Gå til innhold

Listhaug: - Vi ser en gettofisering av Oslo. (Nye tall fra SSB viser at etniske nordmenn flytter i hopetall fra bydeler med mange innvandrere)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det er jo ikke så veldig stor andel av dem som stemmer SD  :wee:

Det er vel mange som ikke tør nettopp det, men vi ser jo at de har hatt en stor økning - en økning jeg tipper kommer til å øke fremover ettersom problemene til Sverige ikke kommer til å bli mindre fremover. Alle i Sverige er opptatt av å være ekstremt politisk korrekte og ha riktig moral.

 

Har selv en kamerat som stemte FrP i skjul, men hadde offentlig tilhørighet til venstresiden. En typisk venstreliberaler som fikk seg en oppvåkning etter han flyttet til Oslo og fikk et litt mer intimt forhold til realitetene. 

 

Heldigvis har det blitt litt mer stuerent å stemme FrP her til lands siden den gang, men det er ikke uvanlig å få den sedvanlige reflekskommentaren: "Hæ? Stemmer du virkelig FrP?!?"

 

Som regel kommer det ikke noe fornuftig tilbake når du rolig svarer ja og spør hva som er galt med det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva mener du med å stemme i «skjul»? Valget er hemmelig i Norge og Sverige. Hvorfor skulle man stemme i «skjul», det er da bare å stemme på det man vil uten at noen trenger å vite det?

Hehe. Jeg mener selvsagt at han stemte FrP, men for å være politisk korrekt og unngå hets, så fortalte han til omverdenen at han stemte et mer korrekt parti. Tror det var Venstre eller AP.

 

Folk flest er rimelig konforme og i Sverige virker det å være ekstremt. Så en artikkel om en svensk ung jente som var politisk konservativ og angivelig utfryst i nærmiljøet på grunn av sine politiske meninger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For vi her i Norge vet jo at alle svensker burde stemme SD.

 

Grunnen til at det ikke er tilfelle kan være at de enten ikke vet bedre (de leser andre nyheter enn tilsvarende norske resett), eller at de ikke tør av sosiale årsaker.

 

Greit å ha fått dette på det rene.

 

Ingen her i tråden har sagt at alle svensker burde stemme SD like lite som at alle i Norge burde stemme FrP.

 

Om du avfeier sosiale årsaker som en forklaring for hvorfor folk tenker (eller ikke tenker) som de gjør og hvilke valg de tar i den virkelige verden så har du forstått veldig lite. 

Lenke til kommentar

Jeg tror kanskje ikke at verken Frp eller SD vil gjøre det særlig bedre i fremtiden, valgmessig - de andre større partiene i både Sverige og Norge har jo tatt til seg den samme innvandringspolitikken.

 

Nå handler det mest om at Frp/SD bruker feil ord. I denne ghetto saken er jo Frp og Ap enige, de bare driver ordkløveri, ghettofisering/gentrifisering. Begge er enige om at det er et problem.

 

Nå som alle er like strenge i innvandringspolitikken, vil nok miljø og klima være i fokus i fremtiden - der har for eksempel Frp en vei å gå  :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du har empiri som tyder på at det primært er gentrifisering som driver denne utviklingen så begynne gjerne med å komme med denne. Det er tross alt dette jeg har bedt deg underbygge hele veien. 

 

Jeg er heller interessert i om det finnes empiri for at det foregår en gettofisering. Bevisbyrde og alt det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så igjen, du sier at du ikke har noen dekning for påstandene du slenger ut?

 

Og du gidder ikke å bevege diskusjonen fremover fordi du tror trolling er det samme som å vinne en debatt. Dette er vel mitt fjerde forsøk.

 

Si meg hvilke påstander jeg skal utrede.

Endret av Gavekort
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og du gidder ikke å bevege diskusjonen fremover fordi du tror trolling er det samme som å vinne en debatt. Dette er vel mitt fjerde forsøk.

 

Si meg hvilke påstander jeg skal utrede.

Han har jo over 6000 innlegg i politikk delen av forumet, da vet man at det kan gå litt trått :p

 

Politikk skal jo ikkje gi svar, det skal bare gi flere spørsmål ??

Lenke til kommentar

Og du gidder ikke å bevege diskusjonen fremover fordi du tror trolling er det samme som å vinne en debatt. Dette er vel mitt fjerde forsøk.

Enda en gang: Du har kommet med en påstand om at problemstillingen som pekes på i artikkelen i trådstarten i hovedsak skyldes gentrifisering. Du har nå flere ganger blitt bedt om å underbygge påstanden, og til slutt innrømmet at din egen påstand er spekulativ. Så påstod du å derimot å basere deg på empiri. Jeg har derfor bedt deg om å underbygge påstandene dine på en måte som ikke motsier deg selv. Er dette noe du tror du kan begynne med? :) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enda en gang: Du har kommet med en påstand om at problemstillingen som pekes på i artikkelen i trådstarten i hovedsak skyldes gentrifisering. Du har nå flere ganger blitt bedt om å underbygge påstanden, og til slutt innrømmet at din egen påstand er spekulativ. Så påstod du å derimot å basere deg på empiri. Jeg har derfor bedt deg om å underbygge påstandene dine på en måte som ikke motsier deg selv. Er dette noe du tror du kan begynne med? :)

 

Påstanden min er underbygget av data som VG viser til, da spesielt netto innflytting og utflytting i bildet. Dette er samme data som blir brukt til å påstå at det er en gettofisering av Oslo som foregår.

Lenke til kommentar

Påstanden min eg underbygget av data som VG viser til, da spesielt netto innflytting og utflytting i bildet. Dette er samme data som blir brukt til å påstå at det er en gettofisering av Oslo som foregår.

Igjen blir dette veldig vanskelig å forholde seg til i en tråd der trådstarten henviser til en Dagbladet-artikkel, og du henviser til en VG-artikkel jeg er usikker på innholdet i. 

 

Om du egentlig mener Dagbladet-artikkelen er det fint om du kan vise oss hva i artikkelen du mener underbygger din påstand, da jeg flere ganger har vist hva i den artikkelen som tyder på at det ikke primært er gentrifisering som er årsaken til problemstillingen som påpekes i artikkelen. 

Lenke til kommentar

Igjen blir dette veldig vanskelig å forholde seg til i en tråd der trådstarten henviser til en Dagbladet-artikkel, og du henviser til en VG-artikkel jeg er usikker på innholdet i. 

 

Om du egentlig mener Dagbladet-artikkelen er det fint om du kan vise oss hva i artikkelen du mener underbygger din påstand, da jeg flere ganger har vist hva i den artikkelen som tyder på at det ikke primært er gentrifisering som er årsaken til problemstillingen som påpekes i artikkelen.

 

Jeg mente Dagbladet. Om du leser hva jeg skriver her i tråden så sier jeg hva som underbygger min påstand.

 

 

Østkanten ser da vitterlig en innflytting av etniske nordmenn, fordi disse strøkene har blitt til hippe urbane strøk. Det er utkantstrøkene med billige boliger som ser strømmer av utflytting.

 

 

Oslo by trenger ikke å være hele Oslo-gryta inklusive Asker, Bærum og Lillestrøm. Ingenting av dette taler mot at innvandrere flytter til utkantstrøkene fordi de må, ikke fordi de vil.

 

Det er flyktelig naivt å tro at vi kan assimilere en familie fra underklassen i "etnisk norske strøk" når det f.eks. koster over 10.000kr/mnd for en leilighet med 2+ soverom på Sagene/Torshov og Gamle Oslo.

 

Dette er igjen en annen konklusjon trukket ut av samme data som det Listhaug bruker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...