-jaguar-ipace-recalled-over-fire-braking-risk/

 

Jaguaren må jo faktisk inn for å flashe firmware til bremsene, i motsetning til Teslaen som gjorde det OTA som han sa.

Bare fordi du må flashe firmware kan man ikke garantere for at det er en feil i software. Like microskopisk sjanse for en feil om ikke blir fanget opp i testing. Dette er ikke sammenlignbart med android og windows. De leverer software til forskjellige Hardware og det er ikke liv på spill. Når du tester en bil så er det veldig begrenset med varabler som kan føre til at en feil ikke fanges opp.

 

Teknologien i teslar og andre hightech biler redder liv, alle hypotestiske farer slår ikke ut en gang sammenlignet med alle den redder. Dette er klassisk ulogisk frykt. Ala frykten for lyn eller terrorisme, når feks baderom relaterte dødsfall er mye høyere.

Lenke til kommentar

 

Hvilke tall refererer du til? Litt vanskelig å forklare deg når du ikke oppgir kilde.

Her feks:

 

https://cleantechnica.com/2019/07/29/huge-tesla-high-tide-in-europe-june-ev-sales-report/

 

EDIT: Ser nå at det står Juni, så da forklarer det jo seg selv..

Når det kommer negative nyheter om el-bil/Tesla så er du snar å komme med at disse opplysninger ikke stemmer i det hele tatt.

Men kommer det opplysninger om negative nyheter om fossile biler, så mener du alt er absolutt rett.

 

Hva skjer egentlig? ?

Endret av jendor1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det kommer negative opplysninger om el-bil/Tesla så er du snar å komme med at disse opplysninger ikke stemmer i det hele tatt.

Men kommer det opplysninger om negative nyheter om fossile biler, så mener du alt er absolutt rett.

 

Hva skjer egentlig?

 

Gi meg ett eksempel. 

Sett deg ned og les igjennom alle dine meldinger du har skrevet på hardware.no. Du har vel ikke kontroll hva du har skrevet?

Lenke til kommentar

Sett deg ned og les igjennom alle dine meldinger du har skrevet på hardware.no. Du har vel ikke kontroll hva du har skrevet?

 

Det er du som kommer med påstanden, men klarer ikke å følge den opp engang. Du er bare ute etter å trolle, tror du skal lese egne poster jeg og ta de litt innover deg selv. Bare vas og fjas akkurat som denne gangen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

ca 7000 elbiler i bruktmarkedet.

Bruktprisene nærmer seg standard verditap.

https://www.motor.no/artikler/2019/juli/na-gjor-du-brukt-elbil-kupp/

 

Naturlig utvikling nå når det kommer flere og flere gode modeller på markedet. De tidligere modellene med dårlige egenskaper tar nok ett større tap en "normalen" fremover også. Men til gjengjeld har de vært veldig billige å drifte for eierne, heldigvis! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Naturlig utvikling nå når det kommer flere og flere gode modeller på markedet. De tidligere modellene med dårlige egenskaper tar nok ett større tap en "normalen" fremover også. Men til gjengjeld har de vært veldig billige å drifte for eierne, heldigvis!

 

Må du quote meg på det ?

Har jeg påstått noe annet.

Lenke til kommentar

Må du quote meg på det ?

Har jeg påstått noe annet.

 

Wow, for en reaksjon. Nei jeg har ikke påstått at du har påstått noe annet heller. Jeg kommenterte ett innlegg her inne, noe som er ganske normalt på ett diskusjonsforum. Tar du deg nær av å bli sitert så bør du kanskje revurdere å kommentere? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Wow, for en reaksjon. Nei jeg har ikke påstått at du har påstått noe annet heller. Jeg kommenterte ett innlegg her inne, noe som er ganske normalt på ett diskusjonsforum. Tar du deg nær av å bli sitert så bør du kanskje revurdere å kommentere?

 

Det er helt unødvendig av deg å sitere /med din sedvanlige irettesettende og know-it-all måte hvert eneste inlegg som andre kommer med.

Og er det noen som har problemer med det å ta seg nær av noe som skrives så kan du se deg selv i speilet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er helt unødvendig av deg å sitere /med din sedvanlige irettesettende og know-it-all måte hvert eneste inlegg som andre kommer med.

Og er det noen som har problemer med det å ta seg nær av noe som skrives så kan du se deg selv i speilet.

Jeg kommenterte bare det som ble lagt ut. Det må du tåle. Det er åpenbart du som har problemer her.

 

Anbefaler ignorer funksjonen om det blir for mye for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Altfor tidlig å dra konklusjoner. Men det interessante er hva som skjer fremover etter forhåndsbestilte Model 3 er utlever,t og ikke minst hva som skjer generelt med elbilsalget når bomringer ikke er gratis lenger. 

Satser på at vi får avsatt bom systemet om noen år, de har nå vekket befolkningen. Og de krever rettferdighet.

 

Og da er det bare spørsmål om tid før forandringene kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...