Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

SirreStrikk skrev (1 time siden):

Hvordan vaskere dere bilene deres forresten? Tenker jeg skal få lagt coating få gjort skikkelig voksing hos profesjonelle i utlandet hvor jeg ofte ferierer. Da utelukker det vell muligheten for å bruke bilvask uten børster siden kjemikaliene de har der fjerner voksen? Holder det da fint med vanlig høytrykksspyler vask feks 1 gang i måneden? 

 

Bruker børsteløs hele året og tar håndvask i sommer månedene. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vasker hjemme med høytrykksspyler både om høsten, sommeren og våren. Mens jeg kun bruker børsteløsvask om vinteren så ofte som det trengs egt. Vanligvis 2/3 ganger i mnd. Og det fjerner ihverfall ikke coatinga @SirreStrikk. Du må vente et par uker etter den behandlinga før du kan vaske bilen. Voksing må du uansett legge på igjen etter en stund :) Ble nettopp ferdig med vårvasken i forrige uke, tok en god en stund men gud så strøken bilen ble etterpå! 🤩 Digger å legge på kvalitetssjampo med skumkanon 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SirreStrikk skrev (1 time siden):

Hvordan vaskere dere bilene deres forresten? Tenker jeg skal få lagt coating få gjort skikkelig voksing hos profesjonelle i utlandet hvor jeg ofte ferierer. Da utelukker det vell muligheten for å bruke bilvask uten børster siden kjemikaliene de har der fjerner voksen? Holder det da fint med vanlig høytrykksspyler vask feks 1 gang i måneden?

Berøringsfri vask 1 gang i uka og hånd/berøringsvask en gang i måneden. Dvs typisk 3 ganger berøringsfri og 1 gang berøringsvask i måneden. Fin rutine å ha :) Med tanke på coating tåler det aller meste av typisk keramisk coating det meste av kjemikalier, derimot vil nok børstefri vask fort strippe av typisk carnauba voks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Model 3 fikk jo en facelift i 2021 som gjaldt samtlige model 3’er hvor interiøret også ble endra på litt. Så og si prikt likt interiøriet i Model Y. Og ikke dumt det @PgUp! Finnes en del sjekklister både på Finn.no og NAF blant annet, ville ha tatt en titt på de :) Bør ikke være særlig med problemer på en 1-2 år gammel Model 3. Lang garantitid har du igjen også da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
PgUp skrev (6 timer siden):

Hva burde man tenke på ved kjøp av brukt model 3? Vurderer en SR 1-2 år gammel. 

NAF-test, enkelt og greit. Ellers ville jeg funnet et eksemplar fra østlandet, helst indre østlandet. Model 3 har dårlig rustbeskyttelse og dusinvis av potensielle rustfeller, så kjøp en som har levd et behagelig liv. Det meste på en bil kan fikses og bli som nytt, men rust og korrosjon kan man aldri reparere fullgodt. Derfor, NAF-test dersom du ikke er kvalifisert til å sjekke selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
AL123 skrev (15 timer siden):

NAF-test, enkelt og greit. Ellers ville jeg funnet et eksemplar fra østlandet, helst indre østlandet. Model 3 har dårlig rustbeskyttelse og dusinvis av potensielle rustfeller, så kjøp en som har levd et behagelig liv. Det meste på en bil kan fikses og bli som nytt, men rust og korrosjon kan man aldri reparere fullgodt. Derfor, NAF-test dersom du ikke er kvalifisert til å sjekke selv.

Takk for tips. Ikke kvalifisert nei så sikkert lurt.

Lenke til kommentar
SirreStrikk skrev (3 timer siden):

Fikk mitt VIN nummer i går, og datoen for levering er endret til Mai 30 - Juni 14. Har forsøkt å spore bilen på Hoegh, men finner ingenting ennå. Betyr VIN nummeret at bilen er bygd og under levering? Og vet dere noe om hvor bilen blir levert?

Tesla deler ikke ut vin-nummer før bilen er lastet på skip på vei til Norge, så den er allerede ferdig produsert og nærmer seg levering. Det er og positivt at intervallet for levering ikke er to måneder, men to uker nå, så mest sannsynlig så har du snart bilen din.

Hvor den blir levert, er basert på hvor du befinner deg. Bor du i Stor-Oslo-området, er ofte levering lagt til Lillestrøm og Norges varemesse, ihvertfall i siste del av kvartalet, så det er jo et utgangspunkt. Men har og hørt at de har gjort leveranser til hjemmet til folk.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (40 minutter siden):

Hadde gjort det samme. Finner de noen ting som ikke er i orden ordner man det opp med Tesla først som sist. Helst før du tar over bilen så du slipper å styre med Tesla selv. 

Skal sies at dette har blitt veldig lite styr. Man parkerer bilen på telsa sin parkering, går bort til lånebilen som ligger klar i appen og kjører avgåde. Så chatter en med service teamet om nødvendig og når bilen er klar får en beskjed via app/telefon. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (7 minutter siden):

Skal sies at dette har blitt veldig lite styr. Man parkerer bilen på telsa sin parkering, går bort til lånebilen som ligger klar i appen og kjører avgåde. Så chatter en med service teamet om nødvendig og når bilen er klar får en beskjed via app/telefon. 

Mye mindre styr å plukke opp din nye bil helt feilfri. 
 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Evil-Duck said:

Når en ser på videoen at bremselysene er på hele veien så kan det jo virke som det er noe katastrofalt som har gått galt med bilen, men kan selvfølgelig være at han har hatt inne begge pedalene samtidig og.

Går ikke å holde begge pedalene. Da slutter bilen å gi gass.

A-close-up-of-the-Both-pedals-pressed-Tesla-error.jpg.4e8982fcae0711ff7a32bce536878822.jpg

Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (9 minutter siden):

Da må det vel nesten være et eller annet galt som skjer med bilen i det den braser av gårde med alle bremselys tente.

Ja her er det sikkert hardware issues fra en kortslutning en eller annen plass. Tipper jeg. Kontaktor som brenner seg fast, mosfet eller tilsvarende 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...