Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Herlig! Samme konfig som meg det der :D

 

Jeg har handlet inn deksel til CCS-luka allerede. En kar på Finn som selger for 50-lappen, som han 3D-printer selv - veldig hyggelig kar å prate med. Man kan bruke den samtidig som man plugger i type 2 samt lukker luken på ladeporten, så den er aldri «i veien»

 

https://www.finn.no/141906704

Jøss, andre tilsvarende deksler selges for 150-200 kroner. Hvorfor så billig hos denne karen?

 

Og er det noen grunn til å ikke velge varianten som låses fast når type 2-kabel står i? Da blir den jo ikke stjålet.

Lenke til kommentar

Han skrev til meg at han ikke gidder å ta penger i profitt på dette, og at han printer fordi han syns det er litt moro. Han bruker nøyaktig samme tegning som alle de andre du ser på Finn :)

 

Ang. den andre varianten, så må du neste spørre ham. Han svarer svært kjapt på finn, så det er bare å skyte avgårde en melding til ham :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Prøvde å komme gjennom til Tesla kundeservice i dag, men etter 70 minutter ga jeg opp. Venta rundt 10 minutter forrige gang jeg ringte. Må få endret leveringsdato, finnes det en enklere måte?

 

Litt off-topic: jesus christ så vanskelig det skulle være å selge E-Golfen. Det står neppe på prisen, har redusert den flere ganger og nå ligger den ute til en meget hyggelig pris sammenlignet med lignende E-Golfer i landsdelen. Likevel har det bare blitt én halvseriøs henvendelse i løpet av fjorten dager på Finn.no. Er vel kanskje en kombinasjon med årstid og at markedet virker litt mettet? Vurderer å selge den til eller via en forhandler, dette er kjedelig. Heldigvis er jeg ikke avhengig av salg for å betale Final Invoice :p men må jo betale på to forsikringer i en periode...

Lenke til kommentar

Han skrev til meg at han ikke gidder å ta penger i profitt på dette, og at han printer fordi han syns det er litt moro. Han bruker nøyaktig samme tegning som alle de andre du ser på Finn :)

 

Ang. den andre varianten, så må du neste spørre ham. Han svarer svært kjapt på finn, så det er bare å skyte avgårde en melding til ham :)

 

Takk for tips, sjekket litt opp i dag og fant tegninger på nett. Så da printer jeg på jobb ila uken :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde å komme gjennom til Tesla kundeservice i dag, men etter 70 minutter ga jeg opp. Venta rundt 10 minutter forrige gang jeg ringte. Må få endret leveringsdato, finnes det en enklere måte?

 

Litt off-topic: jesus christ så vanskelig det skulle være å selge E-Golfen. Det står neppe på prisen, har redusert den flere ganger og nå ligger den ute til en meget hyggelig pris sammenlignet med lignende E-Golfer i landsdelen. Likevel har det bare blitt én halvseriøs henvendelse i løpet av fjorten dager på Finn.no. Er vel kanskje en kombinasjon med årstid og at markedet virker litt mettet? Vurderer å selge den til eller via en forhandler, dette er kjedelig. Heldigvis er jeg ikke avhengig av salg for å betale Final Invoice :p men må jo betale på to forsikringer i en periode...

 

Prøvd mail? De er vist oppe på 200 leveringer pr dag nå, så det er nok en del som både ringer og sender mail. Jeg ville iallefall prøvd begge bare for redundansen sin del ;) 

Lenke til kommentar

Jeg bestilte Tesla model 3 for en uke siden og uførte alle oppgaver under bestilling. Det er 4 punkter man skal igjennom. I dag fikk jeg mail fra Tesla i dag med tittel "Forbered deg på ulevering av model 3". Denne inneholder fire punkter.

 

Punkt1 er bekrefte utleveringsleveringsted (krever handling) står det på dette punktet. Dette gjorde jeg jo ved bestilling. Klikker jeg på linken så kommer jeg til min bestillingsside på tesla og der står det jo at jeg allered har valgt leveringssted. Snodig.

 

Punkt 2 betalingsmetode står som fullført og det er det også på linken på tesla.

 

Punkt 3 er Registreringsdokumenter (handling kreves) Klikker jeg på denne linken kommer jeg til min bestilling på my.tesla.com og jeg skjønner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre her. Dette punktet står som fullført på denne nettsiden men ikke i mailen jeg fikk i dag.

 

Punkt4 er innbytte og står som fullført og det er korrekt da jeg ikke skal ha noe innbytte.

Går jeg inn på tesla.com på min bestilling og klikker på Oversikt "i" under bildet av bilen min kommer det opp en nytt vindu med tittel "neste steg" og 4 punkter:

 

- Punkt 1 bestill. Dette er fullført

- Punkt 2 klargjøring for levering. Dette punktet er blankt

- Punkt 3 Betaling. Dette er blankt

- Punkt 4 Levering. Dette er blankt

Og en blå knapp med "ferdig" i bunnen.

 

Mailen jeg fikk i dag ga ingen mening. Hva pokker gjør jeg nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, denne internett-siden til Tesla er litt tvetydig for meg også, ikke helt lett å bli klok på. Beste er om du bare kontakter kundeservice, det gjorde jeg tilslutt :)


Oppdatering på min LR:

- Jeg har betalt inn egenkapital og sendt Tesla finansieringsbevis. Jeg har også forsikret bilen allerede, sånn at det ikke blir noe kluss med registreringen av bilen rett før jeg skal hente den

- Bilen er i Belgia nå :w00t: og skal snart sendes oppover. Jeg kunne få bilen før, men siden jeg er ute å reiser, så var det ikke noe problem å få bilen helt i slutten av mars

 

Jeg gleder meg noe helt jævlig nå. Veit ikke hvor jeg skal gjøre av meg en gang  :wee:

Lenke til kommentar

Nei, denne internett-siden til Tesla er litt tvetydig for meg også, ikke helt lett å bli klok på. Beste er om du bare kontakter kundeservice, det gjorde jeg tilslutt :)

 

 

Da ble den en lengre økt i telefonkø, ca 45 minutter, før jeg kom igjennom til Tesla. Det fikk jeg en meget hyggelig engelskmann på tråden. 

 

Som jeg skrev i mitt innlegget et par plasser høyere opp så mottok jeg en underlig mail fra Tesla om at noe informasjon manglet i min bestilling. Engelskmannen kunne med cokneyassent opplyse meg om at det manglet forsikringssinfo på bilen min og at det nok var en bug i systemet siden dette ikke var synlig på min bestillingsside. Han sa at han hadde VIN nummer synlig i systemet men at dette kunne endre seg så jeg måtte vente med å få dette til det dukket opp på nettsiden. Ellers kunne det være at jeg kom til  å forsikre en annen persons bil som han sa. Mener det var nevnt av en annen i denne tråden. Nøyaktig ETA klarte han ikke å komme med, men det ville være i løpet av mrs og invoice vil dukke opp om et par dager på nettsiden kunne han også bekrefte. 

 

I går ble den gode trauste bensinbilen solgt så da får man ty til apostlenes hester og kollektive transportmidler med allmuen et par uker framover til før man kan suse avgårde med fri fart i kollektivfeltet. Ja for det er vel fri fart i kollektivfeltet for elbiler, eller er det noe jeg har misforstått?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Prøvde å komme gjennom til Tesla kundeservice i dag, ringte litt over klokken elleve. Etter fire timer ga jeg opp og la på. Greit at det er mye trykk for tiden, men dette er drøyt.

 

Trådløsladeren min fra TAPTES lå i postkassen i dag. Bestilt 25. februar, sendt 1. mars og ankom sannsynligvis i går 11. mars. Ser helt grei ut, akkurat som på bildene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, nei orka ikke legge igjen beskjed, det ble e-post. Sitter hjemme sykemeldt og spilte dataspill mens jeg satt i køen så det var ikke et problem sånn sett, etter den første timen var jeg mest bare nysgjerrig på hvor ille køen var. Hadde ventet enda en time til hadde jeg ikke måtte tatt en annen telefon...

Lenke til kommentar

Trådløsladeren min fra TAPTES lå i postkassen i dag. Bestilt 25. februar, sendt 1. mars og ankom sannsynligvis i går 11. mars. Ser helt grei ut, akkurat som på bildene.

 

Den så fin ut, veit du om noen steder man kan handle noe lignende i Norge? 

 

Takk for tips, sjekket litt opp i dag og fant tegninger på nett. Så da printer jeg på jobb ila uken :p

Hadde jeg visst at du kunne printe så skulle jeg jammen ha sendt jeg litt penger for å mekke en til meg og! Men han på finn lager 3stk for 200,- (inkl porto) så tror jeg kommer til å ha en stund. Spent på å se hvordan den sitter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...