Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (15 timer siden):

Ekstralys er absolutt nødvendig ja. Er heldigvis gode lys på Model 3 men eldre Model S (og biler generelt synes jeg) har elendige lys.

Jeg hadde en Opel Ampera (uten e), ladbar hybrid. En glimrende bil på mange måter, men lyset var skammelig dårlig. Så jeg ville sette på lysbar / ekstralys. Men INGEN turte å ta på seg jobben. Hverken merkeverksted eller andre godkjente bilverksted. Ånei ELBIL, det var skummelt det. Dette var i 2014 så det med elbil var veldig nytt og skummelt enda. Selv om det bare var å koble seg på 12V-systemet som på alle andre biler. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer faktisk en Model 3 nå som kan bytte ut mine 2 biler jeg har nå (Grand Vitara og Renault Twizy).

Tenker å benytte meg av den 0.25% Kampanjen, det er vel kanskje lurt?

Så står jeg litt fast mellom Performance eller Long Range. Selve rekkevidden er jo nesten identisk. (13km forskjell(?))
Performance kan jo ikke ha hengerfeste. Noen andre ulemper bortsett fra pris, og ekstremt dyre vinterdekk jeg bør ta hensyn til?

 

Lenke til kommentar
Merko skrev (5 minutter siden):

Vurderer faktisk en Model 3 nå som kan bytte ut mine 2 biler jeg har nå (Grand Vitara og Renault Twizy).

Tenker å benytte meg av den 0.25% Kampanjen, det er vel kanskje lurt?

Så står jeg litt fast mellom Performance eller Long Range. Selve rekkevidden er jo nesten identisk. (13km forskjell(?))
Performance kan jo ikke ha hengerfeste. Noen andre ulemper bortsett fra pris, og ekstremt dyre vinterdekk jeg bør ta hensyn til?

 

0,25% rentekampanjen er ekstremt bra.

Trenger du ikke hengerfeste, gå for P
Dekk er ikke dyrere om du kjøper vinterhjul utenom på 18" eller 19" (kun de originale som bare finnes i 20" for P) 

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar
7 hours ago, Merko said:

Vurderer faktisk en Model 3 nå som kan bytte ut mine 2 biler jeg har nå (Grand Vitara og Renault Twizy).

Tenker å benytte meg av den 0.25% Kampanjen, det er vel kanskje lurt?

Så står jeg litt fast mellom Performance eller Long Range. Selve rekkevidden er jo nesten identisk. (13km forskjell(?))
Performance kan jo ikke ha hengerfeste. Noen andre ulemper bortsett fra pris, og ekstremt dyre vinterdekk jeg bør ta hensyn til?

 

Rekkeviddeforsjellen er kun på grunn av felgene. Sett 18" på den og det blir det samme.

Ellers litt dyrere forsikringen på Performance.

Også er den litt lavere, som er en av grunnene til at jeg ikke gikk for den. Her i Nord-Norge skraper jeg nedi over alt med Long Range.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (55 minutter siden):

Rekkeviddeforsjellen er kun på grunn av felgene. Sett 18" på den og det blir det samme.

Ellers litt dyrere forsikringen på Performance.

Også er den litt lavere, som er en av grunnene til at jeg ikke gikk for den. Her i Nord-Norge skraper jeg nedi over alt med Long Range.

Takk. 

Ikke fått bestemt meg helt enda. Bor i Kristiansand, så er relativt greie veier bortsett fra alle fartsdumpene på småveiene. 

Peiling på hvor mye dyrere forsikringen er sånn ca? Variere jo fra selskap til selskap og bonus osv men.. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Merko said:

Takk. 

Ikke fått bestemt meg helt enda. Bor i Kristiansand, så er relativt greie veier bortsett fra alle fartsdumpene på småveiene. 

Peiling på hvor mye dyrere forsikringen er sånn ca? Variere jo fra selskap til selskap og bonus osv men.. 

Hvor langt er ett tau?
Nærmeste blir vel om du sammenligner på TOCN sin kalkulator for bonusfri forsikring

https://tocn.coverclub.no/BilforsikringTesla

Fyll inn detaljene dine og bytt mellom performance og LR awd.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (1 time siden):

Takk. 

Ikke fått bestemt meg helt enda. Bor i Kristiansand, så er relativt greie veier bortsett fra alle fartsdumpene på småveiene. 

Peiling på hvor mye dyrere forsikringen er sånn ca? Variere jo fra selskap til selskap og bonus osv men.. 

Jeg vil ikke si forsikringene skiller betydelig.

Har LR og P hos if og betaler følgende

P med 12k kjørelengde: 8814,-
LR med 16k kjørelengde: 9290,-

 

Da med superkasko og max bonus

 

Endret av KriZZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

P med 75% og 20k km = 13,2k NOK. 12k km kostet 9,6k forrige år (75% bonus), men prisen generelt gikk opp i år.

Bonusberegning er rett fram. 75% betyr at du betaler 25%, altså 0,25. Del tallet jeg har på 0,25 så har du full pris. Hvis du har 60% bonus så vil du betale 40%, da ganger du fullpris-tallet med 0,4 så er du der.

Lenke til kommentar

Greia med lengda på tau er jo fordi alle har forskjellige avtaler hos sin forsikringsgiver. Har man f.eks husforsikring og livsforsikring hos den samme får man gjerne billigere bilforsikring osv.

Men om det hjelper deg så har jeg TOCN sin forsikring på min bil, og selv om den er bonusfri (som er litt irriterende for meg som har 75% fra tidligere bilforsikring) koster det meg 7400kr i året for full kasko og 16000km på min Long Range. Er vel en tusenlapp eller to ekstra for Performance. De andre jeg snakket med skulle ha mye mere. Sparebank1 som jeg hadde før virka ikke interessert i å ha Teslan min forsikret engang. De sa bare at de er veldig dyre på elbiler og ga meg en pris på 15000 eller noe.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Merko skrev (8 minutter siden):

Fikk bekreftet at varmepumpe er med om man bestiller ny bil i dag ja.

Hva er denne god for? Gjør den bare en bedre jobb med oppvarming på vinteren eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

Har Model S\X dette?

Mer effektivt, s/x har ikke dette nei:) var vell Y som var først ute med dette 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...