Jump to content

SirreStrikk

Medlemmer
  • Content Count

    328
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

46 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Hei! Sitter her på mitt nest siste år som medisinstudent, og leker litt med tanken på å gjennomføre førstegangstjeneste som VAB lege. Ønsker da meg inn i sjøforsvaret spesifikt. Noen her som har erfaring å dele om tiden som VAB lege, og spesielt i sjøforsvaret? Såvidt jeg vet må man ha fullført LIS1, og tilfredsstille helsekravene. Hvordan er kravene ellers? Er de det samme som andre rekrutter? Takk på forhånd 😊
  2. Har en pakke fra Irland på vei som er rabattert 100% av 599,-. Så jeg har betalt 0,- inkl. Frakt. Pakken er sendt med DHL. Må jeg betale moms og fortolling på denne?
  3. Er 30 år, studerer medisin i utlandet og må finansiere siste skoleår selv, så da trenger jeg ca hele summen som er på BSU, rundt 180 tusen. Dette blir da kun som et nødstilfelle om jeg ikke får lånt penger andre plasser. Kan legge til at jeg eier fritidsbolig i utlandet, og har ingen planer (foreløpig ihvertfall) å kjøpe bolig i Norge da jeg kommer til å jobbe veldig mange forskjellige plasser de neste 5 årene.
  4. Hei, Jeg vurderer å bruke BSU pengene til noe annet enn hus, og slik jeg har forstått det må jeg tilbakebetale skattefordelen jeg har fått. Jeg har aldri brukt skattefordelen da jeg aldri har tjent nok penger til å overgå frikort grensen, så da må jeg vell egentlig ikke betale tilbake noe som helst? Eller må jeg betale tilbake renten jeg har fått også?
  5. Så med andre ord får jeg tilsendt en kode pr mail? Lurer siden jeg er bosatt i utlandet men har cashpoints hos komplett.
  6. Vis jeg handler spillet til PC fra komplett, får jeg da tilsendt en digital kopi direkte på mail, eller får jeg spillet fysisk?
  7. Da har jeg mottat kredittnota fra komplett som er på kjøpesummen. Takk for hjelpen folkens, spesielt til deg heheszki
  8. Har fått godkjent retur, så pakken er hentet ut og returnert til komplett. Vet dere forresten hva kan jeg forvente i kreditering?
  9. Nei, det er også uforståelig for meg. Jeg måtte sende inn disse bildene for å dokumentere at det har funnet sted. Når jeg spurte om de ikke kunne se i Chat loggen fikk jeg ikke noe svar. I min siste Chat i dag fikk jeg beskjed om at noen i komplett satt i møte med kundebehandleren som lovet meg heving i over 1 time. Og jeg skulle bli kontaktet etterpå, noe som ikke skjedde.
  10. Skjønner. Pakken kommer nok til uken, så da lar jeg den ligge på postkontoret inntil videre. Vedlagt er et bilde fra chaten hvor de tilbyr meg heving.
  11. De skulle kontakte meg før klokken 1800 i dag, noe de selvfølgelig ikke har gjort. Ikke overasket mtp hvor dårlig responsen har vært på både mail og chat. Helt elending kundeservice. Komplett ønsket å møte meg "midt" på ved å tilby meg heving av kjøpt eller "teknisk" retur (hva betyr det?), og jeg valgte heving. At de nå går tilbake på det synes jeg er urimelig. Jeg krevde aldri heving, dette var noe de tilbød meg. Infocare har selvfølgelig sendt pakken i dag, og ignorerer mine henvendelser til de. Hva skal jeg gjøre med pakken, skal jeg hente den ut eller la den ligge der?
  12. Takk for at dere tar dere tid til å hjelpe meg! Setter utrolig pris på det. Venter på telefon/mail fra de nå, de skulle ta det opp internt etter at jeg chattet med de for en times tid siden. Vi får se om de tar kontakt før helga kommer, men tviler på det. Jeg fikk ingen lånegjenstand, men så spurte jeg heller ikke om det. Var faktisk ikke klar over at man kunne kreve det på slike ting som skjermer.
  13. Ser jeg har gjort en liten bommert mtp tiden. Det er faktisk 6 uker i dag, og det er denne dagen i dag de har reparert det. Det er uansett dårlig praksis å utsette det til faktisk dagen fristen går ut, og at komplett går med på dette syns jeg er ganske tåpelig. Men de har jo uansett lovet meg heving, så jeg skal sende det som svar på mail til de. Her er kopi av mailen jeg fikk: "Hei. Jeg ser hva du har skrevet , men søknaden om heving av kjøp har dessverre blitt avvist av produsent. I følge dom i forbrukertvistutvalget , som er den dømmende makt i forbrukersaker, har et verksted opp til 6 uker fra en vare er mottatt til den må være reparert . Har de ikke klart dette innen 6 uker kan kunden heve kjøpet. I din sak mener produsent at verkstedet kan reparere varen innenfor denne tiden og vil derfor reparere og returnere varen . Ha en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen, Roger Salg & Kundeservice"
×
×
  • Create New...