Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Complexity skrev (1 time siden):

Bruker multibond til alt mulig på jobb. Fantastisk middel.

Jeg har skvettlapper fra Kina til alle 4 hjul. Ikke noe problemer med dem. Fikk Tesla sine tilsendt i posten men de kan få ligge i esken sin. De ser temmelig dårlig ut.

Lot de ligge igjen på posten😅 har "karbon" skvettlappene, fungerer helt tipp topp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, E.C. said:

Da tror jeg at jeg lar mine ligge i esken, bilen blir nå kjørt i chillmode over 90% av tiden. Må vel uansett lakkere kanalene om den skal se mer strøken ut ved salg, der er det allerede en del som har blitt sandblåst.

Har aldri helt skjønt hvorfor folk bruker chillmode. Blir litt som å strupe innsuget på en bensinmotor. Trikset er jo å bare å ikke gi full gass. Det gir jo ingen forsjell i forbruk heller slik som eco mode osv i andre biler. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Kahuna said:

Jeg savner noe på bakhjulene. Lakken rett bak bakhjulene er temmelig matt. :(

Bare å kjøpe deg ett bedre kit da.

Om jeg ikke husker helt feil så er skvettlappene bake utrolig lett å montere. Festes med en 10mm skrue som er der fra før av. Bare å skru ut sette på skvettlappen å skru tilbake.

Var litt mere pjesk fremme hvor man må sette en ny skrue inn i plasten i hjulbuen.

Men dritlett det og.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Complexity skrev (5 minutter siden):

Bare å kjøpe deg ett bedre kit da.

Om jeg ikke husker helt feil så er skvettlappene bake utrolig lett å montere. Festes med en 10mm skrue som er der fra før av. Bare å skru ut sette på skvettlappen å skru tilbake.

Var litt mere pjesk fremme hvor man må sette en ny skrue inn i plasten i hjulbuen.

Men dritlett det og.

Jeg har brukt dobbeltsidig teip og de pluggene som er der originalt. Sitter som støpt det:)

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Complexity said:

Har aldri helt skjønt hvorfor folk bruker chillmode. Blir litt som å strupe innsuget på en bensinmotor. Trikset er jo å bare å ikke gi full gass. Det gir jo ingen forsjell i forbruk heller slik som eco mode osv i andre biler. 

Er noen andre i husstanden som kjører bilen mest og vedkommende er ikke så opptatt av å ha full kraft. Var egentlig jeg som ville ha performance, men det ble til at jeg aldri kjører bilen. Har sikkert launcha 0-100 hele to ganger i løpet av ett år og 20k km. Sannsynligvis Norges roligst kjørte M3P+. Blir kanskje til å bytte over til LR med varmepumpe i stedet.

Lenke til kommentar
Skavold skrev (3 timer siden):

Kjenner følelsen. Bestilte meg en langt billigere bil for et års tid siden (Seat Mii), og fikk den for en måned siden. Gleda meg som en unge - og syns fortsatt det er stas. Første nybilen jeg har hatt selv.

Nice. Kjøpte en helt ny Renault twizy tidligere i år, men ikke helt det samme 😅

Venter fortsatt på at Tesla kontoen min skal oppdatere seg med at finansieringen er godkjent, men tar visst tid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
47 minutes ago, Merko said:

Har noen av dere påmontert solfilm på siderutene? Hva ble i så fall prisen?

Ei lokal sjappe her skulle ha 5900,- for bakrutene. Høres hinsides mye ut. 😛 

 

Betalte vel 799 tror jeg. Alle rutene bak B stolpen med Evofilm. Blir vel ikke like perfekt som hos proffene men jeg er meget fornøyd. Var passelig enkelt å legge på. Er en ganske tykk gummifilm som ikke trenger lim.

Edit: nå har jeg ikke montert den på bakruten enda siden så mange ruter har problemer med defekte varmetråder og Tesla skylder på solfilmen om man har det. Venter en vinter til for å være sikker på at min bil ikke har denne feilen før jeg tar bakruten. Mulig den er litt mere arbeid.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (42 minutter siden):

Har noen av dere påmontert solfilm på siderutene? Hva ble i så fall prisen?

Ei lokal sjappe her skulle ha 5900,- for bakrutene. Høres hinsides mye ut. 😛 

 

Det var dyrt ja!

 

Jeg benyttet meg av kampanje hos merhebia i drammen på stek action series solfilm.

Betalte da 3120,- for alle rutene, 20% film

 

 

4A3B3B12-4CA3-4B55-AA32-C2B474168376.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Merko skrev (27 minutter siden):

Ok takk. da får jeg se meg om etter billigere alternativer eller prøve selv.. 😛

Er vel ikke noe poeng med solfilm på taket med det første, da det allerede er noe mørkt, eller? 

Jeg ville ha hatt på taket også. Synes det er litt for lyst originalt. Vi la det selv på bilen til min bror. 

Lenke til kommentar
49neffets skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker å prøve med kun bakrutene først så heller se ann med taket. Tenker at det er greit å ha klart glass bak pga sikt også. Må vel ta hele taket om det skal bli pent også?

Ikke mye sikt du har ut bakruta, jeg veille gått for skjønnhet over praktikalitet her og sotet tak med bakrute samt siderutene frem til B-stolpen. Men det er bare min mening selvsagt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (14 timer siden):

Ikke mye sikt du har ut bakruta, jeg veille gått for skjønnhet over praktikalitet her og sotet tak med bakrute samt siderutene frem til B-stolpen. Men det er bare min mening selvsagt :)

Ser det så mye bedre ut å sote et tak som allerede er 80 % sotet fra før? Hvis man soter kun den delen som ikke er sotet så vil jeg faktisk påstå at det ser dårligere ut, ihvertfall fra innsiden. Så må jo bli å sote hele taket. Hvor mye koster det egentlig å sote hele taket?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...