Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke min feil, det er en bug i forumet virker det ut som. Skal kontakte moderator 

EDIT: Mods er kontaktet, håper meningsmålingen er oppe igjen snart. Tar også i mot tips på hvordan dere ønsker dette løst, da dette ikke er første gangen det kommer forslag om det. Sist så ble jeg kalt dum som slo sammen Y og 3, og da mister man plutselig litt lysten, hehe. Så kom gjerne med noe konkret og konstruktivt, det mottas med stor takk :)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

YES YES! Snakket akkurat med Øystein som har åpnet for avstemingen igjen. Jeg tenker at, siden det var litt småmurring (hehe) at jeg holder den åpen ut november, og at dette avgjøres 1.desember. Og om det er veldig gjevnt +-5% så åpner vi en tråd for Y, er vi med på den? Vil gjerne høre fra dere, enten her eller i PM. 

Min teite pun på valget i USA er også fjernet fra alternativene, siden det vil gå litt lenger.

Jeg stiller meg som frivillig til åpning av en ny Kafé også, om det skulle bli så. Det er ikke så grådig mye arbeid, en liten halvtime så er det gjort, så jeg kan fint gjøre det. Men igjen, jeg liker å få litt input, så bare å huke tak i meg :) 

@Øystein Igjen takk til deg, du er svært løsningsorientert og rask på responsen. Det er moro at det kan løses så enkelt og kjapt. Takk 😄 

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
bshagen skrev (7 timer siden):

Det er ikke min feil, det er en bug i forumet virker det ut som. Skal kontakte moderator 

EDIT: Mods er kontaktet, håper meningsmålingen er oppe igjen snart. Tar også i mot tips på hvordan dere ønsker dette løst, da dette ikke er første gangen det kommer forslag om det. Sist så ble jeg kalt dum som slo sammen Y og 3, og da mister man plutselig litt lysten, hehe. Så kom gjerne med noe konkret og konstruktivt, det mottas med stor takk :)

Mitt tips er å lage to tråder for hver modell. Det gir dels bedre synlighet fra Google, og etterhvert som det blir Y-eiere så vil de antageligvis sette pris på å få relevant innhold for bilmodellen i tråden de følger fremfor å stadig få opp varsler på nytt innhold som er til "feil bil". Det samme gjelder naturligvis omvendt. Dette styrer dere - men husk at man ikke alltid kan gjøre alle til lags, uansett hva dere går for. :)

Lenke til kommentar

Er enig i at "ideelt" sett hadde man hadde to separate tråder, men når de er så tett på hverandre så blir det i praksis å flyte mellom modellene i begge trådene. Litt som å ha en separat tråd for to forskjellige skjermkort i samme serie. Ofte kan man ikke prate om den ene uten å prate om den andre.

Å holde en oppdatert førstepost ville nok vært nyttig i en kombinert tråd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt feil av Kjell Arne i sin tweet å nevne loven om utprøving av selvkjørende kjøretøy som om det er fritt fram, men denne loven er vel fremst for de som utvikler teknologien rundt selvkjørende kjøretøy.

https://lovdata.no/lov/2017-12-15-112/§4

Sitat

Tillatelse

Fysisk eller juridisk person kan etter søknad få tillatelse til utprøving av selvkjørende kjøretøy. Slik tillatelse skal gjelde for en begrenset tidsperiode med mulighet for forlenging.

Den som har fått tillatelsen, skal treffe alle tiltak som er nødvendige for å forebygge og hindre at kjøretøyet forårsaker skade på liv, helse, miljø eller eiendom.

 

Lenke til kommentar

Da var min Model 3 LR gitt til Marcusbil i Oslo for salg. Må innrømme at dette var veldig vemodig, beste bilen jeg noensinne har hatt. Nå venter en sesong med noe dies ræl, det gruer jeg meg litt til. Skulle nesten ønske jeg hadde en annen hobby enn dykking, hehe :p Men! Det blir fort en Y til neste år, håper jeg 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (3 minutter siden):

Da var min Model 3 LR gitt til Marcusbil i Oslo for salg. Må innrømme at dette var veldig vemodig, beste bilen jeg noensinne har hatt. Nå venter en sesong med noe dies ræl, det gruer jeg meg litt til. Skulle nesten ønske jeg hadde en annen hobby enn dykking, hehe :p Men! Det blir fort en Y til neste år, håper jeg 

The humanity! 

 

Lykke til med salg og diesel-ventepølse 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 minutter siden):

Da var min Model 3 LR gitt til Marcusbil i Oslo for salg. Må innrømme at dette var veldig vemodig, beste bilen jeg noensinne har hatt. Nå venter en sesong med noe dies ræl, det gruer jeg meg litt til. Skulle nesten ønske jeg hadde en annen hobby enn dykking, hehe :p Men! Det blir fort en Y til neste år, håper jeg 

Lykke til med salget av 3'ern.

Du har vel bestilt en TMY?

Lenke til kommentar
KriZZ skrev (6 minutter siden):

The humanity! Lykke til med salg og diesel-ventepølse 😄

Ja, off 😂 Takker og bukker

 

Hanhijnn skrev (5 minutter siden):

Lykke til med salget av 3'ern.

Du har vel bestilt en TMY?

Ikke bestilt enda. Tenker jeg venter til den første bølgen av galskapen er over, så bestiller jeg da når det har roet seg litt. Jeg kjøpte 3ern på Launch i Norge, og det var helt koko på Lillestrøm husker jeg, hehe 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Ikke bestilt enda. Tenker jeg venter til den første bølgen av galskapen er over, så bestiller jeg da når det har roet seg litt. Jeg kjøpte 3ern på Launch i Norge, og det var helt koko på Lillestrøm husker jeg, hehe 

Ja den prosessen er uaktuelt å gjennomgå en gang til for min del også!

Greit å la det roe seg ned å hente i drammen e.l 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
bshagen skrev (38 minutter siden):

Ikke bestilt enda. Tenker jeg venter til den første bølgen av galskapen er over, så bestiller jeg da når det har roet seg litt. Jeg kjøpte 3ern på Launch i Norge, og det var helt koko på Lillestrøm husker jeg, hehe 

Sikkert en grei taktikk. 👍

Jeg kan ikke få vår tidsnok. :p

Lenke til kommentar

Bare lurer, hva er prisen per Kw hjemme i forhold til å lade på stasjoner? Er ingen tesla eier men forstår rekkevidden kan være alt fra 400 til 600 km. Det er bra nok rekkevidde til det jeg kjører til vanlig, kan tenke meg jeg hiver meg på bølgen senere i fremtiden 😛

Lurer også litt på hva ladetider er for full/delvis full effekt på batteriet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...