Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte denne fra amazon. Misstenker at de fleste "billigversjonene" er samme produktet mer eller mindre fra en eller annen kina bedrift som bare bytter logo ift hvem som bestiller inn.

 

https://www.amazon.com/gp/product/B07MLFX5RN/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s01?ie=UTF8&psc=1

 

Har såvidt testet den med å plugge til en kontakt, den fungerer i det minste. Dog er den plastikk så mobilen kan nok ligge å flytte litt på seg. Nomad sin er gummi belagt tror jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne fra amazon. Misstenker at de fleste "billigversjonene" er samme produktet mer eller mindre fra en eller annen kina bedrift som bare bytter logo ift hvem som bestiller inn.

 

https://www.amazon.com/gp/product/B07MLFX5RN/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s01?ie=UTF8&psc=1

 

Har såvidt testet den med å plugge til en kontakt, den fungerer i det minste. Dog er den plastikk så mobilen kan nok ligge å flytte litt på seg. Nomad sin er gummi belagt tror jeg.

Du kan eventuelt prøve å bruke noe som dette.

 

https://www.ikea.com/no/no/p/variera-skuffematte-transparent-80012853/

 

Bare å klippe og lime.

Lenke til kommentar

Da fikk jeg Final invoice og Vin men har ennå ikke fått noen dato på levering.

 

Så over til den store "Hva må man kjøpe til Tesla 3 listen". Så langt så ser jeg at folk anskaffer følgende ting:

- Gummimatter til gulv. Hva er beste alternativ her for snø som smelter til vann og skitten grus?

- Klistremerker til å lime på døråpnerne. Er dette virkelig nødvendig eller er det kun snakk om tilvending?

- Trådløs ladeplate. Det hadde vært greit å ha en slik med støtte for kabel pluss trådløs i samme enhet. Finnes dette?

- Deksel til å sette på den ene ladekontakten i tilfelle snø og regn når man lader. Fåes på finn ser jeg.

 

Noe annet "must have man må ha?" På amazon kommer det også opp ekstra isoleringslister for å redusere cupéstøy når man søker på Tesla 3 accessories.

 

Kunne kanskje vært greit å lage en egen liste med slike "must haves" for Tesla 3?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da fikk jeg Final invoice og Vin men har ennå ikke fått noen dato på levering.

 

Så over til den store "Hva må man kjøpe til Tesla 3 listen". Så langt så ser jeg at folk anskaffer følgende ting:

- Gummimatter til gulv. Hva er beste alternativ her for snø som smelter til vann og skitten grus?

- Klistremerker til å lime på døråpnerne. Er dette virkelig nødvendig eller er det kun snakk om tilvending?

- Trådløs ladeplate. Det hadde vært greit å ha en slik med støtte for kabel pluss trådløs i samme enhet. Finnes dette?

- Deksel til å sette på den ene ladekontakten i tilfelle snø og regn når man lader. Fåes på finn ser jeg.

Står ikke estimert leveringsdato på din Final Invoice? Hos meg står den oppe til høyre, under Faktura, Kundenummer. Denne leveringsdatoen er visstnok ikke helt til å stole på uansett...

 

 

Trådløslader:

 

Fra Nomad:

  • What if my passenger doesn't have a wireless charging device?
    For standard cable charging, you have three options: the 12V Power Outlet in the center console, the 2 rear USB ports, or you can operate the Wireless Charger with a USB splitter and charge through the additional USB port.
Fra Jedda:

Wired Charging Compatible

Our unique design makes the Tesla Model 3 Wireless Charger compatible with non-Qi devices. If you would like to keep one side of the Model 3 Phone Charging Pad wired if your passenger doesn’t have a Qi-compatible phone, you can do so. In order to use the wired dock, a spacer is necessary.*

 

Ellers er det ganske mange muligheter rundt trådløs lading. Bruk av innebygd dashcam krever visst at det står en USB-penn i den ene av de to portene som trådløsladerene bruker. Det jeg tenker å gjøre er å bruke en passthrough powerbank og en USB-splitter, da får jeg både raskere lading og en ledig port. Hvis jeg har forstått det rett...

 

 

Klistremerker for dørhåndtak vil vel være en tilvenningssak - for deg. Har du med passasjerer må du fortelle dem hvor dørhåndtaket er slik at de ikke tar i nødhåndtaket.

 

 

Når det gjelder dørmatter er det mange muligheter, men ser på Elbilforum at den offisielle shoppen til Tesla har åpnet i Norge nå, og de har dørmatter. Ser ut som det er litt vel lav kant på de? Ellers ville jeg lest gjennom denne tråden på Elbilforum. Må ha meg matter selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Står ikke estimert leveringsdato på din Final Invoice? Hos meg står den oppe til høyre, under Faktura, Kundenummer. Denne leveringsdatoen er visstnok ikke helt til å stole på uansett...

 

 

 

Oppe til høyre på invoice har jeg følgende fire felt:

 - Fakturanummer xxxxxx

 - Faktura dato 13.03.219

 - Referansenummer RNxxxxx

 - Kundenummer xxxxxx

 

VIN står litt lengre ned på siden under Merke, Modell

 

Til høyre på min side  på tesla.com står følgende tekst:

 

Vi kontakter deg for å avtale leveringsdatoen din. Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon.

 

 

Jeg har ingen punkter for leveringsdato synlig på min side på tesla. Jeg betalte i går så pengene kom på kontoen deres i dag. Jeg regner derfor også med at det kanskje dukker opp en dato for overlevering i ettermiddag eller i morgen?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

 

 

 

Når det gjelder dørmatter er det mange muligheter, men ser på Elbilforum at den offisielle shoppen til Tesla har åpnet i Norge nå, og de har dørmatter. Ser ut som det er litt vel lav kant på de? Ellers ville jeg lest gjennom denne tråden på Elbilforum. Må ha meg matter selv.

 

Takk! Dette var en no-brainer for meg. Bestilte originale matter nå. Så får jeg se litt på det med lader, men legger inn ordre på de klistremerkene på døråpnerne. Koster vel en hundrelapp eller deromkring på amazon.

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Dette visste du svaret på, før du spurte :roll:

Nei. Jeg har ikke vert inne i konfiguratoren. Forventer at nyere biler kan ha konfigurerbare instrumenter slik bmw og audi har.

 

Ble bare nøyskjerrig da jeg så at bilen til naboen hadde slik skjerm. Det er vel vare politiet som bruker slike skjermer i bilene sine utenom tesla.

Lenke til kommentar

Nei. Jeg har ikke vert inne i konfiguratoren. Forventer at nyere biler kan ha konfigurerbare instrumenter slik bmw og audi har.

 

Ble bare nøyskjerrig da jeg så at bilen til naboen hadde slik skjerm. Det er vel vare politiet som bruker slike skjermer i bilene sine utenom tesla.

Kan man ta vekk skjermer hos audi/bmw?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...