Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merko skrev (4 minutter siden):

Hvilket dokument er det som blir forfalska?
Man kan jo strengt tatt fjerne hele klistermerket, om man vil (tror jeg?).

 

Merket. Tror det er EU regler som sier at flagget skal være på blå bakgrunn. Da vil du få mangel på EU kontroll, og møter du rette fyren fra SVV langs veien ber han deg ta det av og stille på etterkontroll.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
49neffets skrev (7 minutter siden):

Merket. Tror det er EU regler som sier at flagget skal være på blå bakgrunn. Da vil du få mangel på EU kontroll, og møter du rette fyren fra SVV langs veien ber han deg ta det av og stille på etterkontroll.

Ikke EU-krav, men i forskrift om tekniske krav og godkjenning av kjøretøy § 39-12:

"Integrert nasjonalitetsmerke skal bestå av den latinske bokstaven N malt i hvitt og supplert av det norske flagget. Begge symboler skal stå på blå, retroreflekterende bakgrunn. Bokstaven skal være 20 mm høy for stort kjennemerke og 16 mm høy for lite kjennemerke."

Forskriften er hjemlet i vegtrafikkloven. 
 

(ordlyden "skal" i lover og forskrifter er ganske absolutte krav)

Endret av CaZpeR
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
15 minutes ago, KriZZ said:

7 led plus 2 i fotbrønnene

 

Kan anbefale abstractocean.com, de som produserer alt begood selger.

Billig og lynrask levering (google discount code)

Ingen erfaring med skvettlappene du linker til, jeg bruker medium av disse: https://www.begood.no/products/mud-flaps-skvettlapper-tesla-model-3

 

 

Kan og annbefale bilkomponenter.no
De selger og ting fra abstract ocean og man har vel en 15% eller så rabatt der om man er medlem av TOCN.

Har kjøpt mange lys nå fra ebay og de som bare skal lyse sterkere enn de vanlige funker bra, men ellers er det litt bob\bob på kvaliteten. Kjøpte nylig 4 blå og fikk 4 grønne..

Så har 4 grønne lys om noen er interessert 😛

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Merkelig hvor HYPED man skulle bli over en bil.. 

Noen som vet hvor lang tid det tar fra en finansiering er godkjent til det er synlig på tesla kontoen? Står fortsatt at søknaden er til behandling Selvom den ble godkjent i går ifølge dnb på tlf. 

Skjer kanskje ingenting i helgene.. 

Lenke til kommentar
Merko skrev (6 minutter siden):

Merkelig hvor HYPED man skulle bli over en bil.. 

Noen som vet hvor lang tid det tar fra en finansiering er godkjent til det er synlig på tesla kontoen? Står fortsatt at søknaden er til behandling Selvom den ble godkjent i går ifølge dnb på tlf. 

Skjer kanskje ingenting i helgene.. 

Min erfaring er at ting oppdateres tilfeldig. Mulig det har blitt bedre det siste året +. Men med mine 3 andre kjøp har det ikke vært noe å stole på:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
44 minutes ago, Merko said:

Sikkert veldig unødvendig, men noen som har eller vurdert sånn "instrument cluster" til sin model 3?

https://youtu.be/LYFo3twCOz8

Har hjemmelaget variant i min bil.

Den kinasaken ville vel ikke gitt meg informasjonen jeg ønsker. Fart og dekktrykk og slikt er jo på skjermen rett ved siden av. Men den ser bra ut.

 

IMG_20200531_134630.jpg

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 minutt siden):

Har hjemmelaget variant i min bil.

Den kinasaken ville vel ikke gitt meg informasjonen jeg ønsker. Men den ser bra ut.

IMG_20200531_134550.jpg

Ja ser flere bruker scan my tesla appen. Mulig jeg tester den selv, men er vel begrenset med bruksområde, så fremt det ikke bare er teknisk info man vil ha 😛

Har en Huawei P40 Pro som egentlig et ubrukelig i Norge, så kanskje denne appen vil fungere til det. 

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Merko said:

Ja ser flere bruker scan my tesla appen. Mulig jeg tester den selv, men er vel begrenset med bruksområde, så fremt det ikke bare er teknisk info man vil ha 😛

Har en Huawei P40 Pro som egentlig et ubrukelig i Norge, så kanskje denne appen vil fungere til det. 

Får allskens teknisk info og kan logge ting om det er av interesse. Jeg bruker den hovedsakelig til å se SOC og temperaturer på batteri og motorer. Men dette er sikkert noe mange ikke bryr seg om. Jeg er litt nerdete av meg. 

Jeg bruker en Umidigi Power 3. Kosta småpenger fra kina. Den har en god skjerm og gedigent batteri så slipper å lade den ofte. Bruker og Tasker så den fyrer opp Scan My Tesla automatisk når man slår den på.

Men har man en telefon liggende er det jo perfekt. 

(Forøvrig er det vel enkelt å installere gapps på Huawei telefoner å gjøre dem brukbar)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
E.C. skrev (10 timer siden):

Får du ikke skvettlappre med bilen lengre? De ettersendte jo i vinter. Var vel dog blandede tilbakemeldinger på de skvettlappene som kom fra Tesla her i tråden, så jeg har ikke montert mine. 

Aner ikke om det er bedre fabrikkmontert men skvettlappene jeg fikk ettersendt gjør en liten konstruksjonsfeil verre..

Inne i hjulbuen er det et 'deksel' som går hele veien rundt og er avsluttet med en 'leppe' som går på utsiden av dekselet. Det vil si at den fanger opp sølevann så det renner *inn* i kanalene. Så heldigvis ikke antydning til rust der men det var fullt av oppsamlet søle. Skvettlappene dekker denne leppa men siden de også ligger på feil side av dekselet fanger de opp sølevann og grus og den slags. Neste gang jeg legger om(ikke lenge til nå..) skal jeg ha av skvettlappene og nok en gang spyle vekk oppsamlet søle i kanelene. Når jeg setter det sammen igjen skal jeg forøke å 'lukke' dette gapet ved å lime toppen av skvettlappen til hjulbuedekselet med 'multibond'. I motsetning til Tec7 skal visst multibond være mulig å fjerne siden.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (4 minutter siden):

Bruker multibond til alt mulig på jobb. Fantastisk middel.

Jeg har skvettlapper fra Kina til alle 4 hjul. Ikke noe problemer med dem. Fikk Tesla sine tilsendt i posten men de kan få ligge i esken sin. De ser temmelig dårlig ut.

Jeg savner noe på bakhjulene. Lakken rett bak bakhjulene er temmelig matt. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...