Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så dvs at jeg i grunn betalte for FSD+EAP det da? Det var ikke spesifisert når jeg kjøpte 

 

Jeg tror det er mye usikkerhet rundt dette nå. Men får nok ikke FSD lagt til uten å syte, i værstefall må en avbestille å bestille ny. For meg går det egentlig fint da ny bestilling står til levering i mars og det står min til og...

Lenke til kommentar

For ett virrvarr. Den option som jeg valgte da jeg bestilte, som nå koster nå 25k, kostet 41k. Mens nå har dette med stopp-skilt osv kommet som et tillegg oppå det her, samt vanlig Autopilot er droppet i pris  :confused: 

Sakser fra eb-forum:

        Gammel pris  Ny pris

LR AWD     454700     429800
Rød         20900      20900
Vinterdekk  15560      15560
19 Dekk     12500      12500
Levering     6920       6920
Vrakpant     2400       2400
EAP         41800      
AP                     25100
FSD                    41800     
Sum        554780     554980

Lenke til kommentar

For ett virrvarr. Den option som jeg valgte da jeg bestilte, som nå koster nå 25k, kostet 41k. Mens nå har dette med stopp-skilt osv kommet som et tillegg oppå det her, samt vanlig Autopilot er droppet i pris  :confused: 

 

Sakser fra eb-forum:

 

        Gammel pris  Ny pris

LR AWD     454700     429800

Rød         20900      20900

Vinterdekk  15560      15560

19 Dekk     12500      12500

Levering     6920       6920

Vrakpant     2400       2400

EAP         41800      

AP                     25100

FSD                    41800     

Sum        554780     554980

 

Ja jeg er spent på hvordan de skal håndtere dette :p I værstefall avbestiller jeg bare og får noe ekstra ventetid muligens. Ventet så lenge nå at noen uker fra og til spiller liten rolle :p 

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt med EAP, den er nå blitt delt opp funksjonelt. Prismessig vil det nå koste det samme om jeg bestiller Autopilot+FSD.. Burde være mulig å krangle til seg en 'oppgradering' til FSD da siden bilen ikke er levert ennå? Alternativet da er å kjøre bilen noen kilometer, levere den tilbake og så bestille ny..

 

 

Hadde egentlig tenkt å overføre penger i dag men det kan godt vente til det kommer en avklaring fra toppen. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har bestilt med EAP, den er nå blitt delt opp funksjonelt. Prismessig vil det nå koste det samme om jeg bestiller Autopilot+FSD.. Burde være mulig å krangle til seg en 'oppgradering' til FSD da siden bilen ikke er levert ennå? Alternativet da er å kjøre bilen noen kilometer, levere den tilbake og så bestille ny..

 

 

Hadde egentlig tenkt å overføre penger i dag men det kan godt vente til det kommer en avklaring fra toppen. ;)

 

Ja det er alternativet, kan aldri tenke meg at tesla er så dumme at de ikke går med på dette. Mange som leverer tilbake 1 dags lekebil da. Det kan dog være ett problem om de nye bilene nå leveres med annen HW, som det er varslet en stund nå. Da er det ikke sikkert de kan levere FSD likevel. Men vi får se, kun noen få timer inn enda :p Jeg har iallefall sendt mail til delivery å spurt, også ang tilbakelevering. 

Lenke til kommentar

Jeg tipper de ordner opp, hvis ikke står de jo plutselig med et lass med biler som de må selge ut som bruktbiler :p
Kommer i alle fall til å godta en prisreduksjon der jeg heller bare går for den vanlige APen :)

EDIT: Eventuelt om bilen er med FSD. Da lar jeg bare bestillingen stå 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Ps, kom over denne: https://elbilforum.no/index.php?topic=44657.0&fbclid=IwAR1qXl0qh7AMHczHhPDV669Vy_zsQWKPrc2yh8-0Rd7FNH7TLrrjkAj0lCM

 

Greit at ting blir samlet på ett sted :) Virker som de er usikre, som vanlig

 

info fra "teslanytt", pleier å stemme sånn passe:

 

 

Info til alle som har bestilt Model 3 ELLER som har fått levert Model 3 i 2019;

Ingen prisreduksjon MEN;

Dere får en AP eller FSD pakke basert på hva dere bestilte. 
Hadde dere ingen av pakkene får dere AP. Hadde dere AP så får dere FSD.

Dette er en bra løsning syns jeg.

Har du bestilt, men vil ha prisreduksjon så må dere avbestille så bestille på nytt, men da mister man 6/9mnd gratis superlading og levering blir utsatt et par mnd. 
Jeg ville valgt AP eller FSD.

For de som har bestilt EAP +FSD er det ingen forskjell i pris.

 

Jeg kommer iallefall godt ut av det siden jeg har kjøpt AP only. Skjønner nå hvorfor de var så skeptiske til å selge meg FSD. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så mao, siden jeg bestilte med EAP, og ikke hadde mulighet for å bestille FSD, så får jeg AP+FSD til samme pris likevel? I såfall så er det greit for meg faktisk, det er en ok løsning i mine øyne, da jeg faktisk har fått MER enn jeg trodde ved bestilling 

EDIT: Og det er lov å si at Tesla roter litt med slike ting. Jøsses for noe opplegg  :rofl:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Et par spm.

 

1) Må man gå for autopilot til 25k for å få cruise control (+ evt adaptiv cruisecontrol)? Er det eneste jeg bryr meg om.

2) Har den ryggekamera som er ok? Liker veldig godt det vi har på egolfen, noen som vet hvordan tesla sitt er i forhold? Er det også innbakt i autopilot-pakken?

3) Hva koster et sett med dekk til bilen om man skulle kjøpt dem rett fra dekkprodusent f eks på type black friday eller andre salg? Synes 15k var litt dyrt for et sett vinterdekk, og skal ikke kjøpe bil før om et års tid, så har tid til å vente.

Lenke til kommentar

1) Må man gå for autopilot til 25k for å få cruise control (+ evt adaptiv cruisecontrol)? Er det eneste jeg bryr meg om.

Gitt at det ikke nå er forandret, så er Cruise Control inkl. grunnmodellen, men at du må ha AP for å få Adaptiv. Jeg legger merke til at dette ikke lenger er spesifiert når du velger i menyen, så dette kan fort blir forandret 

2) Har den ryggekamera som er ok? Liker veldig godt det vi har på egolfen, noen som vet hvordan tesla sitt er i forhold? Er det også innbakt i autopilot-pakken?

Ryggekamera er standard. Har ikke sammenlignet med Egolf, men det er et ryggekamera på en svær skjerm, jeg syns den var svært bra, og du kan faktisk bruke det mens du kjører rundt til vanlig

3) Hva koster et sett med dekk til bilen om man skulle kjøpt dem rett fra dekkprodusent f eks på type black friday eller andre salg? Synes 15k var litt dyrt for et sett vinterdekk, og skal ikke kjøpe bil før om et års tid, så har tid til å vente.

Sjekk rundt selv, jeg tror tempedekk.no er en slags go-to for mange Tesla-eiere. Mulig du kan spare et par tusenlapper ja 

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fra EB-forumet, en som har bestil uten AP:
 

Snakket nettopp med kundeservice.


har selv bestilt AWD uten AP/FSD

Fikk bekreftet at AP nå inkluderes i prisen grunnet nattens prisreduksjon.
Ble forøvrig fortalt at det snart sendes ut sms eller e-post til alle om dette.


..og en som har bestilt EAP:
 

Tesla ringte meg opp igjen nå og bekreftet at jeg fikk FSD med «gratis» siden jeg hadde bestilt EAP

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...