Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Ja vi får se det faktisk er tillatt her i landet og "summone" bilen til deg.

 

Ser ikke for meg det skjer i nærmeste fremtid dessverre.

 

 

Men for all del, den dagen alle funksjonene faktisk er realistiske og tillatt å bruke så er FSD verdt 42000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Summon-funksjonen blir i dag gjerne brukt i f. eks. trange garasjer, slik at man slipper å åle seg ut av bilen i garasjen. Bilen kjører seg inn og ut av seg selv. I fremtiden kan det bety mindre behov for store garasjer, dette må jeg selv tenke på når jeg "snart" skal ha meg garasje selv.

 

Lovlighet rundt disse funksjonene på offentlig plass er jo en annen sak, men jeg mener å ha lest at dagens regjering i utgangspunktet har stilt seg positiv til selvkjøring, så jeg tviler på at politikerne her til lands skal være noen stor bremsekloss.

Lenke til kommentar

Jeg kommer iallefall godt ut av det siden jeg har kjøpt AP only. Skjønner nå hvorfor de var så skeptiske til å selge meg FSD.

Det virker som de har planlagt dette en god stund da. De fjernet FSD fra menyen fordi de visste at de kom til å justere prisene, kanskje i forbindelse med 35K-varianten.

 

Herregud jeg er glad jeg ikke bestilte med FSD, hadde følt meg ganske pissed nå om det som sies stemmer :p Heldigvis var damen jeg snakket med så usikker og negativ at jeg fattet at dette burde jeg ikke gjøre :p Hadde FSD på sist bil, tapt nok penger på det :p

De som bestilte FSD "off-menu" har jo litt seg selv å takke da. Men visstnok får de noe annet som plaster på såret? Noe "early access"-greier? Det er vel at de kan betateste ny software før alle andre eller noe slikt.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Fuck. Fikk plutselig litt "kalde" føtter ang. min 3er. Hva om jeg fjerne vinterhjula, kjører vanlig AP og velger svart - da har jeg jo Performance for nesten samme pris, bare 20 000,- opp i fra LR, rød, vinterhjul og FSD  :ohmy:

EDIT: Stryk dette, jeg må ha rød. Jeg må også ha de ekstra tingene. Og jeg skal spandere på chrome delete og kanskje en senk når TUV får godkjent senkesett til Model 3. Krisen er avviklet :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Igår fikk jeg en epost i fra Julia Watt (utrolig artig om dette er hennes faktiske navn) der hun lurte på om jeg ville bekrefte alt som lå i bestillingen, vinterhjul, farge, finansiering osv.

 

Men levering blir Lillestrøm? Antar at det er snakk om varemessa. For meg er det greit å hente den der, togstasjonen er jo rett ved, men jeg lurer på hvor lenge de gjør utleveringer der? Fordi jeg får ikke hentet bilen min før tidligst 29. mars, og jeg veit ikke om dette nå plutselig blir kluss. Jeg får håpe hun svarer tilbake kjapt med gode nyheter. Hva tenker dere? Jeg får liksom ikke ringt å masa på de heller

Blir nok varemessa ja. Det er i hvert fall der jeg skal hente min til fredag. :)

 

Jeg har hørt at de skal holde på det hele mars men det er nok best å høre med dem..

Lenke til kommentar

Håper det, for ikke kan det bli mye styr med leveransen. Rart å si det, men jeg håper ikke bilen kommer for tidlig  :ohmy: 
Men om den gjør det, så burde det vel ikke være noe problem for de å holde den i noen dager til at jeg kommer hjem uansett? Jeg har aldri handlet helt ny bil før, bare MC, så jeg veit ikke helt hvordan dette pleier å fungere. Bare ser for meg en parkeringsplass full av biler, også tar de ut bilene og klargjør til bestemte datoer som kanskje er avtalt med kunden 

Lenke til kommentar

Det står visst mengder av biler på utsiden av selve varemessa men ut fra bilder jeg har sett foregår selve overleveringen innendørs.

 

 

For øvrig så hadde jeg *egentlig* tenkt å betale bilen på fredag men på grunn av støyen rundt Standard Range-modellen og endring av priser på autopilot så holdt jeg igjen til ting roet seg og det gikk an å finne ut av ting. Fikk SMS om at min EAP er oppgradert til FSD til samme pris og da er jeg fornøyd. :)

Lenke til kommentar

Blir bestandig støy når Tesla gjør noe, alt de foretar seg er gæærnt. "Fox News @ 11: Elon Musk takes a shit, and it smells really bad, stock is down 1%. Tesla going bankrupt? We have a reporter at the scene, what can you tell us, Mary?"

Gleder meg til å hente bil. Du må komme med en rapport på overlevering, Kahuna! Dere andre også, jeg er spent på hvordan det foregår :)

Lenke til kommentar

På SMS (jeg satt inn SIM-kortet i mobilen i dag - det var dyrt :p)
Legg også merke til skrivefeil i meldingen de sendte, jeg gjengir den nøyaktig slik jeg fikk den:

Tesla oppdatering - Din Model 3 er snart her! Din Model 3 har estimert utleveringsdato mellom 22/3 og 30/3 i Lillestrøm. Forebered deg til betaling, fakturaen din er straks klar. Ønker du ikke å motta SMS, svar STOPP

 

Skrivefeil til side, syns bare det er litt morsomt, så er altså bilen min snart i Norge. Personlig er jeg ikke hjemme igjen før 29., så dette blir på håret tror jeg. Så det vil si at den må nødvendigvis være produsert allerede. Men jeg har ikke fått VIN inne på Tesla-kontoen min enda. Så jeg lurer litt på hvordan dere har fått det? Og fikk dere faktura på e-post? Det er så kjipt å være utenlands når man plutselig må reagere på noe slikt, f.eks *plutselig* utlevering, der info kommer via SMS og ikke e-post  :confused:

Lenke til kommentar

Det er ikke verre enn at du ringer Tesla nå og sier i fra at du er bortreist og ikke kan ta i mot bilen før tidligst 29./30. mars. Snakket tilfeldigvis med Tesla support forrige uke angående vinterdekk og da spurte de om det var noen datoer det ikke passet meg å ta i mot bilen, "så slipper leveringsteamet å ringe deg". Kanskje de har prøvd å ta kontakt med deg allerede?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...