Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Nimrad skrev (1 minutt siden):

Det er litt forskjell på å gjøre det bra og (sitat fra noen andre i tråden) «knuse waymo». 

Så å slå de med 30 min på en 30 minutt tur er ikke å knuse? Jaija da er vi av to ulike oppfatninger. Ja, det er ikke 1 til 1 men i testen knuser de waymo, det er det ingen tvil om. Men en kan ikke bestille Tesla taxi så Tesla er langt i fra å knuse waymo generelt sett. Jeg uttalte meg om testen og jeg står fortsatt med utsagnet. 2x tiden er håpløst og en dårlig gimmick til uber og andre konkurrenter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (35 minutter siden):

Så å slå de med 30 min på en 30 minutt tur er ikke å knuse?

Jeg skjønner ikke hvorfor vi måler første mann? Hverfall ikke når det er to totalt ulike scenarier. Det sitter sjåfør i den ene bilen, som forklart tidligere er det himmel og hav i forskjell. Det tror jeg du også skjønner. Waymo kan vel fjerne highway-blokkeren enkelt som ingenting til testformål med menneskelig sjåfør innabords. Da kunne vi kanskje snakket sammenlignbart, men jeg synes fortsatt "første mann" er litt rart.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (11 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor vi måler første mann? Hverfall ikke når det er to totalt ulike scenarier. Det sitter sjåfør i den ene bilen, som forklart tidligere er det himmel og hav i forskjell. Det tror jeg du også skjønner. Waymo kan vel fjerne highway-blokkeren enkelt som ingenting til testformål med menneskelig sjåfør innabords. Da kunne vi kanskje snakket sammenlignbart, men jeg synes fortsatt "første mann" er litt rart.

Problemet er bare at denne personen ikke gjør noe som helst, og derfor er testen lik. Den ene tar halve tiden og er en åpenbar vinner. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 minutter siden):

Problemet er bare at denne personen ikke gjør noe som helst, og derfor er testen lik. Den ene tar halve tiden og er en åpenbar vinner. 

Mener du virkelig at det er likt å sammenligne en førerløs bil med en bil med fører som kjører selv? Eller skjønner du at det er påført strenge restriksjoner på bilen uten fører som gjør det rart å sammenligne? Jeg klarer ikke å fatte at du ikke ser vesensforskjellen her.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (Akkurat nå):

Mener du virkelig at det er likt å sammenligne en førerløs bil med en bil med fører som kjører selv? Eller skjønner du at det er påført strenge restriksjoner på bilen uten fører som gjør det rart å sammenligne? Jeg klarer ikke å fatte at du ikke ser vesensforskjellen her.

Jeg sammenligner to biler som kjører selv. Jeg har etterspørt disse restriksjonene men ikke fått noe svar. Så pr nå ser det ut til at det er waymo selv som velger å ikke ta highway for å redusere konsekvensen i ett evt uhell. Og det skjønner jeg godt. Jeg refererer bare til testen som ble gjort, hvor waymo brukte dobbel tid. 

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Jeg sammenligner to biler som kjører selv. Jeg har etterspørt disse restriksjonene men ikke fått noe svar. Så pr nå ser det ut til at det er waymo selv som velger å ikke ta highway for å redusere konsekvensen i ett evt uhell. Og det skjønner jeg godt. Jeg refererer bare til testen som ble gjort, hvor waymo brukte dobbel tid. 

Du sammenligner en førerløs bil med en selvkjørende Tesla med fører i førersetet som må følge med til enhver tid og konkluderer med at Tesla knuser Waymo pga de kjører raskest. Hvis du tar av deg litt skylapper og legger godviljen til så bør du se hvorfor det ikke er en god sammenligning.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Du sammenligner en førerløs bil med en selvkjørende Tesla med fører i førersetet som må følge med til enhver tid og konkluderer med at Tesla knuser Waymo pga de kjører raskest. Hvis du tar av deg litt skylapper og legger godviljen til så bør du se hvorfor det ikke er en god sammenligning.

Jeg sier at i denne testen knuser tesla waymo på grunn av tidsdifferansen. Det er helt åpenbart. Så kan en såklart klage på hvordan testen er utført og slikt, men det er ikke min test. 

Jeg sier også at Waymo er en gimmick slik den fungerer nå, da en kan ta uber på halve tiden. Kanskje til og med en selvkjørende tesla uber. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (Akkurat nå):

Jeg sier at i denne testen knuser tesla waymo på grunn av tidsdifferansen. Det er helt åpenbart. Så kan en såklart klage på hvordan testen er utført og slikt, men det er ikke min test. 

Hehe, jasså. Du poster dette og konkluderte at Tesla knuste Waymo i posten din. Det er ganske åpenbart at det må forstås i retning at du tar testen for god fisk. På toppen sier du jo gang på gang at du mener det er like forutsetninger, og det er jo så absolutt ikke.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Hehe, jasså. Du poster dette og konkluderte at Tesla knuste Waymo i posten din. Det er ganske åpenbart at det må forstås i retning at du tar testen for god fisk. På toppen sier du jo gang på gang at du mener det er like forutsetninger, og det er jo så absolutt ikke.

Jeg poster en test og sier at i den testen knuser tesla waymo på tid. Jeg tenker det er ganske åpenbart hva jeg mener her. Jeg har nevnt flere problemer med testen om du leser tilbake og også bedt om info om hvorfor waymo ikke tar highway. Har ikke fått noen svar og må derfor tippe. 

Når har jeg sagt det er like forutsetninger? Jeg sier begge bilene kjører seg selv, det stemmer. 

Lenke til kommentar

Forskjellen er at på den ene bilen må et menneske som sitter i bilen ta ansvar for hva som skjer og hva bilen gjør, på den andre så er bilen og selskapet bak denne ansvarlig for hva som skjer. At Waymo er en gimmick kan jeg si meg enig i, men det meste suksessfull ny teknologi starter gjerne som en gimmick før det får utvikle seg forbi det stadiet :)

Endret av Evil-Duck
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (Akkurat nå):

Forskjellen er at på den ene bilen må et menneske som sitter i bilen ta ansvar for hva som skjer og hva bilen gjør, på den andre så er bilen og selskapet bak denne ansvarlig for hva som skjer. At Waymo er en gimmick kan jeg si meg enig i, men det meste suksessfull ny teknologi starter gjerne som en gimmick før det får utvikle seg forbi det stadiet :)

Joda jeg er helt enig, masse respekt for waymo og de andre som faktisk leverer selvkjørende i dag! Jeg dro bare frem en test der de tilfeldigvis brukte dobbelt så lang tid som Tesla. Det skaper en del følelser ser jeg. 

Men, nå blir det litt mye av dette frem og tilbake greiene. Føler jeg har sagt mitt om saken og lar den ligge fremover :)

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 time siden):

Joda jeg er helt enig, masse respekt for waymo og de andre som faktisk leverer selvkjørende i dag! Jeg dro bare frem en test der de tilfeldigvis brukte dobbelt så lang tid som Tesla. Det skaper en del følelser ser jeg. 

Men, nå blir det litt mye av dette frem og tilbake greiene. Føler jeg har sagt mitt om saken og lar den ligge fremover :)

Tror kanskje dette kunne vært unngått hvis du hadde vært litt kildekritisk. Er jo ikke første gang du legger ut tvilsomme videoer med tvilsomme kilder. I dette tilfellet et kjærestepar som er dedikerte Teslafans. Hvodan vet du at Tesla brukte kortere tid? Det er ikke særlig usannsynlig at Teslan brukte mange forsøk på å komme frem uten hjelp, og i såfall kan den ha brukt både timer og dager. Ellers blir bruken av "knuse" her som om jeg brukte begrepet når jeg knuste Ingebrigtsen sin verdensrekord på 1500 meter i dag, med bil. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (8 timer siden):

Når har jeg sagt det er like forutsetninger? Jeg sier begge bilene kjører seg selv, det stemmer. 

Du insinuerer ganske tydelig at du mener dette er en test med like forutsetninger med alle ord du bruker. «To selvkjørende biler», "testen er lik" osv. sier du selv om dette er en førerløs taxi og en selvkjørende bil med fører f.eks.

Men siden du spør om dette; mener du at det ikke er like forutsetninger? Eller mener du det er likt?

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Salvesen. said:

Nei ikke når formålet er å bli tatt fra A til B. Hvem velger selvkjørende waymo som tar 2x tiden om formålet er å komme fra A til B? Det er en gimmick. 

Er robotaxi en gimmick? Var det ikke 1 million robotaxi som skulle være på veien i 2019 eller 2020? 

https://www.pinterest.com/pin/tesla-robotaxi-passive-income-make-30k-a-year-in-2019-or-2020-full-sel--358669557823231818/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kremt skrev (4 timer siden):

Er robotaxi en gimmick? Var det ikke 1 million robotaxi som skulle være på veien i 2019 eller 2020? 

https://www.pinterest.com/pin/tesla-robotaxi-passive-income-make-30k-a-year-in-2019-or-2020-full-sel--358669557823231818/

Tja vanskelig å være en gimmick når det enda ikke er ett produkt:p selv om det er mange uber sjåfører som stort sett kjører på FSD så er ikke robot taxi en realitet. Og det blir kanskje en gimmick når det lanseres det også:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har en bestilling inne på en YP nå, men har en bekjent som skal pushe sin YP(han har en Plaid S han bruker, så YP bare samler støv). 

Min bestilling er på hvit YP med vinterhjul, mens han har en 2022(inkl parkeringssensorer) sort YP med vinterhjul, FSD og "modifikasjoner" ala ppf-folie etc. Får den til en OK pris, og får da levering omgående vs å måtte vente til "Juni-Juli". Hva hadde folket gjort? 

Lenke til kommentar
HeltUkjent skrev (29 minutter siden):

Har en bestilling inne på en YP nå, men har en bekjent som skal pushe sin YP(han har en Plaid S han bruker, så YP bare samler støv). 

Min bestilling er på hvit YP med vinterhjul, mens han har en 2022(inkl parkeringssensorer) sort YP med vinterhjul, FSD og "modifikasjoner" ala ppf-folie etc. Får den til en OK pris, og får da levering omgående vs å måtte vente til "Juni-Juli". Hva hadde folket gjort? 

Jeg er ikke en tilhenger av å kjøpe av bekjente. Dersom det skulle oppstå noe, kan det gå utover relasjonen dere i mellom. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...