Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
35 minutes ago, Merko said:

Fikk bekreftet at varmepumpe er med om man bestiller ny bil i dag ja.

Hva er denne god for? Gjør den bare en bedre jobb med oppvarming på vinteren eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

Har Model S\X dette?

Er samme grunn som at folk har varmepumpe hjemme. Gir like god varme som en varmeovn men bruker 1/3 del av strømmen.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (1 time siden):

Det går som i at det er teknisk mulig her ja (eller 1000kr egenkapital var minimum) men spørs om de vil ha meg som kunde da. 😛 

Jeg fikk godkjent søknad på flekken (tok 2 sekunder og få ja) og har ikke noen astronomisk lønn å skryte av. Så virker som Tesla og DNB sitt samarbeid er veldig bra og veldig avslappet mot kunde. Klart dette var 3 år siden. Det har kanskje blitt litt strengere å få innvilget lån nå?

Lenke til kommentar
MrMarbles skrev (14 minutter siden):

Jeg fikk godkjent søknad på flekken (tok 2 sekunder og få ja) og har ikke noen astronomisk lønn å skryte av. Så virker som Tesla og DNB sitt samarbeid er veldig bra og veldig avslappet mot kunde. Klart dette var 3 år siden. Det har kanskje blitt litt strengere å få innvilget lån nå?

Vil anta det da jeg har 2 kreditkort som blir som "gjeld" selv om det ikke er brukt noe på dem. Men vi får se. tror jeg bestiller i morgen.

Er det slik at jeg bestiller, så må jeg logge inn på tesla-kontoen etterpå og sendt søknad til DNB?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (3 minutter siden):

Vil anta det da jeg har 2 kreditkort som blir som "gjeld" selv om det ikke er brukt noe på dem. Men vi får se. tror jeg bestiller i morgen.

Er det slik at jeg bestiller, så må jeg logge inn på tesla-kontoen etterpå og sendt søknad til DNB?

Vil tro du får opp søknad med en gang du bestiller. Men jeg bestilte hos Tesla her i Trondheim, så er jammen ikke sikker :)

Lenke til kommentar
Merko skrev (2 timer siden):

Fikk bekreftet at varmepumpe er med om man bestiller ny bil i dag ja.

Hva er denne god for? Gjør den bare en bedre jobb med oppvarming på vinteren eller er det noe annet jeg ikke har fått med meg?

Har Model S\X dette?

Den senker rekkeviddetapet når det blir kald ute siden den kan varme opp kupeen mer effektivt enn den 'panelovnen' TM3 har i dag.

Typisk mister en elbil 25% rekkevidde om vinteren, bare 10% om bilen har varmepumpe. Min TM3 trives aller best rett over 20 grader og allerede på +15 merker jeg at forbruket øker. Varmepumpe gir et marginalt bidrag når det blir skikkelig kaldt (-20 og nedover) men de aller fleste steder i Norge kommer du til å kjøre *mye* mer i -10 til +10 enn under -20.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

Står litt fast mellom sort og hvitt interiør. Hva har dere?
Liker egentlig begge på hver sin måte.

Apropo haters, så er det jo egentlig bare morsomt. Litt som kommentarfeltet på enkelte nettaviser. God underholdning.

Har hatt svart skinn med carbon-detaljer i min Model X og har bestilt Model Y med hvitt. I Model X blir sort veldig dunkelt baki pga. de sotede bakrutene og mangel på stor glassflate i taket. Det i kombinasjon med at man mister trelista i dashboardet var avgjørende for min del å velge hvitt (personlig kan jeg ikke fordra treverk i bil).

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 minutt siden):

Det i kombinasjon med at man mister trelista i dashboardet var avgjørende for min del å velge hvitt (personlig kan jeg ikke fordra treverk i bil).

Egentlig enig her, selvom det enkelt kan løses med folio. Men det er jo ikke det første jeg vil sette i gang med på en helt ny bil. 😛 

Hvit ser jo fint ut, bare litt bekymret om det blir skittent fort ol. Men det er jo av skin så kan sikkert vaskes veldig enkelt.
Litt usikker på dørene da, om det er i stoff? Kanskje litt verre der..

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

Egentlig enig her, selvom det enkelt kan løses med folio. Men det er jo ikke det første jeg vil sette i gang med på en helt ny bil. 😛 

Hvit ser jo fint ut, bare litt bekymret om det blir skittent fort ol. Men det er jo av skin så kan sikkert vaskes veldig enkelt.
Litt usikker på dørene da, om det er i stoff? Kanskje litt verre der..

Det vaskes utrolig lett!

Lenke til kommentar
Merko skrev (Akkurat nå):

Egentlig enig her, selvom det enkelt kan løses med folio. Men det er jo ikke det første jeg vil sette i gang med på en helt ny bil. 😛 

Hvit ser jo fint ut, bare litt bekymret om det blir skittent fort ol. Men det er jo av skin så kan sikkert vaskes veldig enkelt.
Litt usikker på dørene da, om det er i stoff? Kanskje litt verre der..

Har sett mange foliejobber på trelista og jeg får litt OCD-trøbbel spesielt i endene som sjeldent blir pent. 

Har sett flere med hvitt interiør som holder seg godt da setene er lette å holde rene. Men i noen ekstremtilfeller så har jeg sett de farge av (drosjesjåfør som har knallrød genser på jobb hver dag, en som kjører konstant i blå dongeri etc.). Ved normalbruk så ser de ut til å holde bra. Med mine sorte skinnseter i Model X så sliter jeg mye med solkremflekker om sommeren. 

Når det gjelder dørene så er det vel alcantara-lookalike.

Her kan du se hvitt interiør etter 8 måneder bruk (med blå dongeri) og hvor lett de vaskes hvite igjen:

 

Lenke til kommentar

Takk for svar :) 

Års model betyr jo egentlig ingenting for Teslaer, da de stadig blir oppdatert med nye softwareoppdateringer i flere år fremover, men lurer likevel. Er det slik at om jeg bestiller nå, så blir det en "2021" modell, eller må man bestille etter nyttår for at det skal bli "2021" modell på papiret?

Lenke til kommentar
Merko skrev (52 minutter siden):

Takk for svar :) 

Års model betyr jo egentlig ingenting for Teslaer, da de stadig blir oppdatert med nye softwareoppdateringer i flere år fremover, men lurer likevel. Er det slik at om jeg bestiller nå, så blir det en "2021" modell, eller må man bestille etter nyttår for at det skal bli "2021" modell på papiret?

Blir den registrert i 2020 vil det stå 2020 på papiret.

Lenke til kommentar
Merko skrev (7 minutter siden):

Takk.

Hva tenker dere angående vinterdekk+felg? 34k for virker litt mye, regner med man kan slippe billigere unna andre steder?

Kjøpte med vinterhjul da det var så styr med dette på performance. At det skulle passe å en ekstra bolt eller noe greier. Men er nok lettere å finne rett nå som de har vært lenge på markedet:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...