Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skinn er ikke skinn. Jeg synes prøvebilen MY jeg kjørte hadde fantastiske seter, men føltes kanskje litt klamme. Skinn til bilratt er mest sannsynlig alltid "genuine leather" som basically er opphakka skinn limt sammen. Når dette blir veldig tynt er det langt dårligere kvalitet enn mye kunstskinn spør du meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (18 minutter siden):

Skinn er ikke skinn. Jeg synes prøvebilen MY jeg kjørte hadde fantastiske seter, men føltes kanskje litt klamme. Skinn til bilratt er mest sannsynlig alltid "genuine leather" som basically er opphakka skinn limt sammen. Når dette blir veldig tynt er det langt dårligere kvalitet enn mye kunstskinn spør du meg.

Lenge siden Tesla leverte med skinn. Nå er det "vegan", som rett og slett er et fancy ord for plastikk. Og plastikk blir klamt i varmen. Bør ha ventilerte seter på skinn, men i enda større grad ved "vegan leather". Alcantara og lignende er muligens ikke like tett, og sånn sett mindre påvirket av slike problemer.

Lenke til kommentar
Snowleopard skrev (15 minutter siden):

Lenge siden Tesla leverte med skinn. Nå er det "vegan", som rett og slett er et fancy ord for plastikk. Og plastikk blir klamt i varmen. Bør ha ventilerte seter på skinn, men i enda større grad ved "vegan leather". Alcantara og lignende er muligens ikke like tett, og sånn sett mindre påvirket av slike problemer.

Ja, det var det største ankepunktet mitt for Model Y. Jeg er stor fan av skinn til sitt bruk, men jeg har alltid prøvd å unngå svarte skinnseter i bil da det blir veldig klamt. Vegansk skinn-uttrykket har jeg alltid smilt litt av. De burde kalle det petroleums-skinn heller 😛

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De svarte vegan-skinnsetene i Tesla'en gjør meg svett på ryggen på varme sommerdager. Det gjør forresten alle svarte skinnseter uten ventilasjon.

Men jeg fant denne på Jula. Betalte bare 299 kr. Ser den har steget litt i pris, men fortsatt gull verd.

Den kjøler rumpe og rygg så behagelig at bilturen blir bare kos.

image.thumb.png.04c5a15290b1b9493a452e0f8163b116.png

https://www.thansen.no/bil/utstyr/elutstyr/komfortutstyr/sete-med-kjoleventilasjon-3-trinns-raze/n270/pn960029/

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (7 timer siden):

Ja, det var det største ankepunktet mitt for Model Y. Jeg er stor fan av skinn til sitt bruk, men jeg har alltid prøvd å unngå svarte skinnseter i bil da det blir veldig klamt. Vegansk skinn-uttrykket har jeg alltid smilt litt av. De burde kalle det petroleums-skinn heller 😛

Har mørke skinnseter på min Kona, men de er perforerte og bilen har kjøling i fremsetene, så det er aldri et problem på denne. Synd at det er blit så mye motstand mot skinn, da det er et restprodukt fra dyrene som inngår i kjøtt og melkeproduksjonen, og burde utnyttes.

Det er vel dog problematisk at man ikke behandler skinnet på tradisjonelt vis, men bruker endel kjemikalier for å speede opp prosessen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Får å skli tilbake til den ulykken:

En del folk på fjesboken påstår Tesla sine bremselys forblir påslått etter bilen har detektert en kollisjon for å varsle andre, selv om bilen ikke bremser.

Noen som vet om det er noe holdt i dette? Bilen kjørte jo over en uteservering før videoen ble tatt så en ulykke ville den jo detektert.

Noen påstår man kan se dette ved fantombremsing og, at bremselysene er på selv om man overstyrer ved å gi manuell gass. Men det er jo ikke bare å få med seg.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla fortsetter å knuse waymo i arizona:

 

 

 

I all hovedsak er det på grunn av tesla velger motorvei, noe waymo ikke gjør. Det er her tesla skinner, og det er her de er gode(de startet med motorvei).

 

EDIT: Waymo bruker ca dobbelt så lang tid som tesla, 30 min mot 1 time. ish

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Tesla fortsetter å knuse waymo i arizona:

 

 

 

I all hovedsak er det på grunn av tesla velger motorvei, noe waymo ikke gjør. Det er her tesla skinner, og det er her de er gode(de startet med motorvei).

 

EDIT: Waymo bruker ca dobbelt så lang tid som tesla, 30 min mot 1 time. ish

Knuse? En ting er at kilden din er noe tvilsom, men for meg ser det ut som den ene bilen er selvkjørende, mens den andre ikke er det. Mao 5-2 til Waymo.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
ozone skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer på hvem det er som alltid gir deg AL123 en tommel opp umiddelbart! Noen liker tydeligvis dine poster så godt at han har satt varsling på dem🤩

HAr aldri lagt merke til at noen alltid gir tommel opp, kan faktisk gå uker mellom hver gang. 

Lenke til kommentar
ozone skrev (1 minutt siden):

"Alltid" var feil ord, ofte var det jeg skulle sagt.

Ok, uansett, jeg følger ikke så godt med på det, men tror ikke jeg får noen flere enn andre. Men det er klart, det er generelt veldig lavt faglig nivå her inne til et bilforum å være, så da skal det ikke så mye til for å skille seg ut. Se selv på de par siste innleggene dine, der du skriver litt om batteriteknologi. Selv om det nærmest bør regnes som allmenkunnskap i verdens mest elbiltette land, så hagler det med tommeler.

Lenke til kommentar
AL123 skrev (På 9.5.2023 den 21.08):

Hva mener du med at programmvare ligger i bunn for alt de gjør? En ny Tesla har 1 veldig avansert datamaskin. de andre 25-65 datamaskinene i bilen (ca, alt etter model) er kjøpt fra underleverandør og til en stor del utviklet med hjelp av de toneangivende europeiske fabrikkene. Ellers er det få ting en Tesla har på elektronikkfronten, som ikke feks en Mercedes har, men det er mye en Mercedes har, som ikke en Tesla har. En bil er mye mer enn det en ser fra førersetet. Alle biler i dag har store mengder elektronikk, inkludert prosessorer og tilhørende programmvare, og det har de hatt i 40 år. Men programmvare er ingen betingelse for at noe skal være høyteknologisk, langt i fra. Og elektronikken er bare en bit av all høyteknologien i en bil.

Jeg mener at programvaren er bedre og mer avansert enn andres. Litt som Nokiva vs. Apple.  

AL123 skrev (På 10.5.2023 den 22.02):

Model 3 har dårlig rustbeskyttelse og dusinvis av potensielle rustfeller

Har den?

https://www.elbil24.no/nyttig/stemmer-det-at-tesla-model-3-er-en-rustfelle-vi-tok-en-grundig-sjekk/75368819

Endret av Markiii
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (55 minutter siden):

Jeg mener at programvaren er bedre og mer avansert enn andres. Litt som Nokiva vs. Apple.  

De fleste datamaskinene har samme software som de andre bilmerkene, og den er ikke skrevet av Tesla. Om resterende software er bedre enn hos andre kan jo alltids diskuteres. Vil vel si at noe ligger i toppskiktet, noe er midt på treet, og noe er skit

Markiii skrev (55 minutter siden):

Jepp, uten noen som helst tvil.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (8 timer siden):

En del folk på fjesboken påstår Tesla sine bremselys forblir påslått etter bilen har detektert en kollisjon for å varsle andre, selv om bilen ikke bremser.

Hos andre bilmerker så begynner nødblinken å blinke når man bremser hardt/foretar en nødbrems. Enkelte så begynner bremselysene og blinke i tillegg. Rart ikke dette gjøres hos Tesla istedenfor å bare ha på bremselys.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...