Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Gjorde litt research, som sikkert kan komme andre til nytte. Om man handler dekk på skruvat (og de fleste andre steder) betaler man ca 8500-9000 for samme dekk som man kan velge hos Tesla (Nokian HakkaP R3). Dette uten montering, og tror også uten felger.

 

Kjapt oversikt over tester så kan jeg ikke skjønne annet enn at Nokian WR A4 på denne listen er et knalldekk, spesielt for meg som bergenser som må ta hensyn til veigrep på våt veibane. Både den og rullemotstand scorer B, hvor A er best. Koster ca 8,1k inkl levering og miljøgebyr.

 

https://www.skruvat.no/Dekk-Felg-C478.aspx

 

For de som evt er bonusjegere har skruvat viatrumf (så du får 1.5% igjen i trumf) og kan betale med paypal (amex).

 

Glemte også å spørre ovenfor om bilen har varmepumpe, eller om man da kan regne med å miste masse rekkevidde som går til oppvarming på vinterstid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Glemte også å spørre ovenfor om bilen har varmepumpe, eller om man da kan regne med å miste masse rekkevidde som går til oppvarming på vinterstid.

 

Den har ikke varmepumpe, men den varmer effektivt og en taper ikke store mengder på dette. I tillegg bør en forvarme fra app mens den lader osv. Det er ikke ett stort problem hos Tesla :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser flere og flere får bekreftet på telefon (se linken til Salvesen) at EAP betyr EAP+FSD til samme pris, og at biler som blir levert nå i mars allerede har hardware til dette, så regner med at det er HW3 det er snakk om. Bare dette har det jo vært mye spekuleringer rundt uansett  :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Dette har nok vært planlagt en stund. Det var nok derfor FSD ble fjernet fra konfiguratoren i oktober(?). Ikke greit å si hvilken HW som sitter i bilen nå, det gikk jo rykter om at HW3 ble introdusert i bilene fra 9/1 men det rimer ikke helt med utsagn jeg har sett i dag om at alle som har fått levert bil med EAP i 2019 vil få FSD.

Lenke til kommentar

Fikk også melding fra Tesla. Bestilte bilen uten enhanced AP:

 

ERRATUM : Vi har oppgradert din Model 3 med Autopilot. Dette inkluderer funskjonene; Autosteer og Adaptiv-Cruice Control. Oppgraderingen har ingen ekstra kostnad. For å ikke lenger motta SMS, svar STOPP.

Perfekt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Igår fikk jeg en epost i fra Julia Watt (utrolig artig om dette er hennes faktiske navn) der hun lurte på om jeg ville bekrefte alt som lå i bestillingen, vinterhjul, farge, finansiering osv.

Men levering blir Lillestrøm? Antar at det er snakk om varemessa. For meg er det greit å hente den der, togstasjonen er jo rett ved, men jeg lurer på hvor lenge de gjør utleveringer der? Fordi jeg får ikke hentet bilen min før tidligst 29. mars, og jeg veit ikke om dette nå plutselig blir kluss. Jeg får håpe hun svarer tilbake kjapt med gode nyheter. Hva tenker dere? Jeg får liksom ikke ringt å masa på de heller 

Lenke til kommentar

Fikk fjernet EAP fra min ordre og redusert prisen med kr 41.800,- :)

Betaler ikke så mye for summon og autopark.

Grunnen til at jeg tok med EAP var i hovedsaka pga ACC og auto steering og dette får jeg nå med i baseprice!

 

 

Kan ikke klage på 42k rabatt på bilen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye gode poster på Elbilforum.no, regner med de fleste her er innom der også i blant. Her er en god post med oppsummering av endringene som nå ble gjort. Og denne grafikken var veldig grei:
 
VaV22VX.jpg

Jeg kommer til å vurdere oppgradering til full selvkjøring etter hvert som dette kommer (det tar nok mye mindre enn 10 år, bevares), men må se med mine egne øyne at det funker først. :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her ser du forskjellen på tidligere og ny AP.

 

 

Grunnfunksjonene som var viktig for meg får jeg inkludert nå uansett.

 

 

Alle som kjøpte med EAP får gratis oppgradering til FSD om ønskelig (ikke verdt 42k etter min mening da FSD ikke vil være funksjonelt i Norge på mange mange år)

Summon og autopark er ikke noe som blir så mye brukt og er mer showoff

Kjøpte man uten EAP får man nå gratis AP.

 

 

Derfor valgte jeg å fjerne EAP pakken fra min ordre å få redusert prisen med 42K.

Får nå vanlig AP gratis :)

 

 

 

 

post-5283-0-39844800-1551527478_thumb.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

FSD kommer ikke til å være på plass her i landet før om ti år minst

 

Når man får lov til å sende bilen uten noen inni, det er nok lenge til og veldig uvist. Men FSD funksjoner kommer snart, spessielt nå som de har kuttet mye på AP. 

 

Slik jeg ser det er AP lik som ap1 nå. FSD tilbyr flere å flere funksjoner etterhvert som det er klart og godkjent. Det er dette jeg finner mest spennende med Tesla. Derfor har jeg hatt en ap1 bil, ap2 og nå ap3? Who knows, jeg skal iallefall verme på morroa :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...